תקופת בחירות היא שעתה הגדולה של התקשורת, העת שבה היא ממלאת באופן הישיר ביותר את תפקידה המכריע בקיומה של דמוקרטיה. אלא שדווקא בתקופת בחירות בולט עוד יותר האופן שבו כלי התקשורת מועלים בתפקידם: מסקרים את המשחק הדמוקרטי כאילו היה משחק כדורגל, משחקים לידיהם של השחקנים הפוליטיים, מתמקדים במאבקי כוח ופוליטיקה קטנה, מזניחים את ציבור הבוחרים ומשרתים את האינטרסים של המו"לים.

במערכות הבחירות האחרונות היינו כאן כדי להסיר את המסך מעל ההטיה הפוליטית שמשחיתה את התקשורת ואת ההליך הדמוקרטי כולו, להציף את ההתעלמות מקרוב לחמישית בעלי זכות הבחירה, לשרטט מחדש את הקו ההולך ומיטשטש בין דיווחים תקשורתיים לתעמולת בחירות, ולחשוף בזמן אמת ובדיעבד את הכשלים והטעויות בסיקור הבחירות. תמכו ב"עין השביעית" כדי שנוכל להביא לכם את התמונה המלאה של בחירות ספטמבר 2019.

מה עשינו במערכות בחירות קודמות? חשפנו את ההטיות הפוליטיות ב-ynet, האתר של נוני מוזס; את ההטיה הפוליטית ב"ישראל היום", השופר של ראש הממשלה; בדקנו כיצד אתר "וואלה" סיקר את בנימין נתניהו לפני מערכת הבחירות; חשפנו ניגוד עניינים ב"הארץ"; סיפקנו ניתוח של שיחות נתניהו עם ראשי "ישראל היום" לפני ובמהלך הבחירות; חשפנו ניגוד עניינים בדירקטוריון של חברת החדשות; השווינו את הסיקור המוטה של "ישראל היום" לזה של "ידיעות אחרונות".

חשפנו גם את ההדרה של נבחרי הציבור הערבים מהסיקור הפוליטי; ניתחנו את התעמולה בערבית של המפלגות המרכזיות; ניהלנו קמפיין נגד סקרים ליהודים בלבד; וניתחנו את תפקוד התקשורת הערבית לפני הבחירות.

בנוסף לכך, עקבנו אחר המאבק ב"ישראל היום" בשל התנהלותו כפמפלט פוליטי וכבימה של תעמולת בחירות; חשפנו תעמולה פוליטית סמויה באתר "וואלה"; סיקרנו את המאבק המשפטי מימין בוועדת הבחירות; פרסמנו את מצעד הפרשנויות המוטעות והתחזיות הכוזבות; סיפקנו מעקב קבוע אחר סיקור הבחירות בעיתונים; חשפנו את החור התקשורתי במצעי המפלגות; וביצענו בדיקה השוואתית של סקרי המנדטים מול התוצאות הסופיות.

בבחירות האחרונות בדקנו בעקביות ובשיטתיות מי כלי התקשורת שמספק את הסיקור הגרוע ביותר של מערכת הבחירות ("ישראל היום"); בדקנו את היקף החשיפה שמעניקים כלי התקשורת למועמדים השונים, וניתחנו את השפעתה; ניתחנו גם את השימוש של נתניהו בעיתונאים המהדהדים את מסריו (ובראשם אלי ציפורי); הפרכנו את הספינים של המפלגות וכלי התקשורת; עקבנו אחר ההדרה הגורפת של החברה הערבית מסיקור הבחירות; והתעמקנו באופן שבו המפלגות השתמשו ברשתות החברתיות.

לקראת הבחירות הבאות הספקנו כבר להזכיר את הדפוס הקבוע של התעלמות ובורות בסיקור המפלגות והבוחרים הערבים, להצביע על מדיניות של שיבוש נגד הרשימה המשותפת ב"ישראל היום", ועל דה-לגיטימציה לערבים בתעמולת המפלגות; ניטרנו וניתחנו את פעילות הרשת של בנימין נתניהו ובנו יאיר במלחמתם נגד התקשורת והעיתונאים המטפלים בפרשיות השחיתות של ראש הממשלה.

אתר "העין השביעית" אינו סגור מאחורי חומת תשלום ולא מוצגות בו פרסומות. את עלות העבודה העיתונאית והפעלת האתר אנחנו מממנים מתמיכה של קרנות ושל הציבור הרחב – אתם, הגולשים. כל שקל שנקבל ישמש לעבודה על עוד סקירות, תחקירים וכתבות כמו אלו שמנינו לעיל. עזרו לנו להמשיך גם בבחירות ספטמבר 2019. תמכו ב"עין השביעית".