העיתונאית העצמאית שרון שפורר אינה אובססיבית בפרסומיה על התנהלותו הבעייתית של עו"ד אפי נוה, יו"ר לשכת עורכי-הדין, אלא בסך הכל מבצעת את עבודה העיתונאית נאמנה, כך טוענת שפורר בכתב הגנה מתוקן שהגישה בתגובה לתביעת העתק של נוה ולשכת עורכי-הדין נגדה.

בתחילת השנה שעברה הגישו עו"ד נוה והלשכה בראשותו תביעה בסך כמיליון שקל נגד שפורר בגין סדרת כתבות שפרסמה באתר "המקום הכי חם בגיהנום". הלשכה ועו"ד נוה טענו כי שפורר כלל לא נהגה כעיתונאית אלא כ"תועמלנית", ופרסמה בכוונה תחילה מידע מכפיש ושקרי על הלשכה ועל עו"ד נוה. בתגובה טענה שפורר, שזכתה לגיבוי משפטי מצד "המקום הכי חם בגיהנום" ומיוצגת על-ידי עו"ד יהונתן קלינגר, כי כל פעולותיה היו בגדר "עיתונות אחראית" וכי בלשכת עורכי-הדין כלל לא חולקים על העובדות שבפרסומים אלא על "איש קש" שהם עצמם יצרו.

מוקדם יותר השנה תיקן עו"ד נוה את כתב התביעה שהגיש ובהמשך הוסיף תצהיר משלים וזאת כדי לצרף לתביעתו טענות חדשות בדבר פרסומים נוספים ששפורר פרסמה על אודותיו מאז הגשת התביעה המקורית. בין היתר יצא עו"ד נוה נגד הופעת דמותו בסרטון שהופיע ב"מקום הכי חם בגיהנום" וקרא לגולשים לתרום לאתר כדי לממן את תחקיריה של שפורר. בתצהיר המשלים טען עו"ד נוה כי שפורר היא "בלוגרית משתלחת" שאף "הודתה בפרסומיה כי היא אכן 'אובססיבית' לגמרי ככל שמדובר בי".

"האובססיביות של הנתבעת", משיבה שפורר בכתב ההגנה המתוקן, "מגולמת באובססיביות לחשוף עוולות כלפי הציבור". לפי בא-כוחה של שפורר, "לא ירצה התובע לראות נתבעת אובססיבית, יואיל ויתכבד ויפסק לנהוג בדרך מעוררת תהיות, בלשון המעטה". יצוין כי כתב ההגנה המתוקן הוגש לפני שעו"ד נוה נחקר באזהרה בחשד לעבירת מרמה ולעבירה על חוק הכניסה לישראל, זאת לאחר שסייע לנוסעת שהתלוותה אליו לעבור את מעבר הגבול בנתב"ג מבלי שהציגה את הדרכון שלה.

בא-כוחה של שפורר מוסיף וכותב בכתב ההגנה המתוקן כי "הנתבעת אינה אובססיבית כלפי התובע. הנתבעת שמה את עצמה במרכז הסיפור כי ההתנהלות של התובע מול הנתבעת מלמדת על התנהלותו באופן כללי. לא סתם זו דעתה של הנתבעת, אלא זו עובדה: ביום 24.04.2017 פרסמו 320 משפטנים ועורכי דין רבים מכתב הקורא לתובעים למשוך את תביעתם שכן מדובר בתביעת השתקה; האגודה לזכויות האזרח אף היא חושבת כי מדובר בתביעת השתקה, תביעת ההשתקה הזו היא חלק מהדרך בה התובע מתנהל, ולכן הנתבעת מאמינה שיש חשיבות בחשיפת מה שמתנהל כלפי פנים, וכי התובע הוא זה שאובססיבי בתביעותיו, וכן בתגובות הלא-עניינות שמספק לכלי תקשורת ועיתונאים".

שפורר יוצאת בכתב ההגנה גם נגד עצם הגדרתה כ"בלוגרית" והגדרת "המקום הכי חם בגיהנום" כ"בלוג". "מדובר על נסיון הקטנה שהתובעים ממשיכים בו, שנושא אופי שוביניסטי המייחס בזלזול מכוון לנתבעת, ונועד לסנוור את בית המשפט", נטען בכתב ההגנה. בהמשך נטען כי "התובע מנסה לעשות דה-לגיטימציה לנתבעת, לאתר 'המקום הכי חם בגיהנום' וזאת כדי להקטין את הרוח הציבורית שבאה לקראתו".

כתב ההגנה מבהיר כי שפורר אינה בלוגרית אלא עיתונאית. "רק לאחרונה זכתה בפרס '2018 Digit לעיתונות דיגיטלית בישראל' מטעם בית הספר לתקשורת של המרכז הבינתחומי [...] פרס זה מצטרף לשורה של פרסים אחרים על עבודתה העיתונאית; והם: אות אבירת איכות השלטון של התנועה למען איכות השלטון (2014), פרס העיתונאית הצעירה מטעם בית הספר כותרת של אוניברסיטת תל-אביב (2012), והוכרזה כזוכת פרס אומ"ץ לשנת 2014 אותו סרבה לקבל".

משקיעים עכשיו בתחקירים של שרון שפורר

אתם מכירים את המקום, אתם מכירים אותה, ואתם כבר יודעים מה קורה כשSharon Shpurer יוצאת להביא תחקיר למקום הכי חם בגיהנום: הכל בוער. קראתם את החשיפות שלה - על אלון קסטיאל, על לשכת עורכי הדין, על שכרו של מנכ"ל מוזיאון ישראל – ראיתם אותה עומדת ללא פחד מול יחצ"ני-על וסוחרי נשים, התפעלתם מאומץ הלב והנחישות, הצעתם לעמוד מאחוריה בתביעות ההשתקה שמוגשות נגדה על ידי אנשים שרוצים שהיא תפסיק לעבוד. עכשיו הגיע רגע האמת: רק אתם יכולים לאפשר לשרון שפורר להמשיך להרים עוד ועוד תחקירים בלי שאף אחד יעז להפריע לה. רק במקום הכי חם היא יכולה לעשות את זה. כדי שתהיה בישראל עיתונות עצמאית חוקרת, יציבה וחזקה, שלא נתונה לאיומים של סגירה והשתקה - נדרשת היום תמיכה ממשית של הציבור.שמנו לנו ליעד להגיע ל-200,000 שקלים, שיושקעו בשנת העבודה הקרובה. במחיר של שני כרטיסים לסרט ופופקורן קטן, אתם חלק מזה. שימו את הפופקורן שלכם בעיתונות עצמאית - בחודשים שלוקח לעבוד על כל תחקיר, בהגעה למידע ולחומרים, בייעוץ משפטי צמוד, עריכה, צילום ואינפוגרפיקה. מגיעה לכם עיתונאית שעובדת בשביל האינטרס הציבורי.השקיעו עוד היום בתחקירים הבאים של שרון שפורר במקום !! נ.ב:- זה לא פלירט ואפילו לא רומן. זו מערכת יחסים. אנחנו נהיה כאן גם בשנה הבאה, נראה מה נעשה בכסף ונבקש עוד. - התרגלנו שבגיוס המונים מקבלים תשורות ומתנות, נכון? אז גם אצלנו: התחקירים שתקראו בשבועות ובחודשים הבאים – שלכם. הכל בזכותכם.לתמיכה ושיתוף - http://donate.ha-makom.co.il/.עיצוב ואנימציה: דניאלה שניצר

פורסם על ידי ‏המקום הכי חם בגיהנום‏ ב- יום חמישי, 3 באוגוסט 2017

אשר לשיבוץ דמותו של עו"ד נוה ולאזכור לשכת עורכי-הדין בסרטון התרומות של "המקום הכי חם בגיהנום", כתב ההגנה המתוקן טוען כי "ההתייחסות בסרטון לנתבעים מובאת בשני רגעים. הראשון הוא בשניה ה-17, בה הקריין מסביר כי 'יש מי שרוצים להשתיק אותה'. והשני הוא לצד האמירה 'הם מאיימים עליה בתביעות של מיליונים', בשניה ה-35. אין נכון משני תיאורים אלו, והם אמת לאמיתה. בפועל, הגם שהתובע מוצג יחד עם חברה מפוקפקת הכוללת עבריינים מורשעים, אנשים שנמצאים כעת בנסיונות להגיע להסדרים בענייני הלבנת הון, מי שמנהלים את הכוחות החזקים במשק ומי שהורשעו בהטרדה מינית, הרי שהוא בסך הכל אחד מתוך מספר רב של אנשים עליהם פרסמה הנתבעת תחקירים, ואשר כולם לא היו מרוצים מהתנהלותה".

בסיום כתב ההגנה המתוקן מציינת שפורר כי עד כה השקיעה באופן אישי כ-500 שעות עבודה בתביעה שהגישו נגדה עו"ד נוה ולשכת עורכי-הדין. "על שעות
העבודה שהושקעו ויושקעו על ידי הנתבעת ובא כחה תבקש פיצוי הנתבעת בשל שימוש לרעה בהליכי משפט", נכתב.

71274-01-17

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 5.61MB)