הליך הגישור שהתקיים בין לשכת עורכי-הדין והעומד בראשה, עו"ד אפי נוה, לבין העיתונאית שרון שפורר כשל. בעקבות זאת פנתה לאחרונה הלשכה לבית-המשפט בבקשה לתקן את התביעה שהגישה נגד שפורר ולהוסיף לה פרסומים חדשים ששפורר פרסמה לאחר הגשת התביעה.

התביעה המקורית, שהוגשה בשנה שעברה באמצעות עורכי-הדין שמואל קסוטו, דוד יצחק ורונן בוך ממשרד קסוטו, נוף ושות', דרשה כי שפורר תפצה את הלשכה בכמיליון שקל בגין סדרת כתבות שפרסמה באתר "המקום הכי חם בגיהנום". הלשכה ועו"ד נוה טענו כי שפורר כלל לא נהגה כעיתונאית אלא כ"תועמלנית", ופרסמה בכוונה תחילה מידע מכפיש ושקרי על הלשכה והעומד בראשה. בתגובה טענה שפורר, שזכתה לגיבוי משפטי מצד "המקום הכי חם בגיהנום" ומיוצגת על-ידי עו"ד יהונתן קלינגר, כי כל פעולותיה היו בגדר "עיתונות אחראית" וכי בלשכת עורכי-הדין כלל לא חולקים על העובדות שבפרסומים אלא על "איש קש" שהם עצמם יצרו.

בקיץ האחרון מונתה השופטת בדימוס הילה גרסטל לשמש כמגשרת בתיק, אולם על-פי הודעת לשכת עורכי-הדין, "על אף העובדה שהליך הגישור היה ארוך ומורכב, לא הצליחו הצדדים להגיע להסכמות".

על רקע זה פנתה הלשכה בתחילת החודש הנוכחי לבית-המשפט בבקשה לתקן את תביעתה. לטענתה, "בהמשך ישיר לקו הקיצוני, המשתלח והאובססיבי שנקטה הנתבעת [שפורר] קודם להגשת כתב התביעה המקורי, הנתבעת המשיכה לפרסם פרסומים מכפישים ושקריים על אודות התובעים. אלא שהפעם, מתוך רצון ברור לנקום בתובעים על ש'העזו' להגן על שמם הטוב ולהגיש נגדה תובענה זו, הגבירה הנתבעת את רף ההכפשות והשקרים ואת קצב פרסום הפרסומים".

משקיעים עכשיו בתחקירים של שרון שפורר

אתם מכירים את המקום, אתם מכירים אותה, ואתם כבר יודעים מה קורה כשSharon Shpurer יוצאת להביא תחקיר למקום הכי חם בגיהנום: הכל בוער. קראתם את החשיפות שלה - על אלון קסטיאל, על לשכת עורכי הדין, על שכרו של מנכ"ל מוזיאון ישראל – ראיתם אותה עומדת ללא פחד מול יחצ"ני-על וסוחרי נשים, התפעלתם מאומץ הלב והנחישות, הצעתם לעמוד מאחוריה בתביעות ההשתקה שמוגשות נגדה על ידי אנשים שרוצים שהיא תפסיק לעבוד. עכשיו הגיע רגע האמת: רק אתם יכולים לאפשר לשרון שפורר להמשיך להרים עוד ועוד תחקירים בלי שאף אחד יעז להפריע לה. רק במקום הכי חם היא יכולה לעשות את זה. כדי שתהיה בישראל עיתונות עצמאית חוקרת, יציבה וחזקה, שלא נתונה לאיומים של סגירה והשתקה - נדרשת היום תמיכה ממשית של הציבור.שמנו לנו ליעד להגיע ל-200,000 שקלים, שיושקעו בשנת העבודה הקרובה. במחיר של שני כרטיסים לסרט ופופקורן קטן, אתם חלק מזה. שימו את הפופקורן שלכם בעיתונות עצמאית - בחודשים שלוקח לעבוד על כל תחקיר, בהגעה למידע ולחומרים, בייעוץ משפטי צמוד, עריכה, צילום ואינפוגרפיקה. מגיעה לכם עיתונאית שעובדת בשביל האינטרס הציבורי.השקיעו עוד היום בתחקירים הבאים של שרון שפורר במקום !! נ.ב:- זה לא פלירט ואפילו לא רומן. זו מערכת יחסים. אנחנו נהיה כאן גם בשנה הבאה, נראה מה נעשה בכסף ונבקש עוד. - התרגלנו שבגיוס המונים מקבלים תשורות ומתנות, נכון? אז גם אצלנו: התחקירים שתקראו בשבועות ובחודשים הבאים – שלכם. הכל בזכותכם.לתמיכה ושיתוף - http://donate.ha-makom.co.il/.עיצוב ואנימציה: דניאלה שניצר

פורסם על ידי ‏המקום הכי חם בגיהנום‏ ב- יום חמישי, 3 באוגוסט 2017

הלשכה מכוונת בין היתר לסרטון שהופיע ב"מקום הכי חם בגיהנום" בחודש אוגוסט האחרון וקרא לגולשים לתרום לאתר כדי לממן את תחקיריה של שפורר. בסרטון נראית דמותה של שפורר מעופפת מעל שלל דמויות, בהן בין היתר אלון קסטיאל, אלון חסן, נוחי דנקנר וגם עו"ד נוה. ברקע נשמע הקריין אומר כי שפורר "חשפה איך עובדים הכוחות הכי אפלים בישראל".

"אחרי זה, הכיצד ניתן לטעון ברצינות כי בפנינו עיתונאית רצינית שקיימים שיקולים עניינים להגן על 'עבודתה' (ולמעשה הכפשותיה השקריות)", שואלים בלשכה. "לא עיתונאית רצינית עומדת בפני בית-המשפט הנכבד, כי אם בלוגרית משתלחת שיש למצות עמה את הדין". לטענת הלשכה, הפרסום הזה, כמו גם פרסומים נוספים של שפורר על נוה שהופיעו לאחר הגשת התביעה נגדה, מלמדים כי היא מכוונת לגופו של אדם ולא לגופו של עניין.

חרף תיקון כתב התביעה והוספת פרסומים נוספים מאת שפורר, שלטענת הלשכה משמיצים אותה ואת היו"ר עו"ד נוה, הלשכה החליטה "לצורכי אגרה בלבד" להותיר את סכום הפיצויים הנדרש על 969,739 שקל.

71274-01-17

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 1.87MB)

להורדת הקובץ (PDF, 7.99MB)