השאלה האם שרון שפורר הוציאה את דיבת חברת הנדל"ן של סוחר הנשים דודו דיגמי תוכרע בתוך שבועות ספורים, זאת אחרי שאתמול (7.5) הגישה שפורר את סיכומי התשובה שלה בתיק.

כזכור, לפני קרוב לשש שנים הגישה חברת הנדל"ן, שנקראה אז ד.ד. מיזמים, תביעה בסך 1.7 מיליון שקל נגד שפורר אחרי שזו כתבה בחשבון הפייסבוק שלה כי מדובר בחברה "מפוקפקת" והמליצה לאנשים שלא לעשות עמה עסקים. את החברה ניהל באותה תקופה המייסד שלה, דיגמי, סוחר נשים מורשע שהפך לעד מדינה ומאז שינה את שמו, שעמד קודם לכן במרכזן של כתבות תחקיר של שפורר שפורסמו ב"הארץ" ובהן נטען כי הוא ממשיך לפעול באופן אלים גם בקריירה החדשה שלו בתחום הנדל"ן.

בסיכומים הסופיים שהגיש מטעם שפורר עו"ד עמוס נוה, בני שני עמודים בלבד, נטען כי אין כל ממש בטענות התובעת, כפי שעלו בסיכומיה. "במסגרת ההליכים בפני בית המשפט הנכבד הוכח בראיות למכביר ומפיהם של עדים רבים כי התובעת, חברת אורבן נדל"ן י.ד. בע"מ, היא חברה מושחתת ומפוקפקת, אשר בשנים הרלוונטיות לתביעה היתה מעורבת בעצמה באירועים פליליים ואלימים, כאשר בפרויקטים שונים שביצעה נעשו מעשי אלימות ואיומים שונים, וכאשר גורמים שחבו לה לטענתה כספים קיבלו איומים על חייהם וחיי משפחותיהם", נכתב בסיכומים הסופיים של שפורר.

לפי שפורר, התובעת גם לא סתרה את הראיות הרבות שהביאה לכך שדיגמי עצמו הוא "עבריין אלים ומסוכן, שעשה את הונו מסחר בנשים, ושהקים את החברה וניהל את עסקי הנדל"ן שלה בהתבסס על קשרים קרובים עם עבריינים וגורמים מפוקפקים, וכן על קידום פרויקטים של נדל"ן תוך שילוב מתמיד בין כלים משפטיים לבין כלים פליליים".

על כן, טוענת שפורר, יש לפסוק בתביעה "על בסיס המסכת העובדתית שהציגה הנתבעת, לפיה התובעת היא חברה שהייתה בשעת ביצוע הפרסומים מעורבת בעצמה באופן ישיר בפעילות עבריינית, באלימות ובשחיתות, ואשר נוהלה והייתה בבעלות עבריין מסוכן ופעיל, אשר ניהל את עסקיה תוך שילוב מתמיד של גורמים עברייניים, אלימות ופשיעת מין". לפי שפורר, במקרה שלה עומדת לה הגנת אמת בפרסום.

השופטת רחל ערקובי העירה במהלך הדיון האחרון כי לא יידרש לה זמן רב לכתוב את החלטתה. השופטת ערקובי נדרשת כעת לקבוע האם שפורר אחראית להוצאת דיבתה של חברת הנדל"ן. אם תיתן השופטת תשובה חיובית לשאלה זו, יתחדש ההליך בשאלה על גובה הנזק. אם תיתן השופטת תשובה שלילית, כל שיידרש להיקבע הוא גובה ההוצאות המגיעות לשפורר (עניין שבפני עצמו עשוי להימשך זמן רב).

22755-06-14

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 430KB)