ארנון מילצ'ן נהג לשחד את דרכו אל לבבותיהם ולשכותיהם של בכירי הפוליטיקאים בישראל, ולכן הבחירה להתמקד דווקא במערכת יחסיו עם בנימין נתניהו היא עדות לרדיפה צבועה שהובילה להפלת ראש ממשלה מכהן. כך, פחות או יותר, אפשר לסכם את אחד מטיעוני ההגנה המרכזיים של עו"ד עמית חדד, סנגורו של נתניהו ב"תיק 1000".

הפוליטיקאים שעו"ד חדד מייחס להם קבלת טובות הנאה דומות לאלה שקיבל נתניהו הם הנשיא לשעבר שמעון פרס וראש הממשלה הנוכחי יאיר לפיד. פרס הלך לעולמו ב-2016 ואינו יכול להגיב, ולפיד מופיע ברשימת עדי התביעה ולכן לכאורה מנוע בשלב זה מלהציג את גרסתו.

הטענה של עו"ד חדד מרעישה, מסוג הטענות שבידיים הנכונות יכולות לפרנס ספין בשרני. אלא שלפחות עד כה, כמעט בכל הזדמנות שבה התבקש לפרט מה עומד מאחורי דבריו התברר שהוא הסתער על פרס ולפיד באקדחים שלופים, אבל בלי כדורים. לפרקים, נדמה שהסנגור פשוט מציג לעדה הנוכחית, הדס קליין, היגדים שאין להם כל בסיס – אפילו בעיניו – רק בשביל לתחזק את השיח הביביסטי שממסגר כל טענה כזאת כחשיפה יצוקה בבטון שמובילה, שוב ושוב ושוב, לקריסת התיקים.

כתב האישום שהוגש נגד נתניהו מייחס לו קבלת טובות הנאה בסך של קרוב ל-700 אלף שקל ממילצ'ן ומאיל ההון האוסטרלי ג'יימס פאקר. אלו רק טובות ההנאה שנכנסו לכתב האישום. הדס קליין, העוזרת האישית של צמד המיליארדרים, סיפרה בעדותה שראש הממשלה לשעבר ובני משפחתו קיבלו עוד הרבה תשורות יקרות ערך – תכשיטים, פריטי הלבשה, תיקי יוקרה וארוחות שף – אך בגין אלו נתניהו לא עומד לדין. בדיון שהתקיים אתמול (13.9) בבית-המשפט המחוזי בירושלים, עו"ד חדד ניסה לגרום לה לאשרר ספקולציות שיוכיחו, לשיטתו, שגם פרס ולפיד התרגלו לחיים של מותרות על חשבון ההון.

ממש בפתח הדיון, עו"ד חדד ביקש מקליין להתבונן בחשבונית שהופקה עבור מילצ'ן ב-9 בינואר 2012. המסמך מתעד רכישה של שני ארגזי שמפניה ורודה מתוצרת מואט ושנדון – השמפניה האהובה על שרה נתניהו – בעלות של כ-3,700 שקל. העדה כבר סיפרה באריכות על הנוהג של שרה נתניהו לדרוש ולפעמים גם לקחת בעצמה ארגזי שמפניה שהוזמנו במיוחד עבורה על חשבון מילצ'ן ופאקר. אלא שבמקרה הזה, טען עו"ד חדד, יש סיבה להניח שהבקבוקים לא נועדו עבורה, ושהסיבה הזאת נעוצה במאורע שהתרחש יממה אחת לפני התאריך שמתנוסס על החשבונית.

"ב-8 בינואר 2012", אמר הסנגור, "אדם בשם יאיר לפיד מכריז על הכניסה שלו לפוליטיקה. אני רוצה לדעת אם יש קשר בין ההכרזה שלו לבין רכישת השמפניה למחרת".

"לא, ממש לא", חרצה קליין, והזכירה שמרגע שלפיד נכנס לפוליטיקה הוא סירב לקבל ממילצ'ן אפילו תשורות סמליות כמו זר פרחים. "נשאל גם את ארנון", הודיע הסנגור בטון יודע דבר, אבל נטש במהירות את הסוגיה. הטענה שהפריח נותרה תלויה בחלל האולם, עדות אחת מני רבות לקו הקונספירטיבי בתזת ההגנה.

ארנון מילצ'ן עם בנימין נתניהו ושמעון פרס. הכנסת, 2005 (צילום: פלאש 90)

ארנון מילצ'ן עם בנימין נתניהו ושמעון פרס. הכנסת, 2005 (צילום: פלאש 90)

הגישה הזאת חזרה על עצמה ביתר בוטות כשעו"ד חדד עבר לדבר על שמעון פרס, שמפאת מותו אינו יכול ליטול חלק בשיח על יחסיו עם בעלי הון. "כשארנון נסע לבקר את שמעון פרס, הוא הביא לו ארגזי שמפניה", קבע עו"ד חדד. "אני אומרת לך שלא", השיבה קליין. "אוקיי, נבדוק את זה", אמר הסנגור, אך בדיוק כפי שקרה עם הספקולציה על לפיד – שום דבר לא נבדק, ולא נעשה אפילו ניסיון להציג ראיה שתתמוך בקביעה הכאילו-עובדתית.

עו"ד חדד המשיך להציג חשבוניות ולהעלות השערות נחרצות מדי לגבי חלוקת ארגזי שמפניה, קליין המשיכה לשלול את דבריו, והוא לא חשף מידע שיוכיח אחרת. מילצ'ן, אמרה קליין, נהג לתת מדי פעם מתנות למקורביו – לפעמים גם בקבוק שמפניה בודד – אבל אף אחד מלבד משפחת נתניהו לא קיבל ממנו משלוחים קבועים של ארגזים שלמים. "מצחיק אותי שאני צריכה לפרש לך כל מתנה שארנון נתן אי פעם", הפטירה בשלב מסוים.

"לא אני הכנסתי אותנו לעולם המטורף הזה", השיב עו"ד חדד, "את זה עשתה מדינת ישראל".

שרה נתניהו קינאה בג'ודי שלום-ניר-מוזס

למרות המבוי הסתום, עו"ד חדד המשיך בנסיונות הדיג. למשל, כשהעלה את אירועי יום ההולדת ה-90 של שמעון פרס, שהתקיימו בהיותו נשיא, בהשתתפות ידוענים ומדינאים מהארץ ומחו"ל ומומנו באמצעות תרומות בהיקף מוצהר של 11 מיליון שקל. עו"ד חדד הכריז שפרס קיים עם מילצ'ן "יחסים אקסטרווגנטיים" שכללו טיסות במטוס פרטי, פגישות עם "כל שועי העולם", לינה במלונות פאר – ולפיכך "לא הגיוני שביום הולדת 90 של פרס ארנון מילצ'ן לא מתנהג כמו שנהג לפני כן".

שרה נתניהו (צילום: יונתן זינדל)

שרה נתניהו (צילום: יונתן זינדל)

קליין השיבה בפקפוק. כשנשאלה באופן ישיר האם מילצ'ן תרם לאירועי יום ההולדת של הנשיא, השיבה שלמיטב ידיעתה התשובה שלילית. וגם במקרה הזה, ציינה, ארגזי שמפניה שהזמין מילצ'ן בסמוך למועד יום ההולדת לא נועדו לפרס.

למילצ'ן דווקא כן היו יחסים כלכליים עם פרס. כפי שצוין בשלב מוקדם יותר של המשפט, מילצ'ן התחייב לתרום 250 אלף דולר למרכז פרס לשלום, בפריסה לאורך ארבע שנים, אבל אחרי פטירת פרס הופסקו התשלומים. "זה מלמד אותי שהתרומה היא לא למרכז פרס, כי מרכז פרס פחות עניין את מר מילצ'ן – אלא מר פרס עניין את מר מילצ'ן", אמר עו"ד חדד. "את זה תצטרך לשאול את ארנון", השיבה קליין, אך אישרה שבאופן אישי היא לא ראתה בעין יפה את עצירת המימון.

כחלק מהמאמצים להשוות בין נתניהו לפרס, עו"ד חדד חזר לאירוע שהוזכר בשבוע שעבר והעניק הצצה לנפשה של שרה נתניהו. ב-2014 אִרגן ארנון מילצ'ן בווילה שלו במליבו, קליפורניה, אירוע הסברה שבו ראש הממשלה דאז נתניהו אמור היה להיפגש עם בכירי תעשיית הקולנוע האמריקאית. מעדותה של קליין עלה שאשת ראש הממשלה ניצלה את ההזדמנות כדי לדרוש ממילצ'ן להזמין גם כוכבי קולנוע לפי רשימה שסיפקה מראש. לטענת קליין, הדרישה הקשתה על קיום האירוע במתכונתו המקורית.

אתמול בדיון עו"ד חדד הציג קטע מכתבה שפורסמה ב"מעריב" ב-2005, ובו תיאור של "אירוע מרהיב" שערך מילצ'ן למען שמעון פרס בווילה במליבו. "כל כוכבי הוליווד נעמדו שם בשורה להצטלם עם פרס, שהשמין באותו לילה מנחת כפי שלא השמין מעולם", ציטט עו"ד חדד את מחבר הכתבה, בן כספית, ולאחר מכן שאל את קליין האם שמעה על האירוע הזה.

"זה האירוע עם סילבן שלום?", ביררה העדה.

"יכול להיות, אבל עם שמעון פרס", השיב עו"ד חדד.

"זוכרת, אבל במעומעם ממש", אמרה.

"אני אגיד לך מה הפתיע אותי", אמר עו"ד חדד, "את סיפרת על גברת שרה נתניהו שהתעקשה שיגיעו כוכבי הוליווד לאירוע במליבו – והנה רואים שכשעושים אירוע לפרס, גם כן מגיעים כוכבי הוליווד. ובלי ששרה נתניהו מכריחה אותם להגיע".

ביתו של ארנון מילצ'ן במליבו, 2004: ג'ודי שלום-ניר-מוזס עם בעלה דאז סילבן שלום, שר החוץ, והשחקנים בראד פיט וג'ניפר אניסטון (צילום: משה מילנר, לע"מ)

ביתו של ארנון מילצ'ן במליבו, 2004: ג'ודי שלום-ניר-מוזס עם בעלה דאז סילבן שלום, שר החוץ, והשחקנים בראד פיט וג'ניפר אניסטון (צילום: משה מילנר, לע"מ)

"אני רוצה להגיד לך משהו על הנושא הזה – שאלת, אז תקבל תשובה. ארנון אמר לי, 'אני חייב להביא כוכבים, שרה רוצה כוכבים, היא לא תסלח לי לעולם על זה שבראד פיט פגש את ג'ודי ניר-מוזס-שלום", השיבה קליין. ג'ודי שלום-ניר-מוזס, בעלת מניות ב"ידיעות אחרונות" ואחותו של נאשם מס' 4 במשפט המו"לים, נוני מוזס, נכחה באירוע של מילצ'ן מתוקף מעמדה כאשת שר החוץ סילבן שלום. צלם לשכת העיתונות הממשלתית משה מילנר, שהתלווה אליהם, תיעד אותה ואת בעלה משוחחים בחביבות עם בראד פיט ואשתו דאז, השחקנית ג'ניפר אניסטון.

"אם אני אגיד לך שזו המצאה פרועה, וששרה מעולם לא אמרה לו דבר כזה?", התרעם הסנגור.

"אז תגיד לארנון שהוא ממציאן פרוע", השיבה קליין בשוויון נפש.

אם הסנגור או העדה היו ממשיכים לקרוא את הכתבה של כספית, הם היו מגלים שלא מדובר באירוע שערך מילצ'ן לכבוד פרס. האירוע שלטענת קליין עורר את זעמה של שרה נתניהו התקיים ב-2004, ואילו המסיבה שגרמה לפרס להשמין מנחת "כפי שלא השמין מעולם" התקיימה שנתיים קודם לכן, ב-2002. בכל אופן, וכמו במקרים קודמים, ההחלטה להשתמש בבימה המשפטית כדי להגן על כבודה של שרה נתניהו, שכלל אינה עומדת לדין, הוסיפה עוד פיסה להר העדויות על המזג הטורדני של אשת ראש הממשלה לשעבר, שלפי עדויות מעורבת בהחלטות ובמינויים של בעלה.

גרבג' טיים

רוב הדיון אתמול היה טכני ונטול הישגים של ממש לכל אחד מהצדדים, והבליט במיוחד את אוזלת היד של השופטים, המניחים למשפט להימרח לעייפה. כפי שעשה גם שלשום, עו"ד חדד העביר שעות בהצגת חשבוניות והצלבתן עם מועדי הכניסה והיציאה של מילצ'ן ופאקר מגבולות ישראל. המלאכה הסיזיפית הזאת נועדה להוכיח שבניגוד לעדותה של קליין, מילצ'ן ופאקר רכשו את בקבוקי השמפניה לצריכה עצמית שלהם ושל אורחיהם – ולא כדי להעביר משלוחים סדירים למעון ראש הממשלה.

לטענתו, בדיקה שערך מעלה שישנה חפיפה של 80 או 90 אחוז בין מועדי הרכישה לשהות של צמד המיליארדרים בארץ. כפי שציין במהלך הדיון עו"ד אלון גילדין מפרקליטות המדינה, יש מקום לתהות כיצד בוצע החישוב של עו"ד חדד, שתוצאותיו כלל לא הוגשו לבית-המשפט. ובכל אופן, ייתכן שלמועדים אין משמעות רבה.

גם אם יתברר שרוב הרכישות בוצעו סביב ביקוריהם של מילצ'ן ופאקר בישראל, יכולים להיות לכך כמה הסברים. ראשית, כפי שציינה קליין, ארגזי השמפניה בדרך כלל לא נשלחו אל שרה נתניהו סתם כך, אלא נמסרו במפגשים אישיים שלה עם מילצ'ן ופאקר בבתיהם ובמעון ראש הממשלה. מפגשים כאלה כמובן לא יכולים להתקיים כשמילצ'ן ופאקר אינם בארץ.

שנית, לפי עדותה של קליין, היא והצוות נהגו לאגור מלאי של ארגזים כדי שניתן יהיה להזרימם לשרה נתניהו לאורך זמן. ושלישית, קליין סיפרה שלקראת סוף מסכת טובות ההנאה התריעו רואי החשבון של מילצ'ן ופאקר שיש טעם לפגם ברכישה כה נרחבת של משקאות חריפים בתקופות שבהן השניים לא שוהים בארץ. לפיכך, ציינה העדה, בשלב מסוים הוחלט לבצע את ההזמנות סמוך למועדי הגעתם לישראל, ולאורך תקופת השהייה.

עו"ד עמית חדד, שמייצג את בנימין נתניהו ב"תיק 1000", בבית-המשפט המחוזי בירושלים. 13.9.2022 (צילום: יונתן זינדל)

עו"ד עמית חדד, שמייצג את בנימין נתניהו ב"תיק 1000", אתמול בבית-המשפט המחוזי בירושלים (צילום: יונתן זינדל)

קליין גם מצאה לנכון לציין שהמידע שמציג לה עו"ד חדד אינו בהכרח מדויק. היא הזכירה שבחודש יולי תיאר הסנגור תקופת זמן שבה מילצ'ן כביכול שהה בארץ – ובהתאם, נרכשו ארגזי שמפניה. אלא שבמהלך הדיון ההוא התברר שמדובר בהטעיה בוטה, ושמילצ'ן כלל לא שהה בארץ בפרק הזמן הזה. בזמן אמת קליין לא הבחינה בהטעיה. היא למדה עליה רק בדיעבד, ואתמול הזכירה את המקרה. "היו שם כמויות", הטיחה בעו"ד חדד, "אתה הראית [את המסמך] וסגרת את המסך מיד".

"לא, זה...", מלמל עו"ד חדד, "מישהי צייצה דבר כזה אחר-כך [העיתונאית העצמאית אור-לי ברלב, שמסקרת את המשפט באופן שוטף], ואת קראת את הדברים". כמו בדיון ההוא, גם אתמול קליין שבה וביקשה מהסנגור להציג לה את המסמכים על גבי המסך כך שיתאפשר לה לעיין בהם באופן ממצה. כמו אז, גם הפעם התעלם חדד מהבקשה.

גם השופטים רמזו לעו"ד חדד שהם אינם מרוצים מהטקטיקות שלו. השופט משה בר-עם, למשל, הציע לו לשאול באופן ישיר על המקרים שבהם לטענת קליין נמסרו הבקבוקים למשפחת נתניהו, ולזנוח את הדיון ב"שימושים האחרים, האלטרנטיביים והאפשריים" בשמפניה.

שופטי משפט המו"לים, מימין לשמאל: עודד שחם, ראש ההרכב רבקה פרידמן-פלדמן ומשה בר-עם (צילומים: אתר הרשות השופטת)

שופטי משפט המו"לים, מימין לשמאל: עודד שחם, ראש ההרכב רבקה פרידמן-פלדמן ומשה בר-עם (צילומים: אתר הרשות השופטת)

דרך אחרת שבאמצעותה ניסה עו"ד חדד להפריך את העדויות על טובות ההנאה התבססה גם היא על ספקולציות. הסנגור טען שרכישות גדולות של משקאות שנרשמו כשמילצ'ן לא שהה בארץ נועדו לספק את הצריכה של קרובי משפחה ונותני שירותים שהתארחו באחוזה שלו במושב בית-ינאי. אלא שגם כאן לא הציג הסנגור מידע קונקרטי, ורק ניסה לקושש אישורים מקליין. היא, מצדה, שללה את רוב התרחישים ובמקרים אחרים אמרה שאין לה יכולת לשחזר בזכרונה אירועים שוליים שאירעו לפני עשור.

כך קרה, למשל, כשעו"ד חדד ביקש הסברים על מה שהוא תיאר כהזמנת המשקאות הגדולה ביותר בכל התקופה שבה עוסק כתב האישום: רכישה של 18 בקבוקי טקילה פטרון, שכל אחד מהם תומחר בכ-2,000 שקל, ועוד 18 בקבוקי שמפניה. העסקה כולה עלתה למילצ'ן כ-42 אלף שקל. מבחינת עו"ד חדד, כמות בקבוקי הטקילה מוכיחה שמילצ'ן הוא שתיין כה גדול – שלא ייתכן שלא צרך גם את כל השמפניה שכביכול הוזמנה למען שרה נתניהו. "קשה לי לראות אדם שקונה לעצמו 18 בקבוקי טקילה", אמר.

"למה?", תהתה קליין.

"כי אני, יש לי ניסיון חיים מסוים", השיב הסנגור. "18 בקבוקי טקילה?".

"אני כל-כך רוצה שארנון יעלה לדוכן העדים ואתה תשאל אותו את השאלה הזאת. זה פשוט לא להאמין, באמת, שאתה שואל שאלה כזאת. עוד מעט הוא יצטרך להסביר למה הוא אוכל בבוקר יוגורט", השיבה קליין. "הטקילה, זה לצריכה אישית של ארנון. הייתי מספיק הגונה לומר שכשגברת נתניהו קיבלה בקבוק אחד אמרנו 'מספיק'. אמרתי לו, 'אל תיתן, אלו בקבוקים מאוד יקרים, אל תתחיל גם עם הדבר הזה'. אז תשאל את ארנון בבקשה אם הוא נתן אי פעם למישהו טקילה".

בשלב הזה חשף עו"ד חדד את הרציונליזציה שמאחורי הספקולציה. "18 בקבוקי טקילה זאת כמות מאוד גדולה, זה אלכוהול כבד", אמר. "ואת אומרת שהוא שותה גם 20 כוסות קפה ביום. איזה בן אדם! [...] יין, קפה, טקילה – הכל שותים בלי סוף, ורק שמפניה הוא שותה במתינות, בקבוק אחד לו ולאשתו בארוחת הערב".

"יש לי שאלה אליך", השיבה קליין. "אתה אוהב קולה או פנטה? יש כאלה שישתו את זה, ויש כאלה שישתו את זה. ארנון אוהב טקילה! אני לא מבינה למה צריך לדוש בזה".

לאן נעלם ג'יימס פאקר

אחרי העיסוק במילצ'ן עבר עו"ד חדד לדון במיליארדר השני של "תיק 1000", ג'יימס פאקר. הסנגור ביקש לדבר על הבעיות הנפשיות של פאקר והקשר בינן לבין הזמנה שבה נרכשו עבורו משקאות וסיגרים בכ-30 אלף שקל, אך חלק זה של הדיון התקיים בדלתיים סגורות מפאת צנעת הפרט. מעט לפני לכן ביקשו השופטים מנציג המדינה, עו"ד גילדין, לומר אם פאקר יוזמן להעיד. גילדין השיב בחיוב. השופט בר-עם הקשה עליו, ושאל אם פאקר גם ייענה לזימון ויתייצב לדיון. "אני לא יודע בדיוק איפה הוא נמצא, ולגבי היכולת לאתר אותו", הודה נציג הפרקליטות.

הניסיון לגמד את טובות ההנאה שנתן פאקר למשפחת נתניהו כלל הופעת אורח של יאיר נתניהו. עוד לפני שנחשף עצם קיומה של חקירת "תיק 1000", כתב חדשות 13 רביב דרוקר חשף שיאיר נתניהו נוהג להשתמש בדירה ששכר פאקר במלון רויאל ביץ' בתל-אביב לצרכיו האישיים. הפרט הזה אינו כלול בכתב האישום, אבל הוא תורם להבנת עומק מסכת טובות ההנאה. על רקע זה, הסנגור ביקש להוכיח שהשימוש בדירה נבע מחברות אישית שנרקמה בין יאיר נתניהו לאיל הקזינו פאקר, גבר אוסטרלי שמבוגר ממנו ב-24 שנה.

יאיר נתניהו עם אביו, בנימין נתניהו, מבקר בכותל המערבי למחרת נצחון הליכוד בבחירות 2015 (צילום: יונתן זינדל)

יאיר נתניהו עם אביו, בנימין נתניהו, מבקר בכותל המערבי למחרת נצחון הליכוד בבחירות 2015 (צילום: יונתן זינדל)

ההוכחה שלו, לכאורה, היא דברים שאמר יאיר נתניהו בחקירה מינואר 2017. עו"ד חדד הקריא אותם באולם: "מאז שהוא [פאקר] התגרש הוא בראש יותר צעיר, ויותר בראש של לבלות. ואחרי שהוא נפרד ממירנדה [הדוגמנית מירנדה קר], כשהוא הגיע לארץ הוא היה אומר לי: 'Listen, I'm single now, have some fun, lets go out, what is to do in Tel Aviv'. כאילו, 'אתה מכיר בתל-אביב משהו, אתה מכיר מועדונים? אתה מכיר? אז בוא נצא, בוא נכיר בחורות'.

"זה היה לפני שנתיים ומשהו בערך, ואז התחלנו להיות בקשר – בלי קשר להורים. כל עוד זה היה עם ההורים, אתה יודע, אני בדיסטנס עם ההורים שלי. [...] ואז התחלנו לצאת כאילו בתל-אביב בלי קשר להורים, התחלנו להתחבר ממש, כאילו חברות כאילו עצמאית, והתחלנו להיות חברים ממש-ממש טובים, והתחלנו לראות כמה יש לנו במשותף".

הבילויים המשותפים עם יאיר נתניהו, טען עו"ד חדד, נמשכו גם בדירה ששכר פאקר על חוף ימה של תל-אביב. "אני אומר לך בעדינות ירושלמית שלבית נהגו להגיע הרבה אנשים יחד עם יאיר, והשמפניה זרמה כמו מים, עם אנשים או נשים שהגיעו לשם. פאקר שם, חברים, חברות. אמרתי שנעטוף את זה. זה נשמע לך הגיוני?", אמר עו"ד חדד. קליין השיבה שהתיאור הגיוני, אבל שהיא לא היתה עדה לכך באופן אישי. עו"ד חדד ניצל את ההזדמנות כדי לקבוע ש"שתו שם המון שמפניות", כלומר שניתן להניח שהארגזים שאוחסנו בדירה לא שרדו מספיק זמן כדי להגיע במשלוחים לאמא של יאיר, שרה נתניהו.

קליין, בהמשך, ביקשה לחלוק אנקדוטה משל עצמה שמחזקת את העדות ההפוכה. לא על הדירה של פאקר במלון רויאל ביץ' אלא על הווילה שלו בקיסריה, הצמודה לווילה של משפחת נתניהו, שאותה התבקש פאקר לרכוש על-ידי בנימין נתניהו וידידו מילצ'ן. בבית בקיסריה, אמרה קליין, "דאגנו שיהיו שני ארגזים לפחות של שמפניה. בחדר הכושר, ביציאה אחורה. פעם אחת קיבלתי טלפון מגברת נתניהו, והיא באה עם המאבטח לקחת – כי זה כבד".

בשלב מסוים, כשהשופט בר-עם ביקש לדעת אם התיאורים של קליין מתארים מקרה חריג או התנהלות מתמשכת, העדה השיבה באמצעות סיפור על הנוהג של בני משפחת נתניהו להיכנס לווילה ולקחת שמפניה לבד: "לא רציתי לספר, אבל אתם שואלים אותי שאלות, איך אני יודעת, מה אני יודעת. היתה תקופה שהשתייה זרמה שם כמו מים. שני [אם הבית, שני קוסקס] הודיעה לי שבכל פעם שהיא באה היא מופתעת מחדש, והתלוננה שאנחנו נשארים בלי מלאי. אז אני אמרתי לה: 'תנעלי את זה בממ"ד, תחביאי את המפתח'. והיא, ביצירתיות שלה, החליטה להחביא את זה בפריזר, שלא יקחו".

ג'יימס פאקר בראיון (צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב של 7NEWS Spotlight)

ג'יימס פאקר בראיון (צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב של 7NEWS Spotlight)

בחלק אחר של הדיון ביקש עו"ד חדד להמחיש את עושרו הרב של פאקר ואת הנוהג שלו לחלק לקרוביו מתנות יקרות ערך – כביכול, הוכחה לכך שמבחינה כלכלית המתנות שהמטיר על משפחת נתניהו היו כמעט חסרות ערך בעיניו (בכתב האישום, שווי טובות ההנאה שנתן מסתכם ב-229 אלף שקל). הסנגור טען שיש בידיו רשימה של כל המתנות שנתן פאקר לאנשים שונים – לא כולל בני משפחה, בנות זוג ועובדים שלו – בשנים 2014–2016. לדבריו, שווי המתנות הללו מסתכם ב-2 מיליון דולר. הוא הזכיר גם דיווחים שלפיהם פאקר רכש לזמרת מריה קארי, בת זוגו לשעבר, טבעת אירוסין בשווי 10 מיליון דולר.

השופטים לא התרשמו. "לאן זה הולך?", תהתה רבקה פרידמן-פלדמן, ראש ההרכב השופטים. "פרופורציה, גברתי", הסביר הסנגור. השופט עודד שחם ציין שקליין אישרה שפאקר הוא אחד האנשים העשירים באוסטרליה, ושעושרו אינו נתון במחלוקת. "אומר זאת בזהירות", השיב עו"ד חדד, "אני לא בטוח שאדוני ואני מבינים את מידת העושר וסגנון החיים".

השופט בר-עם הצטרף לתהיות. "השאלה היא אם לא רלבנטי לבדוק איך זה בעיני המקבל [נתניהו], לא רק בעיני הנותן", אמר בר-עם. "אם המקבל מקבל תמורה מאוד משמעותית בזיקה לתפקידו הציבורי – מה זה משנה מה הערך שלה בעיני הנותן?".

"אין זיקה, אנחנו הוכחנו", טען עו"ד חדד. "ולא רק שהוכחנו, גם נוכיח את זה בהמשך ברחל בתך הקטנה". השופט בר-עם הביט בו בזמן שאמר את הדברים הללו, הִנהן וניסה להבליע את חיוכו.

67104-01-20

להורדת הקובץ (PDF, 1.55MB)

משפט המו"לים