אתמול פורסם באתר זה כי אבי אלקלעי, עורך בכיר באתר "וואלה" ומי שאחראי על סימון פרסום סמוי בגילוי נאות המבהיר כי מדובר ב"תוכן שיווקי", הופתע מאוד לשמוע שקישורים לפרסומות מטעם תנועת "מפקדים למען בטחון ישראל" הופיעו במדור החדשות ובמדור הבחירות של האתר וכן הופצו באמצעות חשבון הטוויטר שלו בלא גילוי נאות המבהיר כי אין מדובר בתוכן מערכתי, אלא בתוכן שנקנה על-ידי המפרסם.

הפניות מחשבון הטוויטר של ערוץ החדשות של "וואלה" לתוכן מערכתי עצמאי ולתוכן פוליטי ממומן

הפניות מחשבון הטוויטר של ערוץ החדשות של "וואלה" לתוכן מערכתי עצמאי ולתוכן פוליטי ממומן

"אין מצב", אמר אלקלעי. "זה מאוד יכעיס אותי אם זה נכון. אם יש ידיעה שעלתה בלי זה, זה יעלה לעובד במשרתו כי נתתי הנחיה כל-כך גורפת שכל עורך יקפיד באלף עיניים על הדבר הזה. זה מסוג הטעויות שאסור שיקרו.

"אני אישרתי את זה והצבתי סטנדרט מאוד גבוה של שקיפות לגולש", הוסיף אלקלעי. "מתחת לכותרת יש באותיות ענק 'תוכן שיווקי'. לא אותיות קטנות שצריך משקפי קריאה בשביל להבחין בהן – אותיות ענק. אני ישבתי עם סנטימטר ומדדתי את זה לפני שאישרתי, כדי שזה בשום צורה לא ייתפס כתוכן מערכתי רגיל".

ובכל זאת גם היום, אחרי ההפתעה מהפרת הנחיותיו הגורפות ואחרי האיום בפיטורי העורך שאחראי על כך, המשיכו עמודי החדשות והבחירות של אתר "וואלה" לכלול קישורים לפרסומות בדמות כתבות של תנועת "מפקדים למען בטחון ישראל" בלא כל גילוי נאות. במקביל המשיך חשבון הטוויטר של אתר "וואלה" במנהגו להפיץ לעוקביו קישורים לתכנים של התנועה, גם הם בלא כל גילוי נאות.

מאתר "וואלה" טרם נמסרה תגובה.