גינויים לתקיפת צלם העיתונות שאול גולן היום (13.4) בהתפרעויות של מתנחלים בשומרון לאחר מציאת גופתו של הנער בנימין אחימאיר מהמאחז "מלאכי שלום", שנעדר אתמול ונרצח, לפי הודעת כוחות הביטחון, בפיגוע טרור.

"צלם 'ידיעות אחרונות' ו-ynet שאול גולן, בן 74, הותקף באלימות קשה בידי יהודים מתנחלים בכפר אל-מועייר, בזמן שתיעד את ההתפרעויות ושריפת הבתים", צייץ כתב ynet רוני גרין שאולוב.

"התחבאתי ואחד הילדים ראה אותי וקרא לכולם", מצטט גרין שאולוב את שאול,
"הם פירקו אותי במכות, שברו לי את האצבעות ושרפו לי את כל התיק וציוד הצילום. אחר כך הם חיפשו לי בכיסים מחשש שיש לי איזה כרטיס זיכרון שהם מתועדים בו. חלק היו עם מדי צה"ל ורובים. 30-20 איש הכו אותי וצעקתי 'הצילו' בתקווה שחיילים ישמעו אותי, אבל החיילים זה הם. ערבים לא היו עושים לי דבר כזה. שכבתי על הרצפה וכל אחד נותן בעיטה, בראש ובבטן. זרקו לי גם את המפתחות של האופנוע לאש ואין לי איך לחזור הביתה. אני מחכה לגרר. הייתה להם שנאה בעיניים".

"נכנסתי לכפר לבית שכבר שרפו וצילמתי מתוכו אותם יוצאים, 30-20 אנשים ממטע זיתים, רעולי פנים, חלק בלי חולצה וחלק עם מדי צבא", סיפר גולן לכתבת "הארץ" הגר שיזף, "הסתתרתי ושמעתי שהם מתקרבים לבית ואז איזה ילד נכנס וראה את המצלמה למרות שהסתתרתי מתחת לשולחן. הוא התחיל לצרוח 'ערבי ערבי', אני התחלתי להגיד להם 'אני לא ערבי, אני יהודי'. הם רצו בצרחות אימים, תפסו, משכו אותי, לקחו את התיק, שרפו ולקחו את המצלמות. הם הרגו אותי במכות. הם צעקו עלי 'אתה יהודי אתה לא מתבייש?'. חלקם היו במדי צבא ולא היה להם אכפת בכלל".

"אנחנו מזועזעים עמוקות מהתקיפה הברוטלית של צלם 'ידיעות אחרונות' שאול גולן בידי מתנחלים אלימים", נמסר מארגון העיתונאים והעיתונאיות בישראל, "במהלך התקיפה הקשה שברו את ידו של הצלם ושרפו את כל ציוד הצילום שלו תוך כדי שהם מפליאים בו את מכותיהם. אנחנו דורשים מהמשטרה לאתר באופן מיידי את המעורבים ולהעמידם לדין".

בארגון המחאה של אנשי הטלוויזיה והקולנוע, "שומרי מסך", מסרו כי הם "מגנים בתוקף את תקיפת צלם ynet שאול גולן היום בידי מתנחלים פורעים בכפר דומא. גם כאב גדול לא יכול לשמש תירוץ לאלימות ולעבריינות. אסור לנו להשלים עם מציאות בה עיתונאים ועיתונאיות מאויימים ומותקפים אסור לנו לשתוק על אלימות של קיצוניים שמבקשים להחריב את החברה הישראלית. אסור לנו לשתוק מול ממשלה שמסיתה נגד עיתונאים ועיתונאיות ומתירה את דמם".

גם אגודת העיתונאים ירושלים "מגנה בתוקף את תקיפתו של צלם העיתונות שאול גולן, איש ידיעות אחרונות ו-ynet היום באזור דומא. על המשטרה לפעול בשיא התקיפות, גם כדי לאתר את התוקפים ולהענישם וגם כדי להגן על עיתונאים בכל מקום בו הם פועלים. הגיע הזמן שיישמו את הוראת היועמ"ש להתייחס לתקיפת עיתונאים כאל תקיפת עובד ציבור".