עוד שלושה עיתונאים עזתים נפגעו מירי כוחות צה"ל בשבועות האחרונים, כך לפי דיווח של הוועד להגנה על עיתונאים (CPJ), ארגון עצמאי ללא מטרות רווח שבסיסו בארצות-הברית. לפי הארגון, אחד מהעיתונאים נפגע מירי כדור חי, שני מירי כדור גומי ושלישי מפגיעת רימון גז. ה-CPJ מבסס את דיווחו על שיחות עם עיתונאים, פרסומים ברשתות החברתיות ודיווחים בתקשורת הפלסטינית.

בכך מגיע ל-20 מספר העיתונאים העזתים שנפגעו ישירות מכדורים חיים מאז תחילת ההפגנות על גדר הגבול בחודש מרץ האחרון. שניים מהעיתונאים שנפגעו מירי כדורים חיים, יאסר מורתג'א ואחמד אבו-חוסיין, מתו מפציעותיהם.

ראשד ראשיד, צלם סוכנות AP, נפגע ברגלו השמאלית מכדור חי שירו חיילי צה"ל ב-19 בנובמבר, בשעה שסיקר הפגנה שהתקיימה על חוף הים, ליד גדר הגבול הצפונית של רצועת עזה, בסמוך לבית-להיא. נציגי ה-CPJ שוחחו עם סאבר נורלדין, צלם פלסטיני שנכח במקום וסיפר כי האירוע התרחש לקראת סיום ההפגנות באותו היום, שעה שמרבית העיתונאים והצלמים החלו לעזוב את האזור.

"נותרו רק כמה צלמים", אמר נורלדין ל-CPJ, "ושמענו את ירי הצלפים לכיוון כמה גברים צעירים, שחלקם היו פצועים. עמיתנו ראשיד היה במרחק של כ-700 מטרים מגדר הגבול כשנפגע ברגלו השמאלית". ראשיד פונה לבית-חולים בעזה ובהמשך, בסיוע סוכנות AP, הועבר לניתוח בבית-החולים הדסה בירושלים. הוא כבר נפצע בעבר בעת סיקור הפגנות וחזר לאחרונה לעבודה לאחר הפסקה בת חצי שנה שנכפתה עליו. לפי תיעוד שהופץ ברשתות, בעת שנורה לבש ראשיד אפוד מגן שזיהה אותו כעיתונאי. לדברי מעסיקיו, ראשיד עובד בסוכנות AP מאז שנת 2002, ובעת שנורה הפעיל מצלמה מוגבהת שתיעדה את ההפגנה.

בסוכנות AP דיווחו בסוף השבוע האחרון כי דובר צה"ל עדיין לא השיב לפנייתם בנוגע לירי בראשיד. ב-AP מתרים בצה"ל לחקור את האירוע, אולם לפי התיאור בדיווח הסוכנות, נציגי צה"ל טרם פנו לראשיד בבקשה לשמוע ממנו על האירוע, לא שוחחו עם עובדים אחרים של הסוכנות שהיו עדים למקרה ואף לא ביקשו לעיין בחומר שצילם בעת שנפצע.

על-פי AP, במצלמתו של ראשיד נתפס הרגע שבו נורה. היה זה לאחר שצילם צעירים פלסטינים במרחק כמה מאות מטרים מגדר הגבול, כשאחד מהם שולח אבן בקלע שבידו אל עבר מגדל תצפית ישראלי. ג'יפ ישראלי דוהר, וממנו נורה גז מדמיע לכיוון ההמון – לפתע נשמעות כמה יריות, כולל אחת שגורמת לקבוצת חובשים להוריד את ראשם. ירייה זו, ככל הנראה, היא שפגעה בראשיד, שנשמע כעבור שנייה זועק מכאבים.

ב-14 בדצמבר נפצעו עוד שני עיתונאים עזתים שתיעדו הפגנות. עטיה דרוויש, צלם סוכנות הידיעות א-ראי המזוהה עם הרשות הפלסטינית נפצע מרימון גז שפגע בפניו. מוסטפא חסונא, צלם של סוכנות הידיעות הממשלתית הטורקית אנאדולו, נפגעו מכדור גומי שפגע ברגלו הימנית. שני העיתונאים נפגעו מזרחית לעיר עזה. חסונא אמר ל-CPJ כי תיעד את העימותים בין המפגינים לצבא הישראלי כשהחיילים החלו לירות רימוני גז. "לפתע נפגעתי מכדור גומי שירה עלי הצבא הישראלי ונפלתי. לא יכולתי לעמוד על רגלי". חסונא פונה לבית-חולים בעזה ושוחרר לאחר כשעתיים.

עדכון, 24.12: מדובר צה"ל נמסר: "צה״ל מתמודד מספר חודשים עם התפרעויות אלימות בגבול רצועת עזה בהובלת ארגון הטרור חמאס. לאורך כל התקופה, צה״ל מזהיר מהתקרבות למרחב הפרימטר וקורא לתושבי עזה שלא לציית להוראות ארגון הטרור חמאס. צה״ל לא מכוון ירי לעבר עיתונאים. מבדיקה שנערכה בנוגע לפגיעה בצלם AP בחודש נובמבר האחרון, עולה כי לא בוצע ירי מכוון לעברו. צה"ל מעודד עיתונאים לנהוג בזהירות בעת שהם שוהים באזורים בהם מבצע חמאס פעולות טרור ומוביל הפרות סדר אלימות".