הבחירות לכנסת הבאה בקושי יצאו לדרך, וכבר קיבלנו תזכורת לכך שעבור התקשורת הישראלית כל המפלגות המייצגות את החברה הערבית בישראל הן גוש אחד, חסר גוונים.

אתמול בערב דיווחה דפנה ליאל, כתבת הכנסת של חדשות 12, כי לדברי "בכיר בליכוד" ראש הממשלה בנימין נתניהו שיתף פעולה עם "חלק מחברי-הכנסת הערבים" כדי להביא לבחירת מתניהו אנגלמן למבקר המדינה.

אילו מבין חברי-הכנסת הערבים תמכו באנגלמן? ליאל לא ציינה, אפשר שלא היה לה המידע, אך במחלקת הגרפיקה של חדשות 12 העמידו זה לצד זה את ראש הממשלה נתניהו ויו"ר חד"ש איימן עודה תחת הכותרת "משתפים פעולה?".

דפנה ליאל מדווחת על שיתוף פעולה בין נתניהו לחברי-כנסת ערבים, חדשות 12, 24.6.2019

דפנה ליאל מדווחת על שיתוף פעולה בין נתניהו לחברי-כנסת ערבים, חדשות 12, 24.6.2019

בכותרות המהדורה המרכזית של חדשות 12 היו פחות ממוקדים, והציגו את דמויותיהם של כמה וכמה חברי-כנסת מסיעת חד"ש-תע"ל.

מתוך כותרות המהדורה המרכזית, חדשות 12, 24.6.2019

מתוך כותרות המהדורה המרכזית, חדשות 12, 24.6.2019

הבוקר, בשער "ידיעות אחרונות", התנוססו דיוקנאותיהם של ראש הממשלה נתניהו ויו"ר מפלגת תע"ל אחמד טיבי. בין דיוקנאות השניים נכתב כך: "'השמאל ישתף פעולה עם הערבים', 'זה או ביבי או טיבי', חזרו וזעקו בימין בחודשים האחרונים. אלא שעכשיו טוענים בכירים בליכוד שדווקא בין מפלגת השלטון למפלגות הערביות מתנהל שיתוף פעולה פורה, ששיאו בתמיכה הגורפת בפיזור הכנסת".

שער "ידיעות אחרונות", 24.6.2019 (פרט)

שער "ידיעות אחרונות", 24.6.2019 (פרט)

בראש הכפולה השנייה של "ידיעות אחרונות" הופיעה הכותרת "ביבי או טיבי? ביבי וטיבי". מעל הדיווח, מאת מורן אזולאי, התפרסם תצלום (עמית שאבי) עם הכיתוב הבא: "בחירת מבקר המדינה: נתניהו משוחח עם הח"כים טיבי ועבאס".

"ביבי וטיבי", "ידיעות אחרונות", 24.6.2019

"ביבי וטיבי", "ידיעות אחרונות", 24.6.2019

יובל קרני, הכתב הפוליטי של "ידיעות אחרונות", המשיך את המסגור של שיתוף הפעולה בין ראש הממשלה נתניהו לח"כ טיבי כשצייץ בחשבון הטוויטר שלו כרזה היתולית על סיפור האהבה שנרקם בין השניים.

מי שדפדף הבוקר ב"ידיעות אחרונות" לא יכול היה שלא להגיע למסקנה כי שיתוף הפעולה המדובר התקיים בין ראש הממשלה נתניהו לח"כ טיבי, אך למרות החריזה הנאה שבכותרת, בגוף הידיעה שפורסמה ב"ידיעות אחרונות" דיווחה אזולאי כי ערב ההצבעה על מבקר המדינה "נרקמה עסקה עם חברי סיעת רע"מ". גם ב"וואלה" דיווחו הבוקר טל שלו ויואב איתיאל על הסכם בין נתניהו לרע"מ לקראת בחירת המבקר.

ח"כ טיבי, שהובלט בכותרות "ידיעות אחרונות", אינו חבר ברע"מ. וכך גם ח"כ עודה, שדמותו נראתה באולפן חדשות 12, וכל יתר חבריו לסיעת חד"ש-תע"ל שהופיעו בכותרות המהדורה.

היכן בכל זאת הופיע תצלום של חבר-כנסת מטעם רע"מ בכל הסיקור של היממה האחרונה? בעמודי הפנים של "ידיעות אחרונות", שם הודפס התצלום של נתניהו משוחח בעת ההצבעה על מבקר המדינה עם הח"כים טיבי ועבאס. ח"כ עבאס הוא מנסור עבאס, יו"ר רע"מ, דמות שכמעט אינה מוכרת בתקשורת הישראלית.

"ידיעות אחרונות", 23.6.2019

"ידיעות אחרונות", 23.6.2019

אגב, קוראי "ידיעות אחרונות" בעלי זיכרון של לפחות 24 שעות ודאי הופתעו במיוחד מהחשיפה הבוקר, שכן אך אתמול פרסם העיתון "חשיפה" מאת עמיחי אתאלי ואליאור לוי תחת הכותרת "בברכת אבו-מאזן".

לפי הדיווח אתמול, פיזור הכנסת כלל לא היה שיאו של שיתוף פעולה פורה בין המפלגות הערביות למפלגת השלטון, אלא ההפך הגמור. "פחות מחודש אחרי שישראל הלכה לבחירות חוזרות, מתברר עומק הקשר בין הח"כים הערבים ליו"ר הרשות: לפני שתמכו בפיזור הכנסת, הם עידכנו את לשכתו ברמאללה על התכנון", דיווח העיתון בין תצלומיהם של אבו-מאזן וחברי-הכנסת עודה וטיבי. סיקור המפלגות הערביות ב"ידיעות אחרונות" סובל אפוא לא רק מבורות מביכה, אלא גם מזיכרון קצרצר.