לוגו סיכוי, העין השביעית, יפעת

​היקף הסיקור של הרשימה-המשותפת ונציגיה לכנסת עמד בשבוע שעבר על 9.3% מכלל שיח הבחירות, כך עולה מבדיקה שביצעה חברת יפעת מחקרי מדיה עבור "נוכחים נפקדים", מיזם של "העין השביעית" בשיתוף ובמימון עמותת סיכוי.

נתון זה נמוך משמעותית מהנתון שנרשם לפני כן, לפני כשבועיים, אז כ-16.6% מכלל שיח הבחירות עסק ברשימה-המשותפת ופוליטיקאים ערבים. הירידה בשיעור הסיקור נובעת מכך שדעך הדיון התקשורתי הנרחב שהחל בעקבות הצהרתו של יו"ר הרשימה-המשותפת ח"כ איימן עודה בדבר נכונותו להצטרף לקואליציית מרכז-שמאל. אמנם, הוא עדיין גבוה במקצת מהנתון בשבוע הראשון לבדיקה, שעמד על 8.2%.

בשבוע שעבר, בין ה-25 ל-31 באוגוסט, פורסמו 2,472 אייטמים על הבחירות בכל כלי התקשורת המרכזיים - בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות המודפסת והמקוונת. מתוכם, ב-230 אייטמים היה אזכור לרשימה-המשותפת או לפוליטיקאי ערבי.

הפעם ניצבת בראש טבלת כלי התקשורת גלי-צה"ל, ששמרה על יציבות יחסית וירדה רק במעט מהשבוע שלפני כן בכל הקשור לשיעור אזכור הפוליטיקאים הערבים ורשימותיהם, מ-17% ל-14%. במתחרה כאן ב', לעומת זאת, ירד השיעור בהיקף ניכר, מכ-26% לכ-11% בלבד.

אתר "הארץ" מוביל על פני כל יתר אתרי החדשות עם כ-13%, וגם עיתון "הארץ" מוביל על כל יתר המתחרים בעיתונות המודפסת עם כ-12.7%. בזירת הטלוויזיה מוביל ערוץ כאן 11 עם כ-13% על פני רשת, שירדה מכ-24% לכ-9% בלבד, וקשת, שירדה מ-22% ל-7% בלבד.

בתחתית הטבלה, זה השבוע השלישי ברציפות, עיתון "כלכליסט". גם בשבוע שעבר לא היה אפילו אזכור אחד לפוליטיקאי ערבי או לרשימה המשותפת בסיקור הבחירות של "כלכליסט", זאת למרות שהעיתון הקדיש מקום נרחב יחסית לנושא.

למעשה, לפי בדיקת חברת יפעת מחקרי מדיה לא פחות מ-26 אייטמים הוקדשו לבחירות בעיתון הכלכלי מבית "ידיעות אחרונות", אך כולם עסקו במפלגות ופוליטיקאים יהודים. 26 האייטמים הללו מצטרפים ל-17 אייטמים בשבוע הקודם ועוד 23 אייטמים בשבוע הראשון לבדיקה של יפעת מחקרי מדיה. בסך הכל התפרסמו 66 אייטמים ב"כלכליסט" על הבחירות בשלושת השבועות האחרונים ללא אף אזכור של הרשימה המשותפת או של פוליטיקאי ערבי מרשימה אחרת.

* * *

פרויקט "נוכחים נפקדים" של "העין השביעית" מתפרסם בשיתוף ובמימון עמותת סיכוי ויחד עם יפעת מחקרי מדיה