ההסתבכות הפלילית של עו"ד אפי נוה, יו"ר לשכת עורכי-הדין לשעבר, מתחילה להשפיע על התנהלות תביעת העתק שהגיש נגד העיתונאית העצמאית שרון שפורר. בשבוע שעבר ביקש בא-כוחו של נוה הארכה של חודש לקביעת מועדים לדיונים בתביעה, וזאת משום שלדבריו אין ביכולתו ליצור קשר בימים אלה עם נוה.

לשכת עורכי-הדין ואפי נוה הגישו לפני כשנתיים תביעה בסך כמיליון שקל נגד שפורר בגין סדרת כתבות שפרסמה באתר "המקום הכי חם בגיהנום". הלשכה ונוה טענו, באמצעות עו"ד רונן בוך, כי שפורר כלל לא נהגה כעיתונאית אלא כ"תועמלנית", ופרסמה בכוונה תחילה מידע מכפיש ושקרי על הלשכה ועל נוה. בתגובה טענה שפורר, שזכתה לגיבוי משפטי מצד "המקום הכי חם בגיהנום" ומיוצגת על-ידי עו"ד יהונתן קלינגר, כי כל פעולותיה היו בגדר "עיתונות אחראית" וכי בלשכת עורכי-הדין כלל לא חולקים על העובדות שבפרסומים אלא על "איש קש" שהם עצמם יצרו.

בין היתר יצא נוה נגד סרטון שנועד לעודד תרומות לאתר "המקום הכי חם בגיהנום" ואשר הבליט את מושאי התחקירים המרכזיים של שפורר. בסרטון הופיעה דמותה של שפורר כמעין גיבורת-על הנלחמת ב"כוחות הכי אפלים בישראל". אלו גולמו לא רק על-ידי נוה, אלא בין היתר גם על-ידי עבריין המין אלון קסטיאל, שמרצה בימים אלה את עונש המאסר שהוטל עליו; אלון חסן (שבזמן פרסום הסרטון עמד לדין בגין קבלת שוחד, אך מאז זוכה מחוסר אשמה וכעת עניינו תלוי ועומד בערעור); ונוחי דנקנר, שהורשע בהרצת מניות ומרצה בימים אלה את עונשו.

בעקבות הסרטון תיקן עו"ד נוה את כתב התביעה וטען כי האופן שבו הוצג בסרטון הוא דיבה נוספת של שפורר כלפיו.

משקיעים עכשיו בתחקירים של שרון שפורר

אתם מכירים את המקום, אתם מכירים אותה, ואתם כבר יודעים מה קורה כשSharon Shpurer יוצאת להביא תחקיר למקום הכי חם בגיהנום: הכל בוער. קראתם את החשיפות שלה - על אלון קסטיאל, על לשכת עורכי הדין, על שכרו של מנכ"ל מוזיאון ישראל – ראיתם אותה עומדת ללא פחד מול יחצ"ני-על וסוחרי נשים, התפעלתם מאומץ הלב והנחישות, הצעתם לעמוד מאחוריה בתביעות ההשתקה שמוגשות נגדה על ידי אנשים שרוצים שהיא תפסיק לעבוד. עכשיו הגיע רגע האמת: רק אתם יכולים לאפשר לשרון שפורר להמשיך להרים עוד ועוד תחקירים בלי שאף אחד יעז להפריע לה. רק במקום הכי חם היא יכולה לעשות את זה. כדי שתהיה בישראל עיתונות עצמאית חוקרת, יציבה וחזקה, שלא נתונה לאיומים של סגירה והשתקה - נדרשת היום תמיכה ממשית של הציבור.שמנו לנו ליעד להגיע ל-200,000 שקלים, שיושקעו בשנת העבודה הקרובה. במחיר של שני כרטיסים לסרט ופופקורן קטן, אתם חלק מזה. שימו את הפופקורן שלכם בעיתונות עצמאית - בחודשים שלוקח לעבוד על כל תחקיר, בהגעה למידע ולחומרים, בייעוץ משפטי צמוד, עריכה, צילום ואינפוגרפיקה. מגיעה לכם עיתונאית שעובדת בשביל האינטרס הציבורי.השקיעו עוד היום בתחקירים הבאים של שרון שפורר במקום !! נ.ב:- זה לא פלירט ואפילו לא רומן. זו מערכת יחסים. אנחנו נהיה כאן גם בשנה הבאה, נראה מה נעשה בכסף ונבקש עוד. - התרגלנו שבגיוס המונים מקבלים תשורות ומתנות, נכון? אז גם אצלנו: התחקירים שתקראו בשבועות ובחודשים הבאים – שלכם. הכל בזכותכם.לתמיכה ושיתוף - http://donate.ha-makom.co.il/.עיצוב ואנימציה: דניאלה שניצר

פורסם על ידי ‏המקום הכי חם בגיהנום‏ ב- יום חמישי, 3 באוגוסט 2017

 

בתצהיר שהגיש בקיץ האחרון יצא עו"ד נוה נגד הפרסומים של שפורר על אודותיו, תוך שימת דגש על טענותיה כאילו הוא אינו נקי כפיים. "בכל אחד ואחד מפרסומיה, הנתבעת הציגה אותי כ'רודן', 'מפר חוק', 'שליט כל יכול', 'מושחת', 'פועל בניגוד עניינים' ועוד כהנה וכהנה מסרים שליליים", טען עו"ד נוה. "הנתבעת אמנם לא השתמשה בביטויים אלה במפורש, אך קריאת פרסומיה [...] מלמדת כי הנתבעת ביקשה להעביר לציבור קוראיה מסרים אלה בדיוק כנגדי".

מאז, כידוע, נתפס נוה כשהוא מנסה לסייע לזוגתו להיכנס לישראל ללא הצגת דרכון, והוחלט להגיש נגדו כתב אישום. בהמשך נחקר בחשד כי קידם שופטים בתמורה לשוחד מיני, בפרשה שחלקה עדיין לוט תחת צו איסור פרסום, והוא נאלץ לעזוב את תפקיד יו"ר לשכת עורכי-הדין.

בשבוע שעבר פנה בא-כוחו, עו"ד בוך, לבית-המשפט שבו מתנהלת התביעה שהגיש נגד שפורר וביקש לקבל דחייה של כחודש בהגשת מועדים מוסכמים לקיומה של ישיבת קדם משפט.

"בימים אלה עוסקת הלשכה בבחירת ראש לשכה חלופי אשר יחליף את עו"ד נוה בתפקיד עד לבחירות הקבועות לחודש יוני 2019", כתב עו"ד בוך. "בנוסף, נוכח ההגבלות שהוטלו על עו"ד נוה, אין באפשרות הח"מ ליצור קשר עם עו"ד נוה בשלב זה. מסיבה זו, במועד זה אין באפשרות הח"מ לתאם עם התובעים בהליך דנא מועד לישיבת קדם משפט נוספת".

71274-01-17