לקראת תחילת חקירתו של ראשון העדים במשפט המו"לים, חברת החדשות של ערוץ קשת 12 והכתב המשפטי של החברה גיא פלג פנו לבית-המשפט בבקשה כי יתיר להם לפרסם את קטעי הוידיאו והאודיו שיוקרנו או יושמעו במסגרת דיוני ההוכחות בתיק. בנוסף ביקשו פלג וחדשות 12 מבית-המשפט כי יורה למדינה להעביר לידיהם את הקטעים הללו באופן שוטף.

ביום שני הקרוב (5.4) יעלה מנכ"ל אתר "וואלה" לשעבר אילן ישועה לדוכן העדים בבית-המשפט המחוזי בירושלים ובכך ייפתח השלב המרכזי במשפט המו"לים, שבו מואשמים בשוחד, מרמה והפרת אמונים ראש הממשלה בנימין נתניהו, בני הזוג איריס ושאול אלוביץ' ובעל השליטה בקבוצת "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס. במהלך המשפט צפויים להיות מוצגים חומרי חקירה, האסורים בפרסום לפי חוק.

פלג וחדשות 12 כותבים בבקשה שהגישו שלשום (1.4) כי למיטב ידיעתם, כבר בדיון שיתקיים ביום שני "יוקרנו ויושמעו באולם בית-המשפט הנכבד קטעי וידיאו ואודיו, לרבות הקלטות של שיחות, תיעוד חזותי וקולי של חקירות, וכדומה". בשל זאת, הם מבקשים היתר לפרסום קטעי הוידיאו והאודיו הללו, וכן את כל יתר הקטעים שיוקרנו ויושמעו בהמשך. "מדובר בראיות בעלות עניין ציבורי מן המעלה הראשונה", נכתב בבקשה, שהוגשה באמצעות עורכי-הדין ישגב נקדימון, דקלה בירן ונוי הדר.

לפי הבקשה, כיוון שהקטעים יוקרנו בישיבות פומביות של המשפט, הם "מהווים חלק בלתי נפרד מפרוטוקול של דיון המתנהל בדלתיים פתוחות" ועל כן פרסומם הינו פועל יוצא של עקרון פומביות הדיון.

"ככל שחוג האנשים המתעניינים במשפט מסוים הינו גדול יותר, כן רצוי שהפרסום של הנעשה באותו משפט יהיה מקיף יותר", נכתב בבקשה. "[...] מתן היתר הפרסום המבוקש יאפשר למבקשים, ככלי תקשורת ועיתונאי, להוות 'מעין מגבר-שמע ומגבר ראייה' [...] לציבור הרחב ובכך לסייע להגשמת עקרון פומביות הדיון וזכות הציבור לדעת".

מעבר להיתר פרסום הקטעים מבקשים פלג וחדשות 12 מבית-המשפט לחייב את המדינה להעביר לידיהם מדי יום ביומו את העתקי קטעי הוידיאו והאודיו שהוצגו במהלך אותו יום דיונים.

67104-01-20

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 115KB)