עוד ארבעה עיתונאים עזתים נפגעו בידי כוחות צה"ל בהפגנות שנערכו ב-19 באפריל בגבול הרצועה, כך דיווח הוועד להגנה על עיתונאים (CPJ), ארגון עצמאי ללא מטרות רווח שבסיסו בארצות-הברית. לפי הארגון, העיתונאים נפגעו מירי כדורי גומי ופגיעת רימוני גז. ב-CPJ מבססים את הדיווח על שיחות עם עיתונאים, פרסומים ברשתות החברתיות ודיווחים בתקשורת הפלסטינית.

לפי ספירת אנשי הארגון, 21 עיתונאים עזתים נפגעו מכדורים חיים מאז תחילת ההפגנות על גדר הגבול בחודש מרץ 2018. שניים מהעיתונאים שנפגעו מירי כדורים חיים, יאסר מורתג'א ואחמד אבו-חוסיין, מתו מפציעותיהם.

מוחמד אל-לוח, כתב וצלם בתחנת רדיו מקומית, נפגע בחודש שעבר מפגיעת רימון גז בקרסולו השמאלי שעה שסיקר את ההפגנות מזרחית למחנה הפליטים אל-בורייג'. הוא הועבר לטיפול בבית-חולים בדיר אל-בלח. "הייתי במרחק של כ-150 מטרים מגדר הגבול ולבשתי אפוד שזיהה אותי בבירור כעיתונאי, ובכל זאת סומנתי כמטרה", אמר אל-לוח ל-CPJ, וציין כי רימון הגז ריסק את קרסולו והוא ייאלץ לעבור ניתוח.

הצלם מוחמד אל-לוח, שקרסולו התרסק מפגיעת רימון גז, לאחר שקיבל טיפול בבית-חולים בעזה

הצלם מוחמד אל-לוח, שקרסולו התרסק מפגיעת רימון גז, לאחר שקיבל טיפול בבית-חולים בעזה

באותו אזור, מזרחית למחנה אל-בורייג', נפגעו באותו יום גם שני צלמי עיתונות עצמאיים, מחמוד באדר ואחמד וושה. באדר נפגע בקרסולו הימני מרימון גז, ואילו וושה נפגע בראשו מכדור גומי. באדר סיפר לכתבים מקומיים כי בשעה שנפגע הוא שהה במרחק 300 מטרים מהגדר ולבש קסדה ואפוד שזיהו אותו כעיתונאי.

הצלם העצמאי עבד רחים ח'טיב, שמספק תצלומים בין היתר לסוכנות הישראלית פלאש 90, נפגע גם הוא מכדור גומי, שחדר לירכו השמאלית בשעה שסיקר את ההפגנות ליד רפיח. בהמשך פרסם הצלם בחשבון הפייסבוק שלו כי מצבו טוב.

מפגינים מפנים עזתי שנפצע בהפגנה ליד רפיח, 19.4.19 (צילום: עבד רחים ח'טיב)

תצלום שצילם עבד רחים ח'טיב לפני שנפצע מכדור גומי: מפגינים מפנים עזתי שנפצע בהפגנה ליד רפיח, 19.4.2019

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל פועל למול הפרות סדר אלימות ופעילות טרור הכוללות ירי לעבר חיילים, נסיונות חדירה לישראל, נסיונות פגיעה בתשתית הביטחונית, הבערת צמיגים, יידוי אבנים, השלכת בקבוקי תבערה מטענים ורימונים במטרה לפגוע בחיילי צה"ל. יודגש כי צה"ל לא מבצע ירי מכוון לעבר עיתונאים, נשים וילדים. זאת ועוד, השימוש בירי חי נעשה לאחר מיצוי כלל האפשרויות ובהתאם להוראות הפתיחה באש העומדות בכללי הדין הבינלאומי. נציין כי מתחילת הפרות הסדר האלימות צה"ל קורא לאזרחי הרצועה שלא להתקרב למרחב הלחימה ושלא לשתף פעולה עם ההתפרעיות האלימות שמוביל ארגון הטרור חמאס".