בחודש הבא צפוי להתקיים שלב ההוכחות בתביעת העתק שהגישה חברת אורבן נדל"ן נגד העיתונאית העצמאית שרון שפורר. בעוד שפורר זימנה לדיוני ההוכחות למעלה מעשרים עדים, בחברת אורבן נדל"ן הסתפקו בזימונו של עד אחד – איש יחסי הציבור רני רהב.

בשנת 2014 הגישה החברה (שנקראה אז ד.ד. מיזמים) תביעה בסך כ-1.7 מיליון שקל נגד שפורר בגין פוסטים שפרסמה בחשבון הפייסבוק הפרטי שלה. שפורר כינתה את החברה "מפוקפקת" והזהירה את עוקביה מלעשות עמה עסקים. באותה תקופה מי שניהל את החברה והיה מבעליה הוא דודו דיגמי, סוחר נשים מורשע שעמד במרכזן של כתבות תחקיר של שפורר שפורסמו ב"הארץ" שלפיהן הוא ממשיך לפעול באופן אלים.

בתביעתה טענה החברה, באמצעות עו"ד עמוס ון-אמדן, כי הפרסומים של שפורר בעמוד הפייסבוק שלה הסבו לה נזק אדיר. שפורר טענה בין היתר, באמצעות עורכי-הדין אורי קידר, עופר שכטר ועמוס נוה מהמטה למאבק בסחר בנשים, כי התביעה שהוגשה נגדה היא תביעת השתקה (SLAPP – תביעה אסטרטגית נגד השתתפות ציבורית).

בשבועות הקרובים אמורים להתקיים שני דיוני הוכחות בתביעה, ולקראתם הגישו הצדדים לבית-המשפט בקשות לזימון עדים. שפורר ביקשה לזמן לדיונים למעלה מעשרים עדים, ובהם שוטה חובל ובנו שי (בגין הודעה קודמת כי בכוונתה לזמנם לעדות, טוענת שפורר, הגישו נגדה חובל ובנו תביעת עתק נפרדת); העיתונאי גור מגידו, שפרסם בעבר ידיעה ב"גלובס" על הקשר בין חברת אורבן נדל"ן לדיגמי; והעבריין עיזאת חמאד, ראש ארגון פשע מיפו. חברת אורבן נדל"ן, לעומת זאת, ביקשה מבית-המשפט לזמן עד אחד ויחיד, היחצן רני רהב, וזאת כדי לשאול אותו על הסכסוך שהתגלע בעבר בינו לבין שפורר.

בתצהיר שהגיש דיגמי הזכיר העבריין, בתשובה לטענת שפורר כי איים עליה בשיחה, כי בשנת 2014 התעמתה שפורר עם רהב ואף הוא נשמע אז מאיים עליה. השיחה של רהב עם שפורר התקיימה אחרי שפרסמה נגדו ביקורת חריפה בעמוד הפייסבוק שלה. בין היתר אמר אז רהב לשפורר: "אם את מכניסה את השם שלי לפייסבוק שלך את מתחילה איתי מלחמת עולם". לאחר פרסום קלטת השיחה כתב רהב בעמוד הפייסבוק שלו: "איך אתם הייתם מגיבים לו מישהו היה מנסה לנגח את העסק שלכם, את מפעל חייכם, את ביתכם ואף את האישיות שלכם?".

"אם כך רני רהב", טען דיגמי בתצהירו, "עם נגישות מוחלטת למאות ואלפי האנשים המשפיעים ביותר בישראל ועם נגישות אינסופית לכל כלי המדיה באשר הם בישראל, כאשר אין שום סיכון מהפרסום לעסק שלו, אפשר לתאר את תחושותי שלי שאין לי קמצוץ מכוחו, והפרסומים גורמים נזק אדיר לחברה".

באורבן נדל"ן, כך מובהר בבקשה, היו שמחים לוותר על העדתו של רהב, אולם לדבריהם אף שהשיחה פורסמה ברבים ועודנה נגישה לכל, באי כוחה של שפורר אינם מוכנים להסכים על תוכנה. על כן, כדי להביאה כראיה למשפט מבקשים בחברת הנדל"ן מבית-המשפט לזמן את איש יחסי-הציבור למתן עדות.

רני רהב מסר בתגובה לדברים: "מעולם איש לא פנה אלי, מעולם איש לא זימן אותי, ואין לי מושג על מה מדובר. אין לי שום כוונה להופיע לעדות בעניין הזה. אני לא צד בעניין". רהב הוסיף: "אלא אם כן בית-המשפט יחייב אותי על-פי חוק".

22755-06-14