כמעט שש שנים לאחר שהוגשה, התקיים היום (12.2.2020) הדיון האחרון בתביעת העתק שהגישה חברת הנדל"ן אורבן נגד עיתונאית "המקום הכי חם בגיהנום" שרון שפורר. באופן רשמי העדויות הסתיימו כבר מזמן והתובעת היתה אמורה להגיש את סיכומיה כבר לפני למעלה משלושה חודשים, אולם לאחר כמה וכמה בקשות ארכה הודיעה ברגע האחרון חברת הנדל"ן כי התברר לה שבפרוטוקול המשפט חסרים כמה עמודים מחקירת אחד העדים. בשל כך נקבע מועד דיון חדש והעד זומן לחקירה מחודשת.

התביעה נגד שפורר, בסך 1.7 מיליון שקל, הוגשה על-ידי חברת אורבן (שנקראה אז ד.ד. מיזמים), אחרי ששפורר כתבה בחשבון הפייסבוק שלה כי מדובר בחברה "מפוקפקת" והמליצה לאנשים שלא לעשות עמה עסקים. את החברה ניהל באותה תקופה המייסד שלה, דודו דיגמי, סוחר נשים מורשע שהפך לעד מדינה ומאז שינה את שמו.

דיגמי עמד במרכזן של כתבות תחקיר של שפורר שפורסמו ב"הארץ" ובהן נטען כי הוא ממשיך לפעול באופן אלים גם בקריירה החדשה שלו בתחום הנדל"ן. בתביעת הדיבה טענה החברה, באמצעות עו"ד עמוס ון-אמדן, כי הפרסומים של שפורר בעמוד הפייסבוק שלה הסבו לה "נזק אדיר". שפורר טענה בין היתר, באמצעות עורכי-הדין אורי קידר ועמוס נוה מהמטה למאבק בסחר בנשים, כי התביעה שהוגשה נגדה היא תביעת השתקה (SLAPP – תביעה אסטרטגית נגד השתתפות ציבורית).

יאיר סגל, מנכ"ל משותף של חברת אורבן נדל"ן, נתן עדות במשפט לפני קרוב לשנתיים, אך בשל מחיקת חלק מפרוטוקול הדיון נאלץ לחזור על חלק מדבריו. החקירה של שני הצדדים היתה קצרה וכללה שאלות ספורות בלבד. לשאלת בא-כוחה של שפורר, עו"ד עמוס נוה, הסביר סגל כי על אף שדיגמי היה מנכ"ל החברה בעת ששפורר כתבה כי היא "מפוקפקת", ואף שהיה לו קשר לחברה כבעל מניות, לא היתה לעברו כל השפעה על ההתנהלות של החברה, שהיא "לעילא ולעילא", כהגדרתו. לדבריו, עד היום נתקלת החברה בבעיות מול גופים פיננסיים או ועדי בתים בשל הפרסומים של שפורר.

דודו דיגמי (מימין), סוחר הנשים המורשע שייסד את חברת הנדל"ן מיזמים (כעת אורבן נדל"ן), שתבעה את העיתונאית שרון שפורר. משמאל: עורך-דינו, עמוס ון-אמדן (צילום: אורן פרסיקו)

דודו דיגמי (מימין), סוחר הנשים המורשע שייסד את חברת הנדל"ן מיזמים (כעת אורבן נדל"ן), שתבעה את העיתונאית שרון שפורר. משמאל: עורך-דינו, עמוס ון-אמדן (צילום: אורן פרסיקו)

לשאלת בא-כוח החברה, עו"ד ון-אמדן, פירט סגל את עברו המקצועי, מניהול הקמת חברת תבל, דרך הובלת המכרז למפעילת הסלולר סלקום מטעם דסק"ש, וכלה בעסקי טלקום ונדל"ן ברחבי אירופה. עוד סיפר סגל, כפי שסיפר גם בעדותו הקודמת, כי החליף את דיגמי בחברה לאור חוסר הנכונות של בנק דיסקונט וגופים פיננסיים אחרים להעניק הלוואות לחברה, אחרי ששפורר פרסמה ב"הארץ" על עברו של המייסד והבעלים. סגל העיד עוד כי המנכ"ל השותף שלו, דוד זהבי, אינו "איש קש" כפי ששפורר מבקשת להציגו, אלא אדם חרוץ ובעל ידע שממלא את עבודתו נאמנה.

לאורך הדיון, ולאחר שהסתיים, התפרצה שפורר כמה פעמים לעבר עו"ד ון-אמדן, התרתה בו להגיש כבר את סיכומיו ואף הקניטה אותו לגבי יחסיו עם אפי נוה, לשעבר יו"ר לשכת עורכי-הדין, שאף הוא הגיש בעבר תביעת עתק נגד שפורר (שנדחתה).

השופטת רחל ערקובי קבעה כי לעו"ד ון-אמדן יעמדו 14 יום להגשת סיכומיו מרגע השלמת תמלול הדיון שנערך היום וכי לשפורר יהיו 30 יום נוספים להגשת תשובתה. "בסיעתא דשמיא", הוסיפה השופטת ערקובי, "פסק הדין לא יתאחר לאחר מכן בהרבה זמן".

22755-06-14

להורדת הקובץ (PDF, 393KB)