שמואל (שמוליק) סילמן, בן-זוגה של השרה עידית סילמן, הגיש תביעה נגד יועץ התקשורת ופעיל המחאה רועי נוימן. סילמן היתה חברה במפלגת ימינה של רה"מ נפתלי בנט בכנסת הקודמת, עריקתה משורות המפלגה הביאה לנפילת הממשלה וכינונה של ממשלת הליכוד הנוכחית, שם קיבלה מנתניהו תפקיד של שרה.

בחודש דצמבר 2022, עם היוודע דבר מינוייה של סילמן לתפקיד השרה להגנת הסביבה, צייץ נוימן כך: "לגילה גמליאל יש עשרות אלפי תומכים בליכוד, אשת עשייה. היא רצתה את תיק הגנת הסביבה כי היא מחוייבת לנושא וזה בדמה. סילמן לא נבחרה בפריימריז ואין לו תמיכה גדולה. אבל לשמוליק סילמן יש קלטות שמוכיחות שביבי פושע. אז הוא סחט מביבי את התיק שגמליאל ראויה לו. ממשלת המאפייה".

"הייתכן?!", נכתב בכתב התביעה שהגיש סילמן באמצעות עו"ד אברהם סרוסי, "האם יעלה על הדעת כי פלוני יפרסם פרסום מעין זה, שתוכנו חמור כל-כך, והוא כל כולו מצוץ מן האצבע?".

סילמן טוען כי "הפרסום אינו אלא הכפשה בוטה ומשולחת רסן, כל כולה מצוצה מן האצבע". לפיכך הוא דורש פיצוי בסך 140 אלף שקלים.

טרם הוגש כתב הגנה.

סילמן כבר תבע בעבר פעילות מחאה נוספות. לפני כחודשיים תבע את פעילת המחאה נאוה רוזוליו, שצייצה בטוויטר: "שמוליק סילמן, אשתו, ושאר המשפחה בילו בשבועיים האחרונים ברחבי ארה"ב (על חשבוננו כמובן!)".

קצת לאחר מכן תבע את פעילת המחאה לירי בורק-שביט, בטענה שהתייחסה גם היא למימון חופשת משפחת סילמן בידי הציבור. אלא שציוץ כזה לא נמצא ברשת והתביעה הסתיימה בפרסום הבהרה ללא פיצוי כספי.

51179-04-24