עיתונאי פלסטיני נוסף נפצע מפגיעת כדור חי שירו כוחות צה"ל, כך לפי דיווח של הוועד להגנה על עיתונאים (CPJ), ארגון עצמאי ללא מטרות רווח שבסיסו בארצות-הברית. לפי ספירת CPJ, מאז תחילת ההפגנות על גדר הגבול בחודש מרץ 2018 נפגעו 22 עיתונאים עזתים מכדורים חיים. שניים מהעיתונאים שנפגעו מירי כדורים חיים, יאסר מורתג'א ואחמד אבו-חוסיין, מתו מפציעותיהם.

ביום שישי האחרון (2.8) הגיע צלם העיתונות העזתי אוסאמה אל-כחלות לתעד את ההפגנות מזרחית למחנה הפליטים אל-בורייג' שברצועת עזה. לדבריו, הוא עמד במרחק של כ-200 מטר מגדר הגבול כשקיבל שיחת טלפון. "עניתי לטלפון ואף אחד לא דיבר איתי מהצד השני, אבל ברגע שעניתי נוריתי ברגלי השמאלית", אמר אל-כחלות ל-CPJ. הוא הוסיף כי באותה העת לבש אפוד שזיהה אותו בבירור כעיתונאי. אל-כחלות נלקח לטיפול בבית-חולים בדיר אל-בלח, ושוחרר בהמשך היום.

הצלם אוסאמה אל-כחלות מפונה לקבלת טיפול רפואי לאחר שנורה

באותו היום נפגע גם חאתם עומר, צלם פלסטיני העובד עם סוכנות הידיעות הסינית שינחואה, כשתיעד את ההפגנות מזרחית לחאן-יונס. עומר נפגע בשתי רגליו מכדורי גומי, אף שגם הוא לבש אפוד שזיהה אותו כעיתונאי.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "צה"ל פועל למול הפרות סדר אלימות ופעילות טרור הכוללות ירי לעבר חיילים, נסיונות חדירה לישראל, נסיונות פגיעה בתשתית הבטחונית, הבערת צמיגים, יידוי אבנים, השלכת בקבוקי תבערה, מטענים ורימונים במטרה לפגוע בחיילי צה"ל. יודגש כי צה"ל לא מבצע ירי מכוון לעבר עיתונאים, נשים וילדים.

"זאת ועוד, השימוש בירי חי נעשה לאחר מיצוי כלל האפשרויות ובהתאם להוראות הפתיחה באש, העומדות בכללי הדין. נציין כי מתחילת הפרות הסדר האלימות צה"ל קורא לתושבי הרצועה שלא להתקרב למרחב הלחימה ושלא לשתף פעולה עם ההתפרעויות האלימות שמוביל ארגון הטרור חמאס".