העיתונאי החרדי יאיר לוי לבית-המשפט: אני לא אחראי להחלטה של יאיר נתניהו לצייץ מחדש ציוץ שלי. נתניהו ולוי נתבעו שניהם בשל תוכנו השקרי של הציוץ. במקביל דורש לוי מבנו של ראש הממשלה להפקיד ערובה להוצאות שיידרש לשלם לו בעתיד.

ב-15.2.23 פרסם עיתונאי "הארץ" יוסי קליין, בעבר המייסד והעורך של העיתונים "כל העיר" ו"חדשות" (מבית "הארץ") וכיום בעל טור ב"הארץ", טור שהוקדש להפגנות נגד ההפיכה המשטרית. בין היתר נכללו בטור המשפטים: "מפגינים הלכו הביתה בתחושה קשה, אבל גם בסוג של הקלה. דם לא נשפך".

יומיים לאחר מכן צייץ עיתונאי "בחדרי חרדים" יאיר לוי ציוץ, שמאז נמחק, ובו ציטוט שקרי מהמאמר ב"הארץ": "ביום שני מפגינים חזרו הביתה בתחושה קשה כי דם לא נשפך". קליין תבע שורה של גורמים, בהם בין היתר לוי עצמו ויאיר נתניהו, ששיתף ציוץ של תנועת הליכוד שהדהד את הציוץ השקרי של לוי. קליין דרש, באמצעות עורכי-הדין חגי קלעי ונתן שוורצמן, פיצוי בסך 314,963.88 שקלים מנתניהו הבן ומתנועת הליכוד.​

בכתב הגנה קצרצר שהגיש יאיר נתניהו, באמצעות עו"ד חור אוריאל ניזרי, נטען כי אין כל ראיה לכך שצייץ מחדש את הציוץ של הליכוד - זאת למרות שכתב התביעה כולל צילום מסך של חלק מרשימת החשבונות שצייצו מחדש את הציוץ של הליכוד, רשימה שבה נראה בבירור גם החשבון של יאיר נתניהו.​

עוד טען נתניהו הבן כי אין בפרסום כל לשון הרע וכי ממילא האחריות לפרסום היא של העיתונאי יאיר לוי. נתניהו הבן אף הגיש הודעת צד ג' נגד העיתונאי לוי, שבה טען כי ככל שביהמ"ש יטיל עליו אחריות לפרסום, שבו הוא לא מודה, הרי שלוי צריך לשאת בתוצאות.

לאחרונה הגיש לוי כתב הגנה להודעת צד ג' של נתניהו הבן, ובו הוא מציין כי נתניהו לא טען שלוי אילץ אותו לפרסם מחדש את הציוץ, וממילא לוי לא נושא בכל אחריות.

"לוי לא שידל את נתניהו או כפה עליו בדרך כלשהי לשתף את הפרסום שלו", טוען לוי באמצעות עו"ד עידן מולדבסקי. "נתניהו, 'שועל ותיק' ברשתות החברתיות ואף בעל ניסיון רב בתביעות לשון הרע נגדו - עשה זאת באופן עצמאי, עצמוני וסוברני, מטעמיו שלו".

לטענת לוי, העובדה שהפך בעקבות ה-7.10 "מתומכיו הגדולים של ראש הממשלה נתניהו" לאחד "מגדולי מתנגדיו", היא שהביאה את יאיר נתניהו להגיש את ההודעה נגדו.

במקביל להגשת כתב ההגנה מבקש לוי מבית-המשפט לחייב את יאיר נתניהו להפקיד ערובה להוצאותיו.

"מאז אפריל 2023 לערך מר נתניהו הוא תושב חוץ המתגורר בארה"ב, ואינו רשאי לעבוד בארה"ב ו/או אינו עובד בה", טוען לוי. "גם כשהתגורר בישראל, נתניהו לא עבד תקופה ארוכה, לא ידועים נכסים שהוא מחזיק בישראל, ולא ברורים מקורות ההכנסה שלו".

לטענת לוי "מצבו הכלכלי של נתניהו ירוד", שכן "לא ידועים כל נכסים שמחזיק נתניהו בישראל או מחוצה לה, נתניהו אינו עובד ולא עבד שנים ארוכות, ולאחרונה אף חויב בפסק דין לשלם סכום של כ-150,000 שקלים בתביעה שהגישה נגדו גב' דנה כשדי, כאשר סכום זה - למיטב הידיעה - לא שולם".

יצוין כי בשנת 2021 נחשף, בעקבות הסתבכות דיבתית נפרדת של נתניהו הבן, כי בחשבון הבנק שלו למעלה ממיליון שקלים. ה"דיילי מייל" הבריטי פירסם לאחרונה כי נתניהו הבן שוהה בדירה במגדל יוקרה במיאמי בעלות של 5,000 דולר בחודש.

15146-09-23