בשבוע שעבר (14-20.4) הופיעו בתוכניות החדשות והאקטואליה של גופי השידור המרכזיים בישראל כ-2,900 דוברים, מתוכם רק 72 היו ערבים (כ-2.5%), כך עולה מנתוני מדד הייצוג. המדד, מיזם מתמשך בשיתוף ובמימון עמותת סיכוי, ויחד עם חברת יפעת מחקרי מדיה, בודק מדי שבוע את אחוז הייצוג של האוכלוסייה הערבית בתוכניות החדשות והאקטואליה בערוצים המרכזיים בישראל.

בראש טבלת התוכניות הפעם - "חדשות סוף השבוע" של קשת 12, זאת בזכות כתבתה של רותי שילוני על לוסי איוב, ממנחות האירוויזיון. בתוכנית ממוצעת של "חדשות סוף השבוע" מופיעים 15 דוברים. בשבוע שעבר כללה התוכנית שישה דוברים ערבים והגיעה לשיעור ייצוג של כ-40%. את התוכנית הגיש גדעון אוקו וערכו קלי בן-יאיר וישי הראל.

במקום השני של טבלת התוכניות ניצבת התוכנית המתחרה מחדשות 13, "המגזין". אחרי שישה שבועות רצופים ללא אף דובר ערבי בתוכנית, כללה המהדורה האחרונה של "המגזין" את כתבתו של דורון הרמן על איש העסקים מרמלה נאיף אבו-סויס. בזכות הכתבה הופיעו בתוכנית חמישה דוברים ערבים, והיא הגיעה לשיעור ייצוג של 27.8%. את התוכנית, שעורך ניר בכר, הגיש בשבוע שעבר אלי ראכלין.

במקום השלישי "שש עם עודד בן-עמי", עם ארבעה דוברים ערבים וכ-9.5% ייצוג. את התוכנית עורכת תירזה אליה-זיסמן. "סדר יום" של כאן ב', בהגשת קרן נויבך ובעריכת דדי מרקוביץ', אף היא הגיעה להישג נאה בשבוע שעבר בזכותו העפילה למקום השני בטבלה המשוקללת מתחילת השנה.

מתוך 23 התוכניות המרכזיות בערוצי השידור, בשלוש לא הופיע אפילו דובר ערבי אחד: "נכון להבוקר" של גלי צה"ל, שמגיש ישי שנרב ועורכת הדר איזק; "חמש עם רפי רשף" של חדשות 12, שעורך דניאל בשך; "6 עם אמנון לוי" של רשת 13, שעורך אוהד כהן.

בשל החג לא שודרו חמש תוכניות: "המטה המרכזי" ו"שישי עם אילה חסון" של חדשות 13, "חדשות השבוע" של כאן 11 ו"אולפן שישי" ו"פגוש את העיתונות" של חדשות 12.

 

* * *

פרויקט "מדד הייצוג" של "העין השביעית" מתפרסם בשיתוף ובמימון עמותת סיכוי ויפעת מחקרי מדיה