העיתונאית העצמאית שרון שפורר מבקשת מבית-המשפט לדחות את בקשת לשכת עורכי-הדין ואפי נוה למנוע ממנה לזמן עשרות עדים. בנוסף הגיבה שפורר לטענה שלפיה יזמה פניות של עו"ד ברק כהן וכתב מהעיתון "גלובס" לעורכי-הדין של הלשכה ולנוה, כביכול כדי "לשבש את העבודה". שפורר מבהירה כי מדובר בשקרים.

התביעה נגד שפורר, שבה היא נדרשת לשלם פיצויים בסך כמיליון שקל, הוגשה לפני כשנתיים וחצי בגין סדרת כתבות שפורסמו באתר "המקום הכי חם בגיהנום". הלשכה ונוה טענו, באמצעות עו"ד רונן בוך, כי שפורר כלל לא נהגה כעיתונאית אלא כ"תועמלנית", ופרסמה בכוונה תחילה מידע מכפיש ושקרי על הלשכה ועל נוה.

בתגובה טענה שפורר, שזכתה לגיבוי משפטי מצד "המקום הכי חם בגיהנום" ומיוצגת על-ידי עו"ד יהונתן קלינגר, כי כל פעולותיה היו בגדר "עיתונות אחראית" וכי בלשכת עורכי-הדין כלל לא חולקים על העובדות שבפרסומים אלא על "איש קש" שהם עצמם יצרו. מאז נחשד נוה בפרשיות פליליות מתוקשרות ונאלץ לעזוב את תפקיד יו"ר הלשכה.

שרון שפורר (צילום: אורן פרסיקו)

שרון שפורר (צילום: אורן פרסיקו)

בחודש מרץ האחרון הגישה שפורר לבית-המשפט בקשה לזימון עשרות עדים להגנתה, בהם נשיאת בית-המשפט העליון בדימוס, השופטת מרים נאור; שרת המשפטים דאז איילת שקד, הממונה על שוק ההון לשעבר דורית סלינגר, השופטת אתי קרייף (ששמה עלה בפרשת "מין תמורת מינויים") ועד המדינה ניר חפץ. הלשכה ונוה דרשו בתגובה שלא לאשר לשפורר לזמן את העדים, מלבד שבעה, וגם את חקירתם של אלה להגביל. לטענת הלשכה ונוה, עצם הבקשה לזימון עשרות עדים העידה על כך שלשפורר אין "וגם לא היה לה מעולם, שום תימוכין ובסיס כלשהו לאותם פרסומים מכפישים שהיא פרסמה על אודות התובעים".

שפורר השיבה שלשום (3.6) לבקשה וכתבה, בין היתר, כי הלשכה ונוה "התרגלו כי כל עיתונאי סר למרותם באמצעות התראות בתביעה שהגישו כנגד עיתונאים אחרים, וברגע שעולה עיתונאית אחת ומתמודדת עם זאת קשה להם להבין כיצד להתמודד עם הטענה".

שפורר מציינת כי בבקשת הלשכה ונוה כתבו התובעים כך: "סברנו כי קיבלנו את רשימת העדים באיזה תיק רצח רחב היקף". היא משיבה כי "כנראה שהתובעים אינם מבינים כי תביעה של מיליון ש"ח דינה כתיק רצח: מדובר על תביעה שקבלתה עשויה להמיט חורבן כלכלי על הנתבעת, וככזו זכותה להגן על עצמה בצורה הרמטית, מושלמת וסוגרת כל פינה".

עוד טוענת שפורר כי ההתנגדות של לשכת עורכי-הדין ונוה לזימון העדים "מעידה כי יש לתובעים מה להסתיר, שכן אם לא היו חושבים שיש לעדים דבר אשר יפגע בסיכויי תביעתם, היו מאפשרים את הבאתם לעדות ומבקשים בהמשך הוצאות בגין ניהול ההליך".

במקביל הגישה שפורר הודעה נפרדת שלפיה הטענות כאילו שלחה את עו"ד ברק כהן להפריע לעבודה התקינה על התביעה, והעבירה את התצהיר שלה לעיתון "גלובס" כדי שזה יפנה בבקשת תגובה ללשכה ולנוה, הן טענות שקריות.

"אף לו לא היו טענות אלו שקריות, הרי מה הפסול בכך שהנתבעת מעבירה חומר לעיתונאים?", תהתה שפורר בהודעתה. "האם יש בכך כדי להפריע לעבודת עורך-הדין? ברור שלא. יש בכך כדי לאפשר לציבור להבין כיצד בדיוק מתנהל ההליך המשפטי בנושא שנמצא בלב הדיון הציבורי בימים אלו: כיצד התנהלה לשכת עורכי-הדין בתקופת כהונת התובע. אין בכך פסול כלל וכלל".

71274-01-17

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 2.57MB)