עיתונאית "המקום הכי חם בגיהנום" שרון שפורר הגישה היום (30.10) ערעור על ההחלטה לחייב את לשכת עורכי-הדין ומי שעמד בראשה אפי נוה לשלם לה הוצאות משפט בסך כמה עשרות אלפי שקלים בלבד. שפורר טוענת כי התביעה נגדה היתה תביעת השתקה (SLAPP) ועל כן היא זכאית לפיצוי בסכום גבוה פי כמה.

בחודש שעבר הגיעה לסיומה תביעת דיבה שהגישו הלשכה ונוה נגד שפורר בגין פרסומים שלה שהופיעו באתר "המקום הכי חם בגיהנום". אחרי שהתביעה נדחתה דרשה שפורר, באמצעות בא-כוחה עו"ד יהונתן קלינגר, לקבל הוצאות משפט בסך כמיליון שקלים, אותו סכום שדרשו הלשכה ונוה בתביעה נגדה.

השופט גלעד הס מבית-משפט השלום בהרצליה דחה את בקשתה וחייב את הלשכה ונוה בהוצאות בסך 70 אלף שקל בלבד. "לשיטת המערערת, בית המשפט קמא שגה כאשר לא הטיל הוצאות ריאליות בהתאם להלכת אם-תרצו שנקבעה על ידי בית המשפט העליון", נטען בכתב הערעור.

לפי שפורר, השופט הס שגה כשנמנע מלהעניק לשפורר "הוצאות ראויות" והסתפק בהחזר "הוצאות ריאליות", כלומר שכר הטרחה ששילמה לבא-כוחה. "היה על בית המשפט לפעול בצורה ראויה ולחייב את המשיבות בהוצאות גבוהות יותר על מנת להביע את מורת רוחו של בית המשפט והציבור מתביעות וכן להבהיר לתובעי סרק עתידים כי זו עמדת מערכת המשפט בנושא זה", נטען בערעור.

שרון שפורר (צילום: אורן פרסיקו)

שרון שפורר (צילום: אורן פרסיקו)

שפורר שבה וטוענת כי התביעה נגדה היתה תביעת השתקה, ועל כן לדבריה ראוי היה שהשופט הס יסתמך בהחלטתו על פסק הדין של העליון שהתקבל לפני שנים אחדות בתביעה שהגישה תנועת אם-תרצו נגד מקימי קבוצת הפייסבוק "אם תרצו - תנועה פשיסטית (אז יש)". בשולי פסק הדין, אחרי שהבהירו כי ראוי היה שהתביעה כלל לא היתה מוגשת, כתבו שופטי העליון כי "ראוי, כהנחיה נורמטיבית לעתיד, כי בתי המשפט יתנו דעתם לנושא ההוצאות בתביעות כגון דא".

עוד טוענת שפורר בערעורה כי בניגוד לקביעת השופט הס כאילו התנהלות לשכת עורכי-הדין ונוה בתביעה נגדה היתה סבירה, התובעים התנהלו "בצורה לא מכובדת". לטענתה, לשכת עורכי-הדין ונוה "הגישו לבית המשפט הודעות שיש בהן כדי להכפיש את המערערת ובא כחה פעם אחר פעם [...] והתנהלו בצורה חריגה וקיצונית שמצדיקה הטלת הוצאות ראויות".

יחד עם הערעור הוגשה לבית-המשפט המחוזי בקשת עו"ד שחר בן-מאיר להגיש נייר עמדה כ"ידיד בית משפט". "התביעה היתה תביעת השתקה קלאסית", טוען עו"ד בן-מאיר. לדבריו, בית-המשפט שגה "כאשר לא נתן משקל מספיק, או לא נתן משקל כלל, בפסיקת ההוצאות, בצורך להרתיע את הלשכה מפני הגשת תביעות השתקה כדוגמת התביעה". לפי עו"ד בן-מאיר, יש לקבל את בקשתו להצטרף להליך כיוון שהינו חבר לשכת עורכי-הדין ועל כן התביעה נגד שפורר הוגשה באופן פורמלי גם מטעמו.

52717-10-19
71274-01-17

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 2.67MB)

להורדת הקובץ (PDF, 141KB)