ביום שישי האחרון, אחרי כמה שבועות שבהם לא נפצע אף עיתונאי עזתי מירי חיילי צה"ל, שוב נפגע צלם עיתונות מירי כדור חי של כוחות צה"ל. על-פי דיווח של הוועד להגנה על עיתונאים (CPJ), ארגון עצמאי ללא מטרות רווח שבסיסו בארצות-הברית, היה זה העיתונאי ה-17 שנפגע מירי כדורים חיים של צה"ל מאז תחילת ההפגנות בגבול רצועת עזה בסוף חודש מרץ. שניים מהעיתונאים שנפגעו מירי כדורים חיים, יאסר מורתג'א ואחמד אבו-חוסיין, מתו מפציעותיהם.

זכי עוואדאללה, צלם עיתונות עצמאי, סיקר את ההפגנות בגבול עזה מאז תחילתן ופרסם את התצלומים בחשבון הפייסבוק שלו. ביום שישי האחרון צילם את האירועים מזרחית לרפיח כשנפגע. הכדור, כך לפי הדיווחים, חדר לרגלו הימנית מתחת לברך, ניתק את העורק, יצא מצדה השני של הרגל ופצע את רגלו השמאלית.

הדיווח של CPJ מתבסס על דיווחי חדשות מקומיים, הודעת MADA, הארגון הפלסטיני לחופש העיתונות, והודעת הארגון הלבנוני SKeyes, שמנטר הפרות חופש עיתונות ברחבי המזרח התיכון, כמו גם על הודעתו של עוודאללה עצמו בחשבון הפייסבוק שלו.


על-פי תצלומים וסרטונים שפורסמו ברשתות חברתיות, בזמן שנורה אחז עוואדאללה במצלמתו אך לא חבש כל ציוד מגן או סימן המצהיר כי הוא עיתונאי. בסרטונים שפורסמו ניתן לראות כי מפגינים ששהו באזור ניסו לעצור את הדימום מרגלו על-ידי קשירת צעיף מעל הפצע. בהמשך ניתן לראות כיצד העבירו את העיתונאי לאמבולנס שלקח אותו לבית-החולים האירופי ברפיח.

למחרת הפציעה הודיע עוואדאללה בפייסבוק כי העורק נחסם והוא במצב יציב. בראיון וידיאו שהופץ ברשתות חברתיות דיבר עוואדאללה ממיטת בית-החולים וקרא לרשויות הישראליות לאפשר לו להגיע לגדה המערבית כדי להשלים את הטיפול הרפואי.

מדובר צה"ל טרם נמסרה תגובה. בשבועות קודמים מסר דובר צה"ל כי כוחות הצבא "פועלים בהתאם להוראות ברורות המיועדות לתרחיש הנוכחי", שבמסגרתן ירי חי "באופן מדויק ומדוד" הוא רק "מוצא אחרון" של הצבא להתמודדות נגד "חדירה לשטח ישראל ואיומים נגד כוחותיו ונגד אזרחי ישראל".

עוד נמסר בעבר מדובר צה"ל כי "צה"ל לא מכוון ירי לעבר עיתונאים ככאלה. הנסיבות שבהן נפגעו עיתונאים לכאורה מירי של כוחות צה"ל אינן מוכרות. ככל שמדובר בעיתונאים שנפגעו כתוצאה מכך שרצו ומעדו, או בעיתונאים ששהו באזור שבו נעשה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות והם שאפו גז מדמיע – אין באפשרות צה"ל למנוע זאת, והוא מעודד עיתונאים לנהוג בזהירות בעת שהם שוהים באזורים שבהם מבצע חמאס פעולות טרור ומוביל הפרות סדר אלימות".