הצלם יאסר מורתג'א, שנהרג בעת שסיקר את ההפגנות ברצועת עזה ביום שישי האחרון, לא היה העיתונאי היחיד שנפגע באירוע. כמו בשבוע שלפני כן, אז נפצעו לפי דיווחים פלסטיניים עשרה עיתונאים, חלקם מירי חי, כך גם ביום שישי האחרון דווח על פציעת עיתונאים מירי כוחות צה"ל בעת שסיקרו את ההפגנות ברצועת עזה.

על-פי הוועד להגנה על עיתונאים, מלבד מורתג'א שנורה ומת, לפחות חמישה עיתונאים נפצעו בעת שסיקרו את ההפגנות. ב-CPJ, ארגון עצמאי ללא מטרות רווח שבסיסו בארצות-הברית, מבססים את קביעותיהם על עדויות ראיה, כמו גם דיווחים פלסטינים, וקוראים לממשלת ישראל לחקור את המקרים ולהעמיד לדין את היורים.

"עיתונאים הם אזרחים, ולכוחות הביטחון החובה לאפשר להם לעבוד בבטחה", מצוטט בהודעת ה-CPJ האחראי מטעם הארגון על אזור המזרח התיכון. "על הרשויות בישראל לחקור לעומק את נסיבות הריגתו של יאסר מורתג'א, במקום שוב לצאת בהצהרות ריקות מתוכן כי יבדקו את המקרים של הרג עיתונאים".

הצלם יאסר מורתג'א, לאחר שנפצע מירי צה"ל

על-פי ה-CPJ, חמישה עיתונאים נפגעו מירי צה"ל ביום שישי האחרון: עז אבו-שנאב, עורך בסוכנות ידיעות מקומית, נפגע מירי כדור חי ברגלו השמאלית ליד העיר עזה. הצלם אדהם אל-חאג'ר, שעובד עבור ערוץ טלוויזיה מרוקאי, נפגע מירי כדור חי בברכו השמאלית באזור העיר עזה. הצלם סאבר נור א-דין, שעובד עבור סוכנות צילום אירופית, נפגע בראשו ובכתפו מרסיסים בעת שעבד באותו אזור.

הצלם אדהם אל-חאג'ר, לאחר שנפצע מירי חיילי צה"ל

הצלם העצמאי אבראהים זאנון נפגע מירי כדור חי בידו השמאלית ליד ג'באליה. בראיון לאתר "שיחה מקומית" אמר אחיו, מוחמד זאנון, שאף הוא עובד כצלם, כי הוא מבקש הגנה בינלאומית לצלמים.

הצלם חליל אבו-עאד'רה, שעובד עבור ערוץ "אל-אקצא" של חמאס, נפגע מירי כדור חי ברגלו השמאלית ליד רפיח. בסרטון שהועלה ליוטיוב נראה אבו-עאד'רה במרחק של כמה מאות מטרים מגדר הגבול מתעד מפגינים שהניפו דגלים ויידו אבנים, זמן קצר לפני שנפגע.

הצלם חליל אבו-עאד'רה, לאחר שנפגע מירי חיילי צה"ל

הצלם חליל אבו-עאד'רה, לאחר שנפגע מירי חיילי צה"ל

בדוברות צה"ל לא הסכימו גם הפעם להתייחס לטענות פרטניות על הפגיעה בעיתונאים ברצועת עזה, ומסרו כי ניתן להשתמש באותו נוסח שבו בחרו להגיב על הטענות לפגיעה בעיתונאים ברצועה בשבוע שעבר. "כוחות צה"ל פועלים בהתאם להוראות ברורות המיועדות לתרחיש הנוכחי", מסרה אז הדוברות, הוראות שבמסגרתן ירי חי "באופן מדויק ומדוד" הוא רק "מוצא אחרון" של הצבא להתמודדות נגד "חדירה לשטח ישראל ואיומים נגד כוחותיו ונגד אזרחי ישראל".

עוד נמסר מהדוברות הצה"לית כי "צה"ל לא מכוון ירי לעבר עיתונאים ככאלה. הנסיבות בהן נפגעו עיתונאים לכאורה מירי של כוחות צה"ל אינן מוכרות. ככל שמדובר בעיתונאים שנפגעו כתוצאה מכך שרצו ומעדו, או בעיתונאים ששהו באזור שבו נעשה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות והם שאפו גז מדמיע – אין באפשרות צה"ל למנוע זאת והוא מעודד עיתונאים לנהוג בזהירות בעת שהם שוהים באזורים בהם מבצע חמאס פעולות טרור ומוביל הפרות סדר אלימות".