עו"ד בעז בן-צור, פרקליטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (29.1) לשופטים כי ברצונו לפרוש מייצוג הנאשם בעוד שבועות אחדים, עם תום פרשת התביעה ב"תיק 4000". בן-צור הוא מי שהופקד מטעמו של נתניהו על הגנתו בתיק, החמור בתיקיו הפליליים, בו הוא נאשם בקבלת שוחד מבני הזוג אלוביץ'.

מה בדיוק אמר עו"ד בן-צור לשופטים אין לדעת במועד זה, שכן טרם מסירת ההודעה ביקש הפרקליט מבית-המשפט לסגור את הדלתיים לחמש דקות. השופטים נענו והורו לכל העיתונאים לצאת מן האולם.

על אף הרצון לשמור על המידע חסוי, מיד עם פתיחת הדלתות פרסם כתב חדשות 12 גיא פלג דיווח מפורט על בקשת בן-צור, כולל המידע כי עו"ד עמית חדד, שמייצג את נתניהו בפרשות המכונות "תיק 1000" ו"תיק 2000", ייכנס לנעליו הגדולות של עו"ד בן-צור. מיד לאחר מכן קיבלו עיתונאים הודעה מדוברו של ראש הממשלה עופר גולן, כולל ציטוט פרידה מפי בן-צור וציטוט הודיה מפי ראש הממשלה.

עם פתיחת הדלתות והתפשטות השמועה כי המידע שנמסר זה עתה בדלתיים סגורות כבר פורסם בתקשורת, יצא בסערה מאולם משפט המו"לים עו"ד ז'ק חן, בא-כוחם של נאשים 2 ו-3, בני-הזוג שאול ואיריס אלוביץ', כשהוא זועק במסדרון בגנות מעשה העבריינות הנלוז של פרסום פרטים מוכמנים מהדיון. ככל הנראה, עו"ד חן לא היה מודע להחלטת צוות התקשורת של ראש הממשלה להוציא הודעה מסודרת בנושא.

בעקבות הפרסום בחדשות 12, ומיד בהמשך בשלל כלי תקשורת אחרים, פנו עו"ד חן ועו"ד יהודית תירוש מהפרקליטות אל בית-המשפט בבקשה כי פרוטוקול הדיון בדלתיים סגורות יתפרסם לציבור, למעט החלק שבו עו"ד בן-צור מסר פרטים אישיים לגבי הסיבה הרשמית שבגינה ביקש לעזוב את הייצוג - מחלת קרוב משפחתו.

עו"ד בעז בן-צור עוזב את אולם משפט המו"לים אחרי שהודיע על בקשתו לפטור אותו מייצוג ראש הממשלה נתניהו, 29.1.24 (צילום: אורן פרסיקו)

עו"ד בעז בן-צור עוזב את אולם משפט המו"לים אחרי שהודיע על בקשתו לפטור אותו מייצוג ראש הממשלה נתניהו, 29.1.24 (צילום: אורן פרסיקו)

לסיבה הרשמית לעזיבת עו"ד בן-צור נוספות סיבות בלתי רשמיות: בחודש מרץ של השנה שעברה דיווח תומר גנון ב"כלכליסט" כי עו"ד בן-צור איים להתפטר מייצוג נתניהו, אם זה לא יעצור את חקיקת "הרפורמה המשפטית". גידי וייץ דיווח היום ב"הארץ" כי אחרי מחדל ה-7.10 סיפר בן-צור לקולגות כי יתקשה מאוד להמשיך בייצוג נתניהו כל עוד נמשך ניסיון ההפיכה המשטרית.

עו"ד בן-צור הוא הפרקליט השני שפורש מייצוג נאשמי משפט המו"לים, אחרי עו"ד מיכל רוזן-עוזר, שנאלצה לפרוש לפני כשנתיים מייצוג איריס אלוביץ' עם מינויה לשופטת. אולם אין מקום להשוות בין שני המקרים. עו"ד רוזן-עוזר היתה חלק מצוותו של עו"ד חן בהגנה על בני-הזוג אלוביץ'. עו"ד בן-צור, לעומת זאת, הופקד יחד עם משרדו על הגנת נתניהו בפרשה הגדולה והמורכבת בתיק.

בתפקיד זה עשה עו"ד בן-צור עבודה יוצאת מגדר הרגיל למען מרשו, ששיאה בשכנוע בית-המשפט כי מועד "פגישת ההנחיה" בין נתניהו למנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר לא יכול היה להיות המועד המצוין בכתב האישום.  בהמשך הציעו השופטים לנציגי הפרקליטות לסגת מסעיף השוחד בתיק זה.

הפרקליט המיומן הצליח לעשות זאת תוך שימוש אך ורק בחומרי החקירה שהשוטרים אספו, אך לא בדקו כראוי. רק לאחרונה נפגש עו"ד בן-צור פנים אל פנים עם מפקד היחידה שחקרה את התיק, תנ"צ אלי אסייג, כשחקר אותו חקירה נגדית במסגרת עדותו במשפט. אסייג הודה כי הפרקליט ביצע עבודת חקירה מקיפה ומעמיקה משביצעו עשרות החוקרים שגויסו למשימה, אם כי לדברי קצין המשטרה המועד המדויק של הפגישה ממילא אינו בעל חשיבות יתרה.

67104-01-20

משפט המו"לים