התפתחות בפרשת ישראל-ביתנו: נסגר התיק נגד עורך האתר הישראלי בשפה הרוסית "איזרוס". אלכסנדר גולדנשטיין, שהיה גם הבעלים של "יזרוס" עד רכישתו על-ידי "ידיעות אחרונות", נעצר בסוף 2014 בחשד למעורבות בפרשת השוחד והלבנת הכספים של בכירי ישראל-ביתנו. לפי הפרסומים, במערכת אכיפת החוק חשדו כי האתר שימש צינור להעברה בלתי חוקית של כספים.

בחודש יולי שעבר עוד הודיעה הפרקליטות ל"עין השביעית" כי גולדנשטיין עומד בפני הגשת כתב אישום, אולם כעת נמסר מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות כי "התיק נגד אלכסנדר גולדנשטיין נסגר מחוסר ראיות מספיקות לאחר שנערך לו שימוע".

"יזרוס", מהאתרים הפופולריים בזירת התקשורת הישראלית בשפה הרוסית, עורר סביבו תיאוריות קונספירציה שונות והיה שנוי במחלוקת בשל סגנונו הבוטה ותכניו הקיצוניים. "'יזרוס' היה המקומון המושלם של אנשי ה'שכונה' הרוסית בישראל, ונחשב לאתר הבית של ישראל-ביתנו", נכתב בכותרת סקירה של בוריס ינטין על האתר, שהתפרסמה ב"עין השביעית", "זירה של שנאה וגזענות שסיפקה גם תוכן מקורי בשוק של העתק-הדבק, אפופת ערפל של פרשיות פליליות ומשחקי ריגול".

אלכסנדר גולדנשטיין (צילום מסך)

אלכסנדר גולדנשטיין (צילום מסך)

ב-2015, לאחר שהחשדות נגד בכירי ישראל-ביתנו נודעו ברבים, רכשה קבוצת "ידיעות אחרונות" את האתר במה שנראה כמהלך חשאי. ההתנהלות שהגיעה אחרי הרכישה העלתה תהיות באשר לכוונות שעמדו מאחורי הרכישה, זאת משום שב-2017 סגרה "ידיעות אחרונות" את האתר הפופולרי, ובאופן מוזר גם מחקה את תכניו מהרשת.

באתר "רלבנט" האשים העיתונאי דוד אידלמן את "ידיעות אחרונות" כי למעשה השתלט השתלטות עוינת על "יזרוס" כדי לפנות את הזירה ל"וסטי", העיתון והאתר בשפה הרוסית מבית "ידיעות אחרונות". בין אם טענתו של אידלמן נכונה ובין אם לאו, היא אינה מסבירה את העלמת תכני האתר מהרשת.