לוגו סיכוי, העין השביעית, יפעת

בימים האחרונים הפך "כלכליסט", העיתון הכלכלי מבית "ידיעות אחרונות", ל"אקטיביסט". מדי יום הוקדשו העמודים הפותחים בעיתון לקריאה להצביע לכנסת. תחת הכותרת "רק תצביעו" הציג "כלכליסט" עשרות מ"בכירי המגזר העסקי" שהתגייסו "למען מימוש הזכות הדמוקרטית".

במאמר הפתיחה הקצר שליווה את השקת הפרויקט התריע צבי זרחיה מפני "האדישות הכללית שמלווה את מועד ב' של מערכת הבחירות". זרחיה אף הזכיר את "נסיונות הקואליציה לחבל בהצבעה, להרחיק מצביעים ערבים וליצור מהומות בקלפיות באמצעות חוק המצלמות" וטען כי כל אלה מגבירים את החשש מפני אחוז הצבעה נמוך במיוחד. אך עיון ברשימת אנשי העסקים שמשתתפים במיזם המבורך מלמד כי ב"כלכליסט" ממשיכים להדיר כחמישית מאזרחי מדינת ישראל.

ממש כפי שבכנס שערכו לאחרונה ב"כלכליסט" לקראת הבחירות, שבו הופיעו 30 דוברים, כולם יהודים, כך גם במיזם החדש. 41 אנשי עסקים הופיעו בימים האחרונים בעמודים הפותחים של "כלכליסט" וקראו לאזרחי המדינה לצאת ולהצביע. 41 אנשי עסקים יהודים.

עורכת "כלכליסט" גלית חמי מסרה בתגובה: "למעט היום הראשון, כמעט כל מי שפנה נכנס (עם תעדוף לאוכלוסיות בעלות ייצוג נמוך). לצערנו, לא פנה אפילו ערבי אחד. הקווים עדיין פתוחים...".

"כלכליסט", 10.9.2019

"כלכליסט", 10.9.2019

"כלכליסט", 11.9.2019

"כלכליסט", 12.9.2019

מיזם "רק תצביעו" של "כלכליסט", 10-12.9.2019

* * *

פרויקט "נוכחים נפקדים" של "העין השביעית" מתפרסם בשיתוף ובמימון עמותת סיכוי ויחד עם יפעת מחקרי מדיה