משפיען הרשת עידו גבעוני הגיש תביעת דיבה בסך חצי מיליון שקלים נגד דניאל עמרם בשל סדרת ציוצים בטוויטר שעסקה בשירותו הצבאי ובכך שהוא מפיץ תיאוריות קונספירציה שקריות.

התביעה מופנית במקביל גם נגד העיתונאים ענת קם מ"הארץ" ובן כספית מ"מעריב", ונגד פעילת הרשת רויטל סלומון, שהדהדו את הפרסום והוסיפו ביקורת משל עצמם על גבעוני; ונגד העיתונאי יוסף ישראל מחדשות 13 שהתייחס גם הוא לשירות הצבאי של גבעוני.

גבעוני הפך לכוכב בעולם הביביסטי מאז החל לפרסם סרטונים בזכות מה שכונתה "הרפורמה המשפטית". אחרי ה-7.10 היה בין מי שהפיצו את השקר לפיו לחמאס היו שותפים ישראלים בטבח שביצעו בעוטף עזה. ל"עין השביעית" אמר בזמנו כי רק "שאל שאלות": "לא הצבתי דברים כעובדה. אני לא כתבתי בשום מקום 'תקשיבו, מדובר בבגידה'. אני חושב שהאחריות של כולנו היא לשאול את השאלות הקשות והמורכבות".

בחודש פברואר האחרון הקדיש עמרם שרשור ציוצים לגבעוני. עמרם כתב על הפצת תיאוריית הכזב "בוגדים מבפנים" אבל גם טען בין היתר כי "ב2022 לקראת סיום שירותו בחיל הים הוא החליט שהוא לא רוצה לשרת יותר". עמרם צירף לציוץ הקלטה שבה לדבריו נשמע גבעוני מספר על האירוע ואומר "אני נפקד, לא מגיע כי לא משחררים אותי".

גבעוני טוען, באמצעות עו"ד חור אוריאל ניזרי, כי מדובר בשקר וכזב. "לקראת סיום שירותו בחיל הים האריך התובע את שירותו וחתם קבע", נטען בכתב התביעה, "התובע מעולם לא נפקד ולא קרוב לכך, אלא היה קצין מוערך". עוד טוען גבעוני כי גם הטענה כאילו הפיץ תיאוריית קשר על בוגדים מבפנים היא "שקר שנועד להשפיל ולבזות ולפגוע בשמו הטוב".

לדבריו, "שקמה ברסלר בעצמה הודתה, כי מחקה פרסומים", מבלי להפנות למקום שבו הודתה כביכול ברסלר במעשה. אלא שהטענה ל"מחיקת ציוצים" היא שקרית, הופרכה זה מכבר, ולמעשה גם גבעוני עצמו הודה בעבר כי מדובר בשקר.

"הוכיחו לי שטעיתי". ציוץ של עידו גבעוני, 27.10.23 (צילום מסך)

"הוכיחו לי שטעיתי". ציוץ של עידו גבעוני, 27.10.23 (צילום מסך)

בתביעתו טוען גבעוני כי גם חלקים אחרים בשרשור של עמרם שקריים, בין היתר הטענה כי הוא פועל בציבור במטרה להתחרות באחיו הגדול. לדבריו, אין לו כלל אח.

גור של אלדד יניב

ישראל, קם, כספית וסלומון התייחסו אף הם לשירות הצבאי של גבעוני, חלקם בציוץ מחדש לשרשור של עמרם. "הו וואו. ג'ובניק שחתך באמצע השירות שלו מלרלר על מפקד אוגדה שלא הוריד מדים מה-7 באוקטובר. איזה ביוב מצחין", צייץ ישראל. "מר גבעוני הצעיר כנראה יהיה ח"כ בליכוד לפני סוף העשור, אבל לפחות לא נוכל להגיד שלא ידענו על ההשתמטות והחיים המפונקים שהוא הולך לרכב באמצעותם לכנסת", צייצה קם.

"סוג של גור של אלדד יניב", צייץ כספית. "עידו גבעוני דפק נפקדות קטנה בשירותו הצבאי, מסתבר", צייצה סלומון. "כדאי לזכור את זה בפעם הבאה שהוא יצעק על סרבנות וימדוד את דם הנופלים".

טרם הוגשו כתבי הגנה אך גבעוני צירף לתביעתו את התגובה שקיבל מעו"ד אדיר מזוז, בא-כוחו של עמרם, במענה למכתב ההתראה ששלח לו: "if you want to shoot shoot don't talk".

42079-04-24