העיתונאית העצמאית שרון שפורר מבקשת מבית-המשפט לזמן עשרות עדים מטעמה במסגרת הגנתה מתביעת העתק שהגישו נגדה לשכת עורכי-הדין ומי שעמד עד לאחרונה בראשה, עו"ד אפי נוה.

בין העדים ששפורר מבקשת לזמן בולטים שמותיהם של נשיאת בית-המשפט העליון בדימוס, השופטת מרים נאור, שרת המשפטים איילת שקד, הממונה על שוק ההון לשעבר דורית סלינגר, השופטת אתי קרייף (המעורבת בפרשת "מין תמורת מינויים") ויועץ התקשורת והעיתונאי לשעבר ניר חפץ.

לפני כשנתיים הגישו לשכת עורכי-הדין ואפי נוה תביעה בסך כמיליון שקל נגד שפורר בגין סדרת כתבות שפרסמה באתר "המקום הכי חם בגיהנום". הלשכה ונוה טענו, באמצעות עו"ד רונן בוך, כי שפורר כלל לא נהגה כעיתונאית אלא כ"תועמלנית", ופרסמה בכוונה תחילה מידע מכפיש ושקרי על הלשכה ועל נוה. בתגובה טענה שפורר, שזכתה לגיבוי משפטי מצד "המקום הכי חם בגיהנום" ומיוצגת על-ידי עו"ד יהונתן קלינגר, כי כל פעולותיה היו בגדר "עיתונות אחראית" וכי בלשכת עורכי-הדין כלל לא חולקים על העובדות שבפרסומים אלא על "איש קש" שהם עצמם יצרו. מאז נחשד נוה בפלילים ונאלץ לעזוב את תפקיד יו"ר לשכת עורכי-הדין.

ניר חפץ (צילום: פלאש 90)

ניר חפץ (צילום: פלאש 90)

אתמול (17.3) הגישה שפורר בקשה לזימון עשרות עדים, תוך שהיא מתנצלת על מספרם הרב. "בהתחשב בגובה התביעה שמרחפת כנגדה, שעשויה להמיט את כל שבנתה במהלך חייה", הסביר בא-כוחה עו"ד קלינגר, "עליה להתגונן בפני תביעה זו בצורה הטובה ביותר ולהביא כל עד רלבנטי". לכמה מהעדים פנתה שפורר, והם סירבו לתת עדות אלא אם יזומנו. בתצהיר שהגישה במקביל לבקשה לזימון עדים מסבירה שפורר כי רוב הגורמים שפנתה אליהם להעיד סירבו "לטענתם מהפחד כי אפי נוה ינקום בהם".

שפורר מסבירה בבקשתה כי את השופטת נאור ואת השרה שקד היא מבקשת לזמן לצד יתר חברי הוועדה לבחירת שופטים, בהם גם השר משה כחלון, השר לשעבר יצחק הרצוג ואחרים, כדי להעיד על יחסיהם עם עו"ד נוה. חלקם יתבקשו להעיד לגבי הסכמים שהיו להם עם עו"ד נוה בנוגע לבחירת שופטים, אחרים לגבי פניות שקיבלו מעו"ד נוה בנושא זה. נשיאת העליון לשעבר נאור תידרש להעיד לגבי הנחייתה לשופטים שלא להיפגש עם עו"ד נוה, כותבת שפורר בבבקשתה.

סלינגר, מסבירה שפורר, תידרש להעיד על שני נושאים: דיון שנערך על כיסוי ביטוחי לנתבעי הטרדה מינית, שעלה מהליך שבו זכתה חברת מנורה, לקוחה של עו"ד נוה, וכן "חיסול החשבונות שנוה ביצע מול סלינגר בכנס של סוכני הביטוח", לשון בקשת שפורר, "שבמסגרתו הודיעה סלינגר כי נוה מונע מאינטרסים אישיים בעת שהוא מטיח בה ביקורת".

שפורר מבקשת לזמן לעדות גם את ניר חפץ, כיוון שהוא "נשכר על-ידי לשכת עורכי-הדין לסכל את תחקירו של אמיר שואן הנוגע לפעילות הלשכה", כך לפי תצהיר שהגיש כתב "ידיעות אחרונות" לשעבר שואן. לדברי שפורר, "עדותו של חפץ דרושה הן לצורך שפיכת אור על נושא סיכול הכתבות מצד לשכת עורכי-הדין, והן לצורך מידע על מעורבותו בוועדה לבחירת שופטים ומינוי יועץ משפטי לממשלה".

71274-01-17

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 2.03MB)