המיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר, אחד משני המיליארדרים שעל פי כתב האישום הרעיפו על בנימין ושרה נתניהו סיגרים ושמפניות בשווי מאות אלפי שקלים, הוא עד תביעה מספר 216 במשפט המו"לים. עם זאת, לא ברור האם יגיע למסור את עדותו ולהיחקר בידי ההגנה, לא רק משום שבשנים האחרונות נמנע כליל מלהגיע לישראל אלא גם על רקע היסטוריה של התמודדות עם בעיות נפשיות.

השעה הראשונה ביום הדיונים אתמול (12.9) התנהלה בדלתיים סגורות. הדס קליין, העוזרת של פאקר ושל המיליארדר הנוסף, ארנון מילצ'ן, נשאלה על דברים הנופלים תחת חיסיון. ככל הנראה גם על עניינים פרטיים הנוגעים לפאקר.

כשנפתחו דלתות בית-המשפט התברר כי אולי גם ההגנה תרצה שפאקר יבוא למסור עדות. עו"ד עמית חדד, סנגורו של נתניהו בפרשת טובות ההנאה של פאקר ומילצ'ן המכונה "תיק 1000", הציג בפני קליין ובית-המשפט שני מכתבים שקיבל בימים האחרונים משני מקורבים של פאקר, שסתרו את גרסת קליין.

לפי כתב האישום, פאקר העניק לנתניהו סיגרים בשווי כ-145 אלף שקלים בשנים 2014-2016, ורכש עבור שרה נתניהו שמפניות בשווי כ-83 אלף שקלים. קליין העידה בחקירתה הראשית כי רוב מוחץ מהסיגרים שרכשו פאקר ומילצ'ן, ואשר רכישתם תועדה בעשרות קבלות שהגישה למשטרה, נועדו לצריכה על-ידי בנימין נתניהו. פאקר, שרכש לבקשת נתניהו את הבית הצמוד לביתם הפרטי של בני-הזוג נתניהו בקיסריה, נהג לצייד את המקום בסיגרים ושמפניות ורודות, סיפרה קליין. בני-הזוג נתניהו היו מגיעים לבית פאקר, גם כשהוא מסתגר בחדרו שבקומה השניה או כלל לא נמצא בארץ, וצורכים את התשורות. לעתים היה יוצא נתניהו מהבית כשבאמתחתו קופסת סיגרים שלמה שלקח עמו לביתו.

בתשובה לשאלות שהציג השופט משה בר-עם הבהירה קליין בחקירתה הראשית כי מעולם לא ראתה אף אדם אחר, מלבד אחד (ראש המוסד יוסי כהן, וגם זאת בתדירות נמוכה), מעשן מהסיגרים בבית פאקר. פאקר עצמו לא עישן, העידה, וגם כשהגיע לביקור מאוסטרליה מלווה בפמליה מעולם לא ראתה אף אחד מאנשיה מדליק סיגר. לדבריה, היא שהתה בבית במשך שעות ארוכות כל יום, כך שהיתה יכולה להבחין בכך.

ג'יימס פאקר (צילום מסך)

ג'יימס פאקר (צילום מסך)

אתמול הציג עו"ד חדד מכתב שקיבל בשבוע שעבר מבנדיקט (בן) טילי, מקורבו של פאקר וחבר בפמליה שהיתה מגיעה עמו לביקוריו בישראל. במכתב מעיד טילי על עצמו כי שהה בישראל 83 ימים במועדים הרלוונטיים לכתב האישום, בין 2013 ל-2016, ומוסיף:

"היה לי הרגל קבוע באותה תקופה לעשן לפחות סיגר אחד בערב ואני מאמין שעשיתי כך כמעט כל ערב שבו שהיתי בישראל. לא רכשתי את הסיגרים אלא עישנתי את הסיגרים שסופקו בבתיו של מר פאקר בתל אביב ובקיסריה. אני זוכר שגם אדם אחר בקבוצה, מר איאן מוריס, עישן סיגר אחד לפחות כמעט כל ערב".

מוריס, אליו מתייחס טילי במכתבו, הוא העוזר האישי של פאקר ולפי הנתונים במכתב של טילי, שהה בישראל כ-100 ימים באותה תקופה. "למיטב זיכרוני גם מר מוריס קיבל את הסיגרים שלו מאלה שנשמרו בבתיו של פאקר", כתב טילי.

"טוב, תעלה אותו לדוכן העדים ותשאל אותו", אמרה קליין כשעומתה עם העדות של טילי. "אותי באופן אישי זה מצחיק אבל תקרא אותו לעדות וכל אחד יגיד על מה שהוא מכיר. תעלה את איאן וטילי".

מוריס אכן אמור לעלות לדוכן העדים, אחרי שהפרקליטות ביקשה באפריל השנה להוסיף אותו לרשימת עדי התביעה. אם יעיד כי עישן מאה או מאתיים סיגרים בביתו של פאקר באותה תקופה, במועדים שבהם קליין לא שהתה בבית, תופחת במעט הכמות שניתן לייחס לצריכת נתניהו.

"אני מכירה קצת את הנפשות הפועלות שם, אני יכולה לספר לך הרבה על אלכוהול. חבל שלא לקחת את זה מגיא", הוסיפה קליין מעל דוכן העדים, כשהיא מתייחסת לגיא ג'אלנד, עורך-דינו של פאקר, לשעבר היועץ המשפטי של חברת CPH שבשליטת המיליארדר וכיום מנכ"ל החברה.

"למה את אומרת כך על גיא?", התעניין עו"ד חדד בהיתממות.

"להבדיל מכל החבורה של פאקר, גיא הוא אדם שאני מאוד סומכת עליו בנושא של חדות ואמינות. שווה שתשאל גם אותו", השיבה קליין.

"דיברנו עם עו"ד גיא", בישר עו"ד חדד לקליין והציג לה מכתב שקיבל אך יום קודם לכן מג'אלנד, ובו הוא מגדיר את פאקר "מארח נדיב ביותר" ומציין כי "אנשים רבים" ביקרו בביתו לארוחות צהריים וערב. ככל שיצליח עו"ד חדד לשכנע את ביהמ"ש כי בבית פאקר התארחו "אנשים רבים" יהיה בכך כדי לתרום לטענת ההגנה כי היקף הסיגרים ובקבוקי השמפניה שהעביר פאקר לבני-הזוג נתניהו היה נמוך מהנטען בכתב האישום.

עו"ד ד"ר אלון גילדין מהפרקליטות, שמוביל את החקירה בתיקים 1000 ו-2000, התנגד להצגת המכתבים לעדה קליין. בית-המשפט קבע כי כמו במקרים קודמים, ניתן יהיה לחקור עליהם אך אין בכך כדי לתרום לטענה בדבר נכונות הגרסה המופיעה בהם. כדי לעשות זאת יהיה צורך להעיד לא רק את מוריס אלא גם את טילי וג'אלנד.

במכתב של ג'אלנד, אגב, טוען מנכ"ל החברה של פאקר ואחד מאנשי אמונו כי פאקר עצמו נהנה ללגום שמפניית רוזה, וכי שמפניה כזו הוגשה גם לאורחים.

"מה שכתוב פה נכון?", שאל עו"ד חדד.

"כן", השיבה קליין, "אבל מיסטר פאקר בקושי שתה ומרבית התקופות האלה הוא... טוב, אנחנו לא יכולים לדבר על זה. יכולת לשאול על זה בדלתיים סגורות".

עו"ד חדד הטיח בקליין כי בחקירתה הראשית טענה כי פאקר עצמו לא שתה מהשפניה הוורודה שרכש לביתו, ואילו עו"ד ג'לנד, שאמינותו גבוהה בעיניה, טוען את ההיפך. "יכול להיות", השיבה קליין.

כשעו"ד חדד ביקש מקליין להתייחס גם לטענה כי ביתו של פאקר היה מלא באנשים שבאו להתארח אמרה "לא מלא באנשים, מלא ב… לא ניכנס לפרטים. בוא נמשיך הלאה".

ג'יימס פאקר ושמעון פרס בתצלומים מחגיגות יום הולדת לפרס, שהוצגו על ידי באי-כוחו של נתניהו בבית-המשפט

רמז נוסף לטיב היחסים הנוכחי בין פאקר לצוות ההגנה של נתניהו ניתן מיד בהמשך הדיון, כשעו"ד חדד הציג תצלומים מחגיגות יום ההולדת ה-92 וה-93 שנערכו לנשיא המדינה דאז שמעון פרס בבתיהם של פאקר ומילצ'ן.

"אני לא יודעת איך התמונות האישיות מגיעות אליך. מאוד מעניין אותי. זו תמונה שאנחנו צילמנו", אמרה קליין. "מה את חושבת?", שאל אותה חדד אך היא השיבה בשנית כי אינה יודעת.

עו"ד חדד ציין בפני קליין כי בתצלומים ניתן לראות על השולחנות, לצד פאקר ואורחים אחרים, כוסות שמפניה מלאות בשמפניה ורודה. קליין טענה כי מעולם לא הכחישה שהוגשה שמפניה ורודה לאורחים אך התעקשה כי פאקר עצמו לא שתה ואף העירה את תשומת לבו של חדד כי באחת התמונות ניתן לראות כי ליד פאקר ניצבת כוס מים, ולא כוס שמפניה ורודה.

ג'יימס פאקר ושמעון פרס (יושבים) בתצלום מחגיגות יום הולדת לפרס, שהוצג על ידי באי-כוחו של נתניהו בבית-המשפט. מאחור, עומדים, מימין: יונתן חסון, הדס קליין, יונה ברטל, אמנדה מילצ'ן וארנון מילצ'ן

בשלב זה ביקש עו"ד חדד להתחיל לשאול את קליין באופן מעמיק ומפורט על טבלאות ההוצאות של בתי מילצ'ן בבית-ינאי ובהרצליה. "בניגוד למשטרה שהסתכלה על הדברים בראיית מנהרה", הצהיר, "אנחנו ננסה להרחיב את היריעה ולראות בדיוק מה עשו, מי הגיע, מה קרה בכלל בבית באותו זמן".

עו"ד חדד הספיק להציג לעדה את הסכומים ששילם מילצ'ן משנת 2011 לחברת תחזוקת הבריכה שלו, "רוני פּול", והציג גם תשלום בסך 15 אלף שקלים לשף חיים כהן עבור הכנת ארוחה בבביתו של מילצ'ן בהרצליה ("עד עשרה אנשים זה הסכום של חיים כהן", העידה קליין), לפני שהעדה התלוננה כי החיטוט בהוצאות מילצ'ן מפר את פרטיות המעסיק שלה.

"יש פה דברים המון אישיים של ארנון", אמרה קליין, "הכל יוצא החוצה וכולם רואים את ההוצאות של ארנון? מס שבח וזה... מה זה העניין של אנשים?". השופטת רבקה פרידמן-פלדמן הורתה לסרוק את המסמכים הללו כך שלא יהיו נגישים לציבור, גם לא לעיתונאים בעלי היתר עיון כללי בתיקי בית-המשפט.

ככל שנמשכה החקירה של עו"ד חדד על ההוצאות של מילצ'ן, איבדו שלושת השופטים את סבלנותם, מה שלא הפריע לחקירה להתמשך בכל זאת.

עו"ד חדד תהה מדוע הנהג של מילצ'ן, יונתן חסון, הוציא במקרה מסוים 20 אלף שקלים במזומן. "אנחנו קונים לארנון דברים מסוימים", אמרה קליין ובהמשך ציינה כי "קרם" מסוג כלשהו שנקנה למילצ'ן יכול לעלות גם עשרת אלפים שקלים ליחידה. "זה לא רק קרם, זה הוצאות אישיות", הוסיפה. "יש פה חדירה לפרטיות", העירה השופטת פרידמן-פלדמן.

עו"ד חדד ניסה לעבור לחקירה על הוצאות פחות רגישות, כגון 14 אלף שקלים בחודש עבור גנן, אך השופטים לא שקטו. "למה אנחנו צריכים לעבור על זה?", תהתה השופטת פרידמן-פלדמן, "כל העולם עכשיו צריך לדעת כמה הוא שילם על גנן? זה הכסף שלו. הוא צריך להגיד על מה הוא מוציא אותו?".

השופטת רבקה פרידמן פלדמן (צילום: אתר הרשות השופטת)

השופטת רבקה פרידמן פלדמן (צילום: אתר הרשות השופטת)

עו"ד חדד ביקש להסביר כי כדי לצייר תמונה של המתרחש בבית מילצ'ן באותה תקופה, במיוחד על רקע הטענות כי המיליארדר היה רגיש להוצאות, אין ברירה אלא לעבור על הסעיפים הללו. "אז הגשתם", אמרה השופטת, "למה צריך לחקור את העדה?". "ההוצאות לא שנויות במחלוקת", הוסיף השופט משה בר-עם. "המסמכים מוגשים", הבהירה השופטת פרידמן-פלדמן. "מר מילצ'ן לא עומד כאן לדין והוא זכאי לפרטיות שלו והעדה שעובדת אצלו לא צריכה לעמוד ולפרט את ההוצאות שלו. הוא יהיה כאן ותשאל אותו ואם ירצה הוא יענה. העדה ודאי לא צריכה עכשיו לפרט".

השופט בר-עם כיוון את עו"ד חדד להתמקד בסעיפי הטבלה המתייחסים לרכישת בקבוקי שמפניה וסיגרים, ואילו השופטת פרידמן-פלדמן העירה: "זה לא לעניין, זה לא לעניין עו"ד חדד". אחרי חילופי פתקים בין השופטים הודיעה השופטת: "עו"ד חדד, אדוני לא ישאל יותר על הוצאות. לא יעבור עכשיו על הסעיפים, יש לנו את החומר. זה לא נושא עכשיו. לעבור שאלה שאלה".

"עם כל הכבוד כבודכם", אמר עו"ד חדד, "אנחנו הכנו חקירה מסודרת על הטבלאות האלה. הן נשארו על רצפת חדר העריכה במשטרה, אף אחד לא ניסה להבין את הדברים". למרות גערות השופטים, המשיך עורך-דינו של נתניהו באותו קו חקירה.

השופט עודד שחם (צילום: אתר הרשות השופטת)

השופט עודד שחם (צילום: אתר הרשות השופטת)

בהמשך הדיון הצטרף גם השופט עודד שחם להערות, וטען כי בית-המשפט יתקשה לקבל שאלות נוספות על הגננים וההוצאות האחרות שאינן קשורות לרכישת בקבוקי שמפניה וסיגרים. עו"ד חדד שב וטען כי הוצגה בפני בית-המשפט גרסה כאילו מילצ'ן כעס על הסכומים שהוציא לרכישת שמפניה וסיגרים לבני-הזוג נתניהו, ואילו הוא רוצה להראות כי מדובר באדם שיכול להוציא מיליון שקל בחודש על תחזוקת ביתו.

"הגנן, עם כל הכבוד, קשה לראות על פני הדברים איך זה מסייע לנו בצורה משמעותית", אמר השופט שחם, והשופטת פרידמן-פלדמן הוסיפה: "שלא לדבר על זה שאדם יכול להוציא מיליון שקל על דבר אחד ולהתעצבן גם על אלף שקל על דבר אחר, זה עניין שלו".

אחרי שעו"ד חדד שוב ניסה לשכנע בצדקת דרכו פסקה השופטת פרידמן-פלדמן: "עו"ד חדד, אם אתה רוצה לשאול על שמפניות וסיגרים אדוני ישאל. לא על הגנן, לא על הבריכה לא על הניקיון ולא שום דבר אחר. הנתונים לפנינו".

"ניקח נתון אחד מהטבלה, חיים כהן", אמר עו"ד חדד.

"עו"ד חדד, אדוני שמע אותנו", העירה השופטת פרידמן-פלדמן.

"אנחנו נצמצם בהתאם", הגיב עו"ד חדד וביקש הפסקה לצורך ארגון מחדש של חקירתו.

השופטים ממשיכים להתנהג כאסקופה נדרסת

בתום ההפסקה טען חדד כי ויתר על חלק משאלותיו ביחס להוצאות הפרטיות בבתי מילצ'ן ("חתכנו בבשר החי"), אך עודו עומד על זכותו לחקור את קליין לגבי הוצאות אחרות, מעבר לרכישת שמפניה וסיגרים.

כשהחל שוב לשאול על משיכת מזומנים התפרצה קליין. "יש דברים אישיים של ארנון!", אמרה, "ויש גם דברים שאתה לא רוצה לשמוע אם אני אגיד מה קניתי ב-15 אלף שקלים במזומן לגברת נתניהו, ואני אגיד!".

עו"ד חדד התרה בקליין כי גברת נתניהו אינה נאשמת בהליך, אך העדה כבר עברה לדבר על המזומנים שביקש הנאשם מספר 1. "גם מר נתניהו", אמרה קליין. "מר נתניהו ביקש תיק של 3,000 שקל שארנון יקנה מהקופה הקטנה". עו"ד חדד טען כי קליין מספרת "המצאות" ו"שטויות" אך קליין עמדה על שלה.

השופט משה בר-עם (צילום: אתר הרשות השופטת)

השופט משה בר-עם (צילום: אתר הרשות השופטת)

בהמשך החקירה שאל עו"ד חדד על תשלומים והוצאות בקשר לאו-פריות של ילדי מילצ'ן, לרואה החשבון של מילצ'ן, לרופאים שטיפלו במילצ'ן ואף לניקיונות, למרות שבית-המשפט הורה לו במפורש להימנע מכך.

אחרי שהשופט שחם העיר פעם נוספת לעו"ד חדד על חקירתו אמר הסנגור: "אנחנו מתקדמים מאוד ואני חושב שאנחנו שומרים על הכבוד של כולם". "לפני הכבוד", טען שחם, "מההיבט של הרלוונטיות [...] השאלות האחרונות, רמת הרלוונטיות שלהן היתה לא מהגבוהות". "גם לא מהגבוהות צריך לשאול", טען עו"ד חדד אך השופט שחם הבהיר לו כי התנסח בלשון המעטה.

בכל זאת המשיך עו"ד חדד לשאול על הוצאות בסך 3,000 שקלים ליום עבור שירותי ניקיון ("יש לנו שם 5-6 בתים על השטח הזה", טענה קליין), 52 אלף שקלים בחודש על גינון ("אולי החליפו טפטפות", העירה השופטת פרידמן פלדמן), וטיסה במסוק של מילצ'ן ורעייתו אמנדה לביתו של רואה החשבון זאביק פלדמן בהר אליעזר ("ארנון לא נוסע הרבה במכונית, קשה לו", הסבירה קליין).

גם אחרי שהשופטת פרידמן-פלדמן שוב התרתה בעו"ד חדד לחדול מחקירה על הוצאותיו הפרטיות של מילצ'ן המשיך הסנגור וציין כי השפית לימור דיקובסקי קיבלה כ-1,500 שקלים ליום עבור בישולים למילצ'ן ופאקר, ואז עבר לחקור את קליין על הוצאות המיליארדר מילצ'ן עבור קפה לביתו.

"ארנון חולה קפה כמוני", אמרה קליין אך עו"ד חדד התעקש כי גם חולי קפה לא יכולים לצרוך 72 קילו פולי קפה בשלושה חודשים. לפי גרסתו, היקף כזה של צריכת קפה מעיד על כך שבבית מילצ'ן שהו דרך קבע אורחים רבים, שאולי גם עישנו סיגרים ושתו שמפניה. קליין טענה כי מילצ'ן יכול לשתות 20 כוסות קפה ביום, וכי גם היא, הנהג חסון והשפית דיקובסקי שותים קפה בכמויות גדולות.

"הזיקה מאוד רחוקה, מאוד ספקולטיבית", העיר השופט בר-עם. "יש לאדוני אני משוכנע כלים טובים יותר כדי לבסס טיעון שהיה אירוח של אנשים שצרכו שמפניה שלא דרך רכישת קפה".

"אני שומע את ההערות של בית המשפט. נלך קדימה", אמר עו"ד חדד. "יש גבול כמה אפשר לדון בקפה".

"קפה כמשל", הבהיר השופט שחם.

רה"מ בנימין נתניהו שותה קפה, 2021 (צילום: פלאש90)

רה"מ בנימין נתניהו שותה קפה, 2021 (צילום: פלאש90)

אחרי שעו"ד חדד התעקש להמשיך ולחקור את העדה קליין על הוצאותיו הפרטיות של מילצ'ן העיר השופט בר-עם כי השאלות שלו מעוררות "תחושה של פקיד שומה".

בשלב זה ניאות עו"ד חדד לעבור לחקירה בנושא אחר, חגיגת יום הולדת שנערכה בבית מילצ'ן בשלהי 2011. קליין העידה כי מילצ'ן אירח את חגיגת יום ההולדת של שרה נתניהו בביתו, אך עו"ד חדד טען כי החגיגה היתה משותפת לשרה נתניהו ולרעייתו של מילצ'ן, אמנדה.

למעשה, לפי גרסת עו"ד חדד החגיגה היתה בעיקר של אמנדה מילצ'ן, שמלאו לה 40 שנה באותה העת, ולא לשרה נתניהו, שציינה 53 שנים להולדתה. קליין התעקשה כי ההפך הוא הנכון. "היו אורחים של גברת נתניהו כמו מוטי גלעדי, והכותרת היתה 'יום הולדת לגברת נתניהו', זה מה שאני זוכרת". לדבריה, מילצ'ן אף דרש לשכור אוהל גדול למקרה של תקלת חשמל בבית.

"נראה מה את כתבת בזמן אמת", אמר עו"ד חדד והפנה לטבלת ההוצאות, שם נכתב באחד הסעיפים: "אוהל לאירוע יום הולדת אמנדה". "ומה רצית שאכתוב?", שאלה קליין, "שזה גברת נתניהו שאנחנו חוגגים לה יום הולדת? [...] אני לא אכתוב, כמו שלא כתבתי 'רצועת שעון למר נתניהו'".

בהמשך עדותה הסבירה: "זה היה הנוהל אצלנו. לא כתבנו במילים מפורשות דברים מסוימים. הכותרת אצלנו והלחץ הדרמטי אצלנו היה שלא נצליח להרים את האירוע הזה לנתניהו. לא היה שום פחד מאמנדה. היא אישה עדינה ולא עושה דרמות. עבורנו זה היה אירוע לכבוד גברת נתניהו".

כשעו"ד חדד ניסה לחקור את קליין על טענותיו של האחראי לקייטרינג לאירוע, קטעה אותו השופטת פרידמן-פלדמן. "הנושא הזה מוצה עו"ד חדד", אמרה. בכל זאת שאל את העדה קליין: "איזה סיבה יש לאיש הקייטרינג לשקר?".

"ראתה ואהבה" זה גם שם קוד

נושא נוסף לו הקדיש עו"ד חדד זמן ממושך בחקירתו אתמול היה רכישתם של עגילים מ"סטודיו ברמן" בסכום של קרוב ל-15 אלף שקל. בחקירתה הראשית טענה קליין כי העגילים עוצבו על-ידי אלינור מילצ'ן, בתו של המיליארדר, ונמסרו לשרה נתניהו.

כשנשאלה בחקירתה הראשית מדוע בתכתובות עם מעצבי התכשיטים ייחסה את הרכישה לאמנדה מילצ'ן טענה כי היה זה חלק מהרגלי הדיסקרטיות שאימצה לעצמה. עו"ד חדד ביקש לשכנע כי התכשיטים אכן סופקו לאמנדה מילצ'ן ולא לשרה נתניהו.

"אני בחיים לא אכתוב בחשבוניות שזה לשרה נתניהו אז בטח שזה קוד, ועוד איך קוד"

קליין התעקשה כי העגילים נמסרו לשרה נתניהו, אולם בשלב מסוים הציג בפניה עו"ד חדד מייל שקיבלה ממעצבי העגילים ובו התייחסות לשני זוגות עגילים. "לא טענתי שנתתי לגברת נתניהו שני זוגות", אמרה קליין. "אז למי יש שם עוד זוג?", שאל עו"ד חדד. "כנראה לאמנדה", השיבה קליין. "אז זה כן לאמנדה!", חגג עו"ד קליין את התשובה של העדה, אך קליין הוסיפה לעמוד על כך שאחד הזוגות נמסר לנתניהו.

קליין גם עמדה על כך שכשכתבה שהעגילים נועדו לאמנדה מילצ'ן התכוונה לשרה נתניהו. "זה שם קוד, בטח שזה שם קוד", אמרה קליין. "אני בחיים לא אכתוב בחשבוניות שזה לשרה נתניהו אז בטח שזה קוד, ועוד איך קוד".

עו"ד חדד הציג בפני קליין מייל שבו כתבה למעצבי התכשיטים כי אמנדה מילצ'ן אהבה את המתנה ושאל את העדה האם גם כאן השתמשה בקוד. "גם וגם", השיבה העדה, "גם וגם, גם וגם". לדבריה, כיוון שמנהלת החשבונות של מילצ'ן שרה שוחט נחשפה לרישומים על ההוצאות, היא הקפידה על רישומיה כשהתייחסה למתנות לבני-הזוג נתניהו. "אנחנו מקפידים לא לכתוב את השמות האלה כי מבחינתנו זה דבר לא תקין", טענה קליין, "כשאני כותבת 'ראתה ואהבה' זה גם שם קוד. העגיל השני הלך לשרה".

עו"ד חדד טען עוד כי גם אלינור מילצ'ן, בתו של המיליארדר, הכחישה בחקירתה כי ציירה את הסקיצות שעל פיהן עוצבו העגילים. "היא סיפרה על משהו אחר לגמרי", אמר עו"ד חדד. למשמע הערה זו קם עו"ד גילדין והבהיר כי "התמה היא אותה תמה", גם בגרסתה של מילצ'ן.

שרה נתניהו (צילום: יונתן זינדל)

שרה נתניהו (צילום: יונתן זינדל)

עו"ד חדד הקריא מחקירתה של מילצ'ן וציטט את תשובותיה לפיהן היא "לא קשורה בכלל לתכשיטים" ומשיבה בשלילה גם לשאלה על הכנת "סקיצות של תכשיטים". "אני מזמין אותך להודות בכנות שהמיילים האלה שראינו לא קשורים לתכשיט שאת חושבת שקשור לשרה נתניהו", אמר עו"ד חדד לקליין, אך העדה התעקשה. "קשור", אמרה.

אלינור מילצ'ן צורפה גם היא לפני חודשים אחדים לרשימת העדים ותוכל להבהיר בעצמה מה היה חלקה, ככל שהיה, בעיצוב העגילים שלגרסת קליין ניתנו במתנה לשרה נתניהו.

יצוין כי בחליפת המיילים בין קליין לסטודיו ברמן לגבי עיצוב עגילים ישנן התכתבויות רבות ביחס לזוג עגילים שנמסר בסוף בחודש אוקטובר 2011, לקראת חגיגת ימי ההולדת של שרה נתניהו ואמנדה מילצ'ן. על רכישת עגילים אלה חקר עו"ד חדד את קליין ממושכות. אולם בהמשך המסמך ישנם גם תכתובות בין קליין למעצבי העגילים בחודש נובמבר ודצמבר אותה שנה, ככל הנראה על תכשיטים אחרים. תכתובות אלו לא הוצגו לעדה בחקירה הנגדית של עו"ד חדד.

67104-01-20

להורדת הקובץ (PDF, 1.06MB)

משפט המו"לים