אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל-ביתנו, מכחיש כי ארנון (נוני) מוזס סייע לו להעלים ראיות מפלילות בכך שרכש את אתר החדשות "יזרוס" ולאחר מכן מחק את כל תכניו מהרשת. "יזרוס", אתר הבית הלא-רשמי של המפלגה, הוא אחד הגופים שדרכם הוזרמו כספי שוחד של "פרשת ישראל-ביתנו" – כך על-פי כתבי האישום שהוגשו נגד המעורבים בפרשה.

לפני כשנה וחצי כתב בוריס ינטין ב"עין השביעית" על ההחלטה למחוק את ארכיון "יזרוס" וכיצד היא סייעה לנאשמי הפרשה: ללא גישה לתוכן, קשה יותר להמחיש כיצד שירת האתר את מפלגתו של ליברמן. "סמיכות הזמנים בין התפוצצות פרשת ישראל-ביתנו לבין ההשתלטות על 'יזרוס' מדיפה ריח רע של העלמת ראיות", כתב כאן ינטין. העיתונאי יואב יצחק, בידיעה שפורסמה לאחרונה באתר News1, טען בהחלטיות כי מוזס "השמיד ראיות" ש"היו עלולות להפליל את ליברמן".

כעת, לראשונה, בתגובה לפניית "העין השביעית", ליברמן מכחיש כל קשר לתרחיש הזה. "אין לח"כ אביגדור ליברמן שום קשר לאתר 'יזרוס'. לא לפתיחתו, לא למכירתו ולא לסגירתו", מסר בשמו דובר מפלגת ישראל-ביתנו, אריה וישנבצקי. ליברמן, ראוי להדגיש, לא נחקר ובוודאי שלא הועמד לדין במסגרת הפרשה.

מו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס (צילום: רוני שיצר)

מו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס (צילום: רוני שיצר)

ליברמן אמנם מכחיש כל קשר אישי שלו ל"יזרוס" – אבל אין מחלוקת על כך שבין האתר למפלגת ישראל-ביתנו, שבה ליברמן שולט ביד רמה, התקיימו קשרים ענפים. עובדי האתר הועסקו בקמפיינים של ישראל-ביתנו לצד עבודתם העיתונאית, המפלגה נהגה לפרסם ב"יזרוס" תעמולת בחירות, ומהאזנות הסתר שביצעה המשטרה עלה שבין מערכת האתר לבכירי המפלגה התקיימה סימביוזה עשירה. שמו המפורש של ליברמן כמעט לא מוזכר בשיחות – הדוברים השתמשו בשמות קוד דוגמת "הבוס", "המנהל" ואף "פרעה".

הקשרים בין אתר החדשות בשפה הרוסית לישראל-ביתנו תומכים בטענה שגופים שהזרימו תקציבים ל"יזרוס" נתנו בכך שוחד לפאינה קירשנבאום, סגנית שר הפנים לשעבר. לפי כתב האישום שהוגש נגדה, קירשנבאום העבירה כספים קואליציוניים בהיקף של מיליוני שקלים למועצה האזורית מגילות ולחברה לפיתוח השומרון. בתמורה סוכם שהגופים יעבירו נתח מהתקציבים הללו ל"יזרוס", כך לפי כתב האישום. בסופו של דבר זרמו לאתר קרוב ל-400 אלף שקל משני הגופים הללו. קירשנבאום כופרת באישומים, וממתינה בימים אלה לפסק דין.

ב-2015, כמה חודשים אחרי שחקירת "פרשת ישראל-ביתנו" נעשתה גלויה, רכשה קבוצת "ידיעות אחרונות" את הפעילות העיתונאית של "יזרוס" מידי עורך האתר דאז, אלכסנדר גולדנשטיין. העורך והבעלים הקודם, מיכאל פלקוב, הוגדר כחשוד בפרשה, אך עקבותיו נעלמו עוד קודם לכן, והוא לא נחקר.

ב"ידיעות אחרונות" המשיכו להפעיל את האתר במשך כשנתיים. בקיץ 2017, שבועות אחדים לפני הגשת כתבי האישום נגד קירשנבאום ומקורביה – נסגרה מערכת האתר, וכל תכניו נמחקו מהרשת. ב"ידיעות אחרונות" נמנעו מלהסביר את ההחלטה החריגה. ליברמן, שגם כך ממעט להתייחס לשחיתות שהתגלתה במפלגתו, לא התייחס גם הוא לפרשת "יזרוס". כעת, כאמור, הוא מצהיר כי אין לו כל קשר לקורותיו של אתר החדשות המנוח.