פחות מיממה לאחר שבית-המשפט שלח את לשכת עורכי-הדין, את העומד בראשה עו"ד אפי נוה ואת העיתונאית שרון שפורר לגישור במטרה להביא לסיום מהיר את הסכסוך המשפטי ביניהם, הודיעו הלשכה והעומד בראשה לבית-המשפט כי אין בכוונתם לגשת לגישור. "התובעים אינם רואים כל טעם בהליך גישור", כתבו בהודעתם, שכן שפורר עצמה הודיעה בעמוד הפייסבוק שלה כי אין בכוונתה להתפשר.

התביעה נגד שפורר הוגשה בתחילת השנה בעקבות סדרת כתבות על הלשכה ועו"ד נוה שפרסמה באתר "המקום הכי חם בגיהנום". הלשכה ועו"ד נוה טענו, באמצעות עורכי-הדין שמואל קסוטו, דוד יצחק ורונן בוך ממשרד קסוטו, נוף ושות', כי שפורר כלל לא נהגה כעיתונאית אלא כ"תועמלנית". בתגובה טענה שפורר, שזכתה לגיבוי משפטי מצד "המקום הכי חם בגיהנום" ומיוצגת על-ידי עו"ד יהונתן קלינגר, כי כל פעולותיה היו בגדר "עיתונות אחראית". האגודה לזכויות האזרח ביקשה לאחרונה להצטרף כ"ידידת בית-המשפט" לצדה של שפורר בטענה שמדובר בתביעת השתקה.

אתמול התכנסו הצדדים לדיון מוקדם בפני השופט גלעד הס, ובסופו הסכימו לגשת להליך גישור אצל השופטת בדימוס הילה גרסטל, הליך אשר בהמלצת בית-המשפט ימומן כולו על-ידי הלשכה. זמן קצר לאחר מכן פרסמה שפורר בעמוד הפייסבוק שלה הפניה לכתבה באתר "העין השביעית" על הדיון שנערך, ואליה צירפה טקסט קצר שבו כתבה כך:

"ביום חמישי האחרון כתבתי שבניגוד ל'גלובס', שפרסם הבהרה שאין בה מאומה אחרי שאפי נוה והלשכה תבעו אותו (פעמיים) בלי סיבה של ממש – אני לא אתפשר בשום אופן עם הלשכה; רק רוצה לחדד שגם אחרי הדיון היום אני חוזרת על זה. הגישור הזה יכול אמנם להסתיים בהתנצלות, פיצוי והבהרה. אבל זה בוודאות יהיה לא מהצד שלי...".

במענה לאחד המגיבים לפוסט שלה הוסיפה שפורר זמן קצר לאחר מכן: "יהודה. לא יהיה כאן תיקו בפנדלים, אני מבטיחה לך. יהיה כאן או צד אחד שמתנצל ומפצה או בית-משפט. ואני לא מתכוונת להיות צד שמתנצל או מפצה".

"דומה כי לא יכולה להיות מחלוקת שמדובר בזלזול חמור ביותר בבית-המשפט הנכבד ובתובעים", טוענים הלשכה והעומד בראשה בהודעה שהגישו לבית-המשפט. "לא ייתכן שנתבע מודיע על הסכמתו ללכת לגישור (בתביעה שהוגשה כנגדו) לאחר ששמע את דברי בית-המשפט ביחס להתנהלותו המצופה בזמן הליך הגישור; וזמן קצר בלבד לאחר עזיבתו את אולם בית-המשפט הוא עושה חוכא ואיטלולא מהסכמתו ומהפנייה להליך הגישור".

בהמשך מבהירים הלשכה ועו"ד נוה כי אין בכוונתם "להוציא כספים על הליך גישור שתוצאותו ידועה מראש, ואין בכוונתן להשחית זמן יקר של כב' השופטת בדימוס גרסטל, של עצמם ושל באי כוחם. מטבע הדברים, התובעים לא ייכנסו להליך גישור שעה שהגב' שפורר מצהירה כי מבחינתה יש לדון רק בפיצוי והתנצלות של התובעים בפניה. מכל האמור נראה, כי הגב' שפורר טרם השכילה להבין את חומרת מעשיה (וזאת חרף הדברים שאמר בית-המשפט הנכבד) ואין היא מבינה כי היא מתנהלת באופן קיצוני אשר עליה (ולא על אחרים) לשאת במחיר הנלווה להתנהלות מסוג זה".

בסיום הודעתם מבקשים הלשכה ועו"ד נוה מבית-המשפט לקדם את הליך התביעה ולקבוע מועדים להגשת תצהירים.

71274-01-17