בשבוע שעבר (17-23.2) הופיעו בתוכניות החדשות והאקטואליה של גופי השידור המרכזיים בישראל כ-3,100 דוברים, מתוכם רק 63 היו ערבים (כ-2%), כך עולה מנתוני מדד הייצוג. המדד, מיזם מתמשך בשיתוף ובמימון עמותת סיכוי, ויחד עם חברת יפעת מחקרי מדיה, בודק מדי שבוע את אחוז הייצוג של האוכלוסייה הערבית בתוכניות החדשות והאקטואליה בערוצים המרכזיים בישראל.

ערוץ כאן 11 בלט לטובה בשבוע שעבר עם שיעור ייצוג של כ-4.5% בעוד שבתוכניות החדשות והאקטואליה של ערוץ רשת וחדשות 13 הסתכם שיעור הייצוג של כחמישית מאזרחי המדינה ב-0.4% בלבד.

מבין התוכניות המרכזיות בלטו לטובה שתי תוכניות הדגל של ערוץ כאן 11: "חדשות השבוע", שהגיש ירון דקל וערך אילן ליאור הגיעה לשיעור ייצוג של כ-16.2%. התוכנית לא הסתפקה בשילוב דוברים ערבים בכתבות והזמינה לאולפן את חבר הכנסת לשעבר זוהיר בהלול כדי לדון עמו בענייני היום. "חדשות הערב" של כאן 11, שמגישה דוריה למפל ועורך עילי לוין, הגיעה לשיעור ייצוג של 9.1%, בין היתר בזכות "קול איסראיל", פינה קבועה חדשה של ערן זינגר המתמקדת בנעשה בחברה הערבית.

למקום השלישי בטבלת התוכניות הגיעה "פגוש את העיתונות" של חדשות 12, שמגישה רינה מצליח ועורך דן דובין. התוכנית מהשבוע שעבר, שבמהלכה כינה עמית סגל את מפלגת בל"ד "ארגון טרור", כללה בין היתר דיון בהשתתפות ח"כ איימן עודה.

* * *

פרויקט "מדד הייצוג" של "העין השביעית" מתפרסם בשיתוף ובמימון עמותת סיכוי ויפעת מחקרי מדיה