בחדשות 12, חברת החדשות הפופולרית בישראל, שינו את עמדתם בנוגע לשידור סרטוני חטופים שבידי ארגון הטרור החמאסי. לדברי חברת החדשות, אחרי שקיימו שיחה עם בני משפחת החטוף הירש גולדברג-פולין, החליטו לשדר סרטונים שבהם נראים חטופים אם משפחת החטוף מאשרת זאת.

בשבוע שעבר קיבלו בחברת החדשות החלטה עקרונית שלא לשדר את הסרטון ששיחרר חמאס ובו נראה החטוף הירש גולדברג-פולין. למרות שמשפחת גולדברג-פולין אישרה את השידור וכך גם מטה משפחות החטופים, במהדורה המרכזית של חדשות 12 לא שודר אף לא קטע אחד מהסרטון.

הכתב גלעד שלמור הסביר את הדברים כשפנה למגיש המהדורה דני קושמרו ואמר: "צריך לומר, משפחתו של הירש מאשרת את פרסום הסרטון, אנחנו בוחרים לא לשתף פעולה עם הטרור הפסיכולוגי של חמאס ולא נשדר את זה, כן נביא את עיקרי הדברים כאן". במקום להראות קטעים מהסרטון, שלמור דיווח במילותיו על חלק מהמסרים של גולדברג-פולין.

כבר למחרת, ואחרי ביקורת נרחבת על החלטתם, שודרו קטעים מהסרטון של הירש-גולדברג במסגרת כתבה שערכה יעל אודם עם הוריו. היום המהפך הושלם.

כמו בשבוע שעבר, גם היום (27.4) פרסם חמאס סרטון, שבו נראים הפעם החטופים קית' סיגל ועמרי מירן. בשונה מהשבוע שעבר, בחדשות 12 שידרו קטעים מהסרטון באתר, בתוכניות החדשות אחר-הצהריים וכן במהדורה המרכזית של סוף השבוע.

"מדובר באירוע חסר תקדים עם סוגיות אתיות ולאומיות כבדות משקל", מסרו מחדשות 12 ל"העין השביעית". "חדשות 12 מובילה מתחילת המלחמה קו אחראי שמשלב בין מידע הכרחי להימנעות מתעמולת אויב ולכן ההחלטות לא מתקבלות בשליפה ללא דיון עמוק ובוודאי כשמדובר בשינוי והתאמה לסיטואציות חדשות. לאחר פרסום הסרטון של הירש גולדברג פולין שוחחנו עם משפחתו וערכנו דיון עמוק על מצב שבו ניתן אישור המשפחות לשידור סרטוני יקיריהם החטופים. הערב, לאחר שניתן אישור מפורש ממשפחותיהם של קית' סיגל ועמרי מירן הוחלט לשדר חלקים מהסרטון".

מגי טביבי, מגישת מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14, בצילום מסך מהמהדורה של ה-24.4.24

מגי טביבי, מגישת מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14, בצילום מסך מהמהדורה של ה-24.4.24

בניגוד לחדשות 12, בערוץ 14 נותרים נאמנים לעקרון הצנעת סרטוני החטופים בידי חמאס, בהם בין היתר מותחים החטופים ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו ועל התנהלות ממשלתו. במהדורה המרכזית של הערוץ ששודרה עם צאת השבת הסתפקו בתצלום סטילס שנלקח מהסרטון ובדיווח ששוב נקבר בעומק המהדורה.

כמו בשבוע שעבר, גם הפעם מסגרו את הסרטון כ"טרור פסיכולוגי" של חמאס ואת עצם פרסומו כתגובה של הארגון העזתי ללחץ המופעל עליו. במקום שידור סרטון החטופים שודר במהדורה סרטון תגובה של בני משפחת סיגל. על תוכן דבריו של החטוף לא דיווחו לצופי ערוץ 14 כלל.