איש העסקים וולטר סוריאנו ועורך-הדין שלו, אילן בומבך, מבקשים להגדיל את סכום התביעה שלהם נגד "העין השביעית" ולהעמידו על למעלה מחצי מיליון שקל – וכמו כן להוסיף את עורך-הדין כתובע, לצד סוריאנו.

סוריאנו ובומבך מבקשים מבית-המשפט לתקן את כתב התביעה שהגיש סוריאנו נגד רביב דרוקר, "העין השביעית", עורך האתר שוקי טאוסיג והחתום לעיל, ולהגדיל את סכום התביעה ל-580 אלף שקל (סכום התביעה נגד "העין השביעית" ואנשיה יעמוד על 420 אלף שקל). בא-כוחו של סוריאנו, עו"ד בומבך, מבקש כעת להצטרף כתובע נוסף, שכן לדבריו מאז הגשת התביעה פרסם אתר "העין השביעית" פרסומים שהוציאו את דיבתו של מרשו רעה, וכן פרסומים שמהווים לשון הרע נגדו אישית.

סוריאנו, אזרח ישראלי המתגורר בלונדון, הגיש לפחות שתי תביעות דיבה נוספות הקשורות לפרשת האשמות המפכ"ל אלשיך את נתניהו: נגד העיתונאי רביב דרוקר, ונגד הבלוגר ריצ'רד סילברסטיין. סוריאנו עוסק בתחומי האבטחה והמודיעין ונחשב מקורב לנתניהו. עורך-דינו, בומבך, הגדיר את השניים כ"מיודדים". בומבך עצמו הוא עורך-דין ובעלים של משרד עורכי-דין הנושא את שמו, ומתמודד כעת על הנהגת לשכת עורכי-הדין יחד עם עו"ד ציון אמיר.

עו"ד ציון אמיר (צילום: פלאש 90)

עו"ד ציון אמיר (צילום: פלאש 90)

סוריאנו תבע את דרוקר בגין דברים שאמר בראיון לגלי-צה"ל, ובהמשך תבע בתביעה נפרדת נגד דרוקר בגין פרסומים על כתב ההגנה שהגיש לבית-המשפט; ואת "העין השביעית" בגין דיווח על התביעה נגד דרוקר ועל כתב ההגנה מטעם העיתונאי. כעת, אחרי שדיווחנו גם על התביעה שהגיש סוריאנו נגד "העין השביעית", טוענים התובע ועורך-דינו כי בעצם הדיווח על התביעה יש משום הוצאת דיבה נוספת נגדם.

לפי סוריאנו, העובדה שב"עין השביעית" המשיכו לפרסם דיווחים על אודותיו ועל התביעה שהגיש נגד דרוקר והאתר, וכיוון שלדבריו הפרסומים הוציאו את דיבתו, יש בכך כדי להעיד שבאתר פועלים נגדו "בזדון". סוריאנו, באמצעות עו"ד בומבך, טוען שהדיווח של "העין השביעית" על התביעה לא כלל את כתב התביעה, אף שזה צורף לדיווח מיד עם פרסומו, ולמעט זמן קצר היה נגיש מאז באופן שוטף.

עוד טוען סוריאנו כי בניגוד לדיווח ב"עין השביעית" כאילו תביעתו נגד האתר היא על עצם סיקור כתב ההגנה של דרוקר לתביעה הקודמת, התביעה נובעת מסיקור לא נכון ולא הוגן של כתב ההגנה. סוריאנו טוען שוב בבקשתו החדשה, ובאופן כוזב, כי דרוקר הוא שהעביר ל"עין השביעית" את כתב ההגנה לתביעה הראשונה שהגיש נגדו (דבר שאין בו שום פסול בפני עצמו), ואף טוען כי בידו הוכחה לכך, אף כי אינו מציג דבר מלבד ספקולציות שגויות והסקת מסקנות נמהרת.

עוד קובל סוריאנו על השיקולים העריכתיים באתר "העין השביעית", וטוען שרוב הדיווח על התביעה נגד האתר הוקדש לטענות "העין השביעית", כפי שהובעו על-ידי יו"ר העמותה, עו"ד אלעד מן, ולא לטענותיו הוא. "הם יצרו מצג עיתונאי שקרי ומעוות כלפי ציבור הקוראים, תוך הסתרת פרטים מהותיים, הסתרת כתב התביעה עצמו(!), ותוך מתן במה חסרת פרופורציה למייל של עו"ד מן", נכתב בבקשה.

טענה נפרדת באה מטעם עו"ד בומבך עצמו, וזאת בנוגע לראיון שקיים לצד טאוסיג בתוכנית של אראל סג"ל ברדיו 103FM. טאוסיג אמר בראיון, ביחס לדברי עו"ד בומבך, בין היתר: "אני מזועזע שהבן אדם הזה הוא עורך-דין בישראל, פשוט אוסף של שקרים. אני לא יודע אפילו מאיפה להתחיל, פשוט שום דבר שהוא אמר הוא לא נכון". לפי עו"ד בומבך, דברים אלה הם "הוצאת לשון הרע חמורה נגדו".

עו"ד בומבך יוצא גם נגד דיווח שפורסם באתר בעקבות הראיון ברדיו, ובו הועמדו דבריו על דיוקם. "מדובר בחציית קו אדום", טוען עו"ד בומבך, "כאשר הנתבעים 4-2 ('העין השביעית', טאוסיג והחתום לעיל; א"פ) החליטו לפגוע אישית, ובזדון, במייצגו של התובע". לטענת עו"ד בומבך, האמת נמצאת דווקא בצד שלו, ואילו "העין השביעית" היא שטועה ומטעה.

בשל כל זאת מבקשים סוריאנו ועו"ד בומבך מבית-המשפט לאשר את צירופו של בומבך כתובע נוסף בתביעה, ולעדכן את סכום הפיצוי שהוא מבקש מ"העין השביעית" מ-160 אלף שקל ל-420 אלף שקל. בנוסף מבקשים סוריאנו ועו"ד בומבך צו בית-המשפט שיחייב את "העין השביעית" להסיר את הדיווחים על אודותיהם ולפרסם תיקון או הכחשה לנכתב בהם.

32058-05-19

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 2.32MB)