איש העסקים וולטר סוריאנו מאיים לתבוע שוב את "העין השביעית". העילה: סיקור כתב התביעה שהגיש סוריאנו נגד "העין השביעית" ונגד רביב דרוקר רק בשבוע שעבר. עילת התביעה שהוגשה בשבוע שעבר: סיקור תביעה אחרת שהגיש סוריאנו, לפני כשנה, נגד דרוקר.

לדברי סוריאנו, כפי שנוסחו על-ידי בא-כוחו עו"ד אילן בומבך, סיקור כתב התביעה הנוכחי שלו, נגד "העין השביעית" ודרוקר, לא היה הוגן. עילה נוספת לתביעה מצא סוריאנו בכך שחברת האבטחה שלו הוגדרה כ"חברת סייבר" בכתבה שפורסמה באתר.

בשבוע שעבר הגיש סוריאנו תביעת דיבה בסך כולל של 320 אלף שקל נגד העיתונאי רביב דרוקר, עמותת "העין השביעית", עורך האתר שוקי טאוסיג והחתום לעיל. כאמור, עבור דרוקר זו תביעה שנייה של סוריאנו נגדו. העילה הנוכחית לתביעה של סוריאנו היא הטענות שהעלה העיתונאי בכתב ההגנה שהגיש בתשובה לתביעה הקודמת של סוריאנו נגדו. את "העין השביעית" תבע סוריאנו בגין סיקור כתב ההגנה של דרוקר. עוד טען בכתב התביעה, באופן כוזב וללא בדל הוכחה, כי ישנו שיתוף פעולה בין דרוקר ל"עין השביעית" סביב סיקור התביעה.

כעת, כאמור, טוען סוריאנו כי סיקור התביעה שהגיש נגד "העין השיבעית" ודרוקר לא היה הוגן ולא היה מדויק. לדבריו, באתר לא ניתן ביטוי ראוי לטענותיו, ואילו לטענות של "העין השביעית" ניתן ביטוי נרחב מדי.

עוד טוען סוריאנו במכתב ששיגר אלינו כי מערכת "העין השביעית" כביכול "מאיימת" עליו. לפי סוריאנו, האיום מתבטא בכך שהאתר ממשיך ומדווח על מהלכיו המשפטיים. לדבריו, ה"איום" בדבר המשך סיקור תביעותיו נגדנו ונגד אחרים "אינו מתאים לעיתונאים, אלא לאנשי עולם תחתון" – זאת, יש לציין, למרות שאנשי העולם התחתון אינם נוהגים לאיים בדיווח עיתונאי.

עוד דורש סוריאנו "לפרסם גילוי נאות בדבר עניינכם האישי", כלומר – כך עולה מהדרישה – סוריאנו ובא-כוחו עו"ד אילן בומבך סבורים שהדיווח של אתר "העין השביעית" על כך שסוריאנו תובע את "העין השביעית" אינו מגלה לקוראים כי "העין השביעית" נתבעה בידי סוריאנו.

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 452KB)