השבוע אנו מתחילים בפרסום נתוני השנה הרביעית למדד הייצוג, מיזם מתמשך בשיתוף ובמימון עמותת סיכוי, ויחד עם חברת יפעת מחקרי מדיה, שבודק את אחוז הייצוג של האוכלוסייה הערבית בתוכניות החדשות והאקטואליה בערוצים המרכזיים בישראל. בשנים האחרונות הביא המדד לעלייה בשיעורי הייצוג השונים בכלי התקשורת - על כך ניתן לקרוא בסיכום מדד 2018.

עם תחילת השנה הרביעית למיזם החלטנו לשנות מעט את הדגשים בעבודה על המדד. נמשיך את המעקב השבועי אחר תוכניות החדשות והאקטואליה המובילות בגופי השידור המרכזיים בישראל, נחמיא לתוכניות ולעיתונאים שמצטיינים במתן ביטוי לחברה הערבית בישראל ונבייש את אלה שמדירים אותה מהשידורים. אולם לצד זאת נקדיש יותר תשומת לב לאופן שבו מוצגת, ובעיקר מודרת, החברה הערבית בנושאים המרכזיים שעל סדר היום התקשורתי.

אחת לחודש, בנוסף לנתוני הייצוג השבועיים, נתמקד בסוגיה אחת שעמדה על סדר היום הכללי בישראל, לאו דווקא סוגיה בעלת הקשר ישיר לחברה הערבית, ונבחן אותה לעומק.

עד כמה יש לכחמישית מאזרחי ישראל ביטוי בתקשורת הישראלית כשזו עוסקת במשבר התחבורה, בתאונות דרכים, בתפוסת היתר במערכת הבריאות או בבחירות לכנסת? במהלך השנה הקרובה ננסה לספק תשובות לשאלות אלה, ואחרות. במקביל, כמובן, ננסה לעודד את כלי התקשורת לתת ביטוי לדוברים ערבים גם מחוץ להקשרים הרגילים.

לרגל סיכום שלוש השנים הראשונות של מדד הייצוג, ופתיחת השנה הרביעית, נערוך בעוד כשבועיים כנס בשיתוף בית הספר לתקשורת של אוניברסיטת חיפה. הכנס, שייערך בשעות אחר הצהריים של ה-25.2 בקמפוס הנמל של אוניברסיטת חיפה, יכלול הרצאות קצרות מפי נציגי עמותת סיכוי וחברת יפעת מחקרי מדיה, כמו גם רב שיח בהשתתפות העיתונאים אימאן קאסם-סלימאן, נעה שפיגל, חן ביאר ויאסר עוקבי.

כולכם מוזמנים, פרטים נוספים ואפשרויות הרשמה יפורסמו בהמשך.