למרות שכ-20% מתושבי מדינת ישראל וכ-15% מבעלי זכות ההצבעה בבחירות הקרובות לכנסת הם ערבים, בחדשות 12 טועים פעם אחר פעם בעת שהם מסקרים את הרשימות המייצגות את החברה הערבית בישראל. בסקר מנדטים שהוצג הערב (5.3) במהדורה המרכזית של חדשות 12 הופיעו שתי הרשימות הערביות – אך העורכים טעו בזהות העומד בראשן.

כל רשימה המתמודדת בבחירות לכנסת מיוצגת גרפית בסקרי המנדטים של חדשות 12 על-ידי דמותו או דמותה של יו"ר הרשימה. אף שזהות הרשימות ידועה זה מכבר, בחדשות 12 הוצגה הערב חד"ש-תע"ל כאילו בראשה עומד ח"כ אחמד טיבי, למרות שבראשה עומד ח"כ איימן עודה.

ח"כ אחמד טיבי בראש חד"ש-תע"ל, חדשות 12, 5.3.19

ח"כ אחמד טיבי בראש חד"ש-תע"ל, חדשות 12, 5.3.2019

טעות גסה יותר הופיעה מיד בהמשך הצגת תוצאות הסקר, כשהעיתונאי עמית סגל דיבר על נתוני המנדטים של רע"מ-בל"ד. במקרה זה הופיע דיוקנו של ח"כ איימן עודה, שכלל אינו חבר ברע"מ או בבל"ד, אלא עומד בראש חד"ש. בראש רע"מ-בל"ד עומד יו"ר רע"מ, מנסור עבאס. מי שזקוק לתצלום עדכני שלו מוזמן ליצור קשר עם דוברות הרשימה.

ח"כ איימן עודה בראש רע"מ בל"ד, חדשות 12, 5.3.19

ח"כ איימן עודה בראש רע"מ בל"ד, חדשות 12, 5.3.2019

אין זו הפעם הראשונה במערכת הבחירות הנוכחית שחדשות 12 לוקים באי-ידיעת הפרטים הבסיסיים ביותר בפוליטיקה הפנים-ערבית בישראל. בפעם הקודמת שסגל הציג סקר מנדטים הופיעה בו הרשימה המשותפת, שהתפרקה זמן מה לפני כן, כשלצדה התמודדה תע"ל, שכאמור רצה בבחירות האלה יחד עם חד"ש.

עדכון, 6.3: בעקבות הטעות התנצל עמית סגל בטוויטר.