תביעת זכויות היוצרים שהגיש גלעד פירסט נגד ינון מגל הסתיימה בפשרה חסויה, הצדדים מסרבים לחשוף את פרטיה.

מגל פרסם בחשבון הטוויטר שלו שני ציוצים ובהם תצלומים שצילם גלעד פירסט, צלם לשעבר וכיום מהנדס בחברת אלביט, שמתעד באמצעות רחפן את פעולות המחאה נגד הממשלה וחבר בקבוצה המכונה "סיירת הרחפנים". פירסט טען כי לא רק שמגל לא ביקש את רשותו לעשות שימוש בתצלומים, ולא רק שבאחד הציוצים לא נתן לו קרדיט, אלא שמגל עשה בתצלומיו שימוש בהקשר מטעה.

אחד התצלומים, שתיעד את הפגנת המחאה נגד ממשלת נתניהו בתל-אביב, פורסם על-ידי מגל בעת שהתקיימה באותה הצומת הפגנת תמיכה בממשלה. מגל צירף לתצלום את האותיות MIGA, ראשי תיבות של Make Israel Great Again, פרפרזה על סיסמת הבחירות של דונלד טראמפ. פירסט טען בתביעה כי "מטרת הציוץ היתה להציג שכביכול מדובר בהפגנת הימין שזוכה כביכול להיקף עצום".

תצלום נוסף שצילם פירסט פורסם בחשבון הטוויטר של מגל לצד הכיתוב "תגדילו את התמונה ותבינו איך המחאה גוועת". הפעם ניתן קרדיט לפירסט אך שוב לא התבקשה רשות הצלם לפרסום. מאז נמחקו התצלומים מחשבון הטוויטר של מגל אך אחד מהם עדיין ניתן לאתר בחשבון הטלגרם שלו.

הפרסום של מגל בטלגרם (צילום מסך)

הפרסום של מגל בטלגרם (צילום מסך)

בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד רנן זיו, נטען כי מגל הוא מפר שיטתי של חוק זכויות יוצרים. כתב התביעה מפנה לתצלומים נוספים שמגל פרסם בחשבון הטוויטר שלו ללא כל קרדיט, כשהזכויות של לפחות אחד מהם נראות כשייכות ל"וול סטריט ג'ורנל". במענה למכתב התראה ששוגר למגל, ואחרי שבא-כוחו של פירסט שב ופנה בבקשה לקבל מענה, כתב לו מגל בווטסאפ: "אדוני, התמונות נמחקו מהחשבון. מה עוד אתם רוצים?".

עוד לפני שהוגש כתב הגנה מסר לפני ימים אחדים בא-כוחו של פירסט לבית-המשפט כי הצדדים הגיעו לפשרה במסגרתה הוסכם כי התביעה תידחה ללא צו להוצאות.

הסכם הפשרה עצמו לא הוגש לבית-המשפט ומגל לא השיב לשאלת "העין השביעית" האם הפשרה כללה פיצוי כספי. פירסט סירב גם הוא לפרט, ואמר בתגובה לאותה שאלה כי בא-כוחו הגדיר את הפשרה ככזו שהיתה "לשביעות רצונו" והדגיש כי הוא עצמו בהחלט עומד מאחורי הדברים.

31046-02-24