18.04.2019
רסס מדד הייצוג
מדד הייצוג - ערבים בתקשורת העברית. מעקב, ניתוח ושינוי של יחסה של התקשורת לערבים בישראל. פרויקט של "העין השביעית" בשיתוף עמותת סיכוי, ויחד עם חברת יפעת מחקרי מדיה
18.04.2019
17.04.2019
מתוך 14,500 אייטמים על הבחירות – רק 20 התמקדו בעמדות הפוליטיקאים הערבים
עכשיו זה בדוק: התקשורת התעלמה מהנעשה בחברה הערבית בסיקור בחירות 2019 – למרות ההסכמה כי מדובר באחד הנושאים הקריטיים במערכת הבחירות • רק ב-13% מהאייטמים בחודש האחרון למערכה הוזכרה החברה הערבית • פחות מ-2% הוקדשו לסיקור מהותי של מפלגה או פוליטיקאי ערבי • רק 0.1% עסקו בעמדות פוליטיות • מדד הייצוג, בשיתוף עמותת סיכוי
15.04.2019
08.04.2019
מדד הייצוג, סיכום רבעון: כל התוכניות הנבדקות בתאגיד השידור נמצאו מעל הממוצע
בראש הטבלה: "אולפן שישי" (16.2%) של קשת 12, "חדשות השבוע" (10%) ו"חדשות הערב" (7.7%) של כאן 11 • גלי צה"ל נותרים בתחתית • הכי גרועות: "המטה המרכזי" (0%) ו"המגזין" (0.4%) של חדשות 13, "חדשות הבוקר עם ניב רסקין" (0.9%) של קשת • מובילה ברדיו: "סדר יום" • מובילה בחדשות: "חדשות הערב" • מובילה בפרה-פריים: "קלמן וסג"ל" • הנשים הערביות סובלות מהדרה כפולה 0.7% ייצוג • שיעור הייצוג ברבעון הראשון של 2019: 2.8% - למרות שהערבים מהווים כ-20% מהאוכלוסיה • מדד הייצוג, סיכום רבעוני, בשיתוף עמותת סיכוי
02.04.2019
שבועיים לפני הבחירות: אחוז ייצוג נמוך במיוחד לחברה הערבית
שיעור ייצוג גבוה במיוחד בשתי התוכניות שבראש הטבלה, "אולפן שישי" של קשת 12 (66%) ו"חדשות השבוע" של כאן 11 (43%) • הנתונים החריגים מדגישים את ההדרה החריפה: כמחצית מכלל הדוברים הערבים בתקשורת בשבוע שעבר הופיעו בשתי התוכניות הללו • ברשת 13 וגל"צ שיעור הדוברים הערבים התקרב לאפס • שיעור הייצוג הכללי בשבוע שעבר: 2%, נתח הערבים באוכלוסייה: 20% • מדד הייצוג, בשיתוף עמותת סיכוי
28.03.2019
"סדר יום" (10%) במקום הראשון
"חדשות הערב" (8.2%) ו"החדשות עם יעקב אילון" (7.7%) במקומות השני והשלישי • השידור הציבורי ממשיך לבלוט לטובה • 11 תוכניות מרכזיות הדירו לחלוטין את החברה הערבית • התוכנית הפוליטית "המטה המרכזי" לא כללה אפילו דובר ערבי אחד מאז תחילת השנה, אף שמדובר בתקופת בחירות • מתוך כ-3,100 דוברים בכלל התוכניות – רק 70 היו ערבים, 2.3% • נתח הערבים באוכלוסייה: 20% • מדד הייצוג, בשיתוף עמותת סיכוי
25.03.2019
"המטרה היתה קודם כל להפנות אצבע לאחראים ולהגיד: זה לא כמו מזג האוויר, יש אנשים שהם מקבלי החלטות, והמדיניות שהם מובילים מייצרת הדרה"
ההיכרות היחידה שיש למרבית היהודים בישראל עם ערבים היא דרך הראי של התקשורת • עיתונאים מדמיינים שהקהל שלהם הוא השכן ממול, והשכן שלהם אינו ערבי • אנחנו לא מבקשים מהתקשורת להתעלם משיח ההסתה והגזענות, אלא דווקא להתמודד איתו • קולות מכנס 3 שנים למדד הייצוג
20.03.2019
"חדשות השבוע" (13.5%) במקום הראשון
שתי תוכניות של כאן 11 בשלישייה הפותחת • לצד המגזין השבועי, גם המהדורה המרכזית היומית של התאגיד מגיעה לשיעור ייצוג גבוה (8.4%) • במקום השני תוכניתו של רינו צרור בגלי-צה"ל (11.5%) • בתחתית הטבלה: "המטה המרכזי" של רשת 13, שלא שילבה דובר ערבי מאז דצמבר 2018 • מדד הייצוג, בשיתוף עמותת סיכוי
14.03.2019
"מה בוער" (11.5%) במקום הראשון
"מה בוער" מוכיחה שמערכת נחושה יכולה לקבוע סדר יום גם בכלי תקשורת המדיר את החברה הערבית כמעט לחלוטין • "הבוקר הזה" (9.1%) של כאן ב' ו"חדשות הערב" (8.4%) במקומות השני והשלישי • השידור הציבורי בלט לטובה עם ייצוג ממוצע של כ-5% • בתחתית הטבלה: "המטה המרכזי" היא היחידה מבין תוכניות האקטואליה המרכזיות שלא שילבה אפילו דובר ערבי אחד מאז תחילת השנה • מדד הייצוג, בשיתוף עמותת סיכוי
14.03.2019
07.03.2019
מדד הייצוג: "חדשות הערב" (8.9%) במקום הראשון
"מה בוער" (8.4%) ו"קלמן וסג"ל" (5.6%) במקומות השני והשלישי • השינויים במפת הטלוויזיה המסחרית דרדרו את ייצוג החברה הערבית: 1.5% ברשת 13, 1.9% בקשת 12 • בשלוש תוכניות מרכזיות של חדשות 13 לא הופיע בחודש שעבר אפילו דובר ערבי אחד • כאן 11 מובילה בשיעור הדוברים הערבים ובשיעור המומחים מתוכם, "קלמן סג"ל" מצטיינת • נשים ערביות, שהן כעשירית מהאוכלוסייה, סבלו מהדרה כפולה: 21% מהדוברים הערבים ו-0.5% מכלל הדוברים • "העולם הבוקר" בולטת לטובה • מדד הייצוג, סיכום חודשי, בשיתוף עמותת סיכוי
06.03.2019
בדיקה: בסיקור הבחירות התקשורת מתעלמת כמעט לחלוטין מהמפלגות הערביות
רק 3% מסיקור הבחירות מוקדש למועמדים ומפלגות ערביות, למרות שכ-20% מתושבי ישראל וכ-15% מבעלי זכות הבחירה הם ערבים • רוב הסיקור הוקדש לתככים ותמרונים, רק 0.2% עסק בתפיסת עולם • בראש טבלת כלי התקשורת: רשת כאן ב' של השידור הציבורי • "הארץ" מוביל בעיתונות המודפסת, רשת בערוצי הטלוויזיה, ynet באתרי האינטרנט • מדד הייצוג, בשיתוף עמותת סיכוי
04.03.2019
02.03.2019