18.01.2022 "זמן אוויר לפרסומות בכסות של שידורי חסות" חברות הטלוויזיה קשת ורשת חרגו במאות אחוזים מהיקף החסויות המותר, על חשבון הציבור ובניגוד לחוק, טוענים מגישי תביעה ייצוגית חדשה הדורשים פיצוי בגובה 1.5 מיליארד שקל • התובעים: כישלון מחפיר של הרשות השנייה איתמר ב"ז
14.01.2022 האקוסיסטם של הקליק-טק הקמת אתר חדש. איך תספר לכולם שאתה קיים, בזול וללא צורך בעבודה עיתונאית? קבלו את "רשימות המשפיעים" של tech12 יובל דרור
26.12.2021 במקום להפסיק את הפרסום הסמוי: אתר ynet יצא בקמפיין הסברתי על פרסום סמוי תביעה ייצוגית כשלה בניסיון לאלץ את ynet לסמן כתבות ממומנות כפרסומת • באתר השיגו הסכמה מביהמ"ש להמשיך בפרסומים - והתחייבו ל"הסברה" בנושא אורן פרסיקו
23.12.2021 אמא, ביבי, במבה למה דבקים העורכים בכינויו העממי של יו"ר הליכוד? כי הם יודעים ש"ביבי" הוא מותג חזק מח"כ נתניהו שרון לוי-מיכאלוביץ'
02.12.2021 תיק 14 "הורידו כעת את האפליקציה": בזמן שבביהמ"ש נשמעות עדויות על הבחישה של רה"מ לשעבר נתניהו בתקשורת, ראש האופוזיציה נתניהו מתגייס לקמפיין ערוץ 14 (לשעבר ערוץ 20), לכאורה בניגוד להוראות ועדת האתיקה • בעבר כפה נתניהו שינוי רגולטורי לטובת הערוץ, המעניק לו סיקור אוהד באופן מופגן נעמי נידם
11.10.2021 למרות האיסור: חברי כנסת משווקים חברה מסחרית שמחה רוטמן, אמיר אוחנה ועמיחי שיקלי משתתפים בקמפיין של הוצאת ספרים • ועדת האתיקה: "אסור לחברי הכנסת לתת חסות, לסייע או לקדם גורמים מסחריים" • הח"כים: לא הבנתם את כללי האתיקה. כמו כן, צ'רציל עידן בנימין
03.08.2021 ראשי ערים קידמו עצמם בניגוד לחוק רשויות מקומיות מממנות במאות אלפי שקלים דפי פייסבוק פוליטיים של ראשי ערים ניר בן-צבי
28.06.2021 כך תזהו פרסום סמוי ותימנעו מהטעיה מיזם חדש מבית "שקוף" ו"העין השביעית" מציע דרך אפקטיבית להתמודד עם אחת התופעות הנפוצות וההרסניות בתקשורת הישראלית אורן פרסיקו
26.04.2021 קץ לפרסום הסמוי או הכשר להטעיית הציבור? ביהמ"ש המחוזי דן במתווה המסדיר את התוכן השיווקי באתר ynet • השופט אמר כי לטעמו יש לקבל את עמדת היועמ"ש לפיה פרסום סמוי צריך להיות מוצג באופן ברור כפרסומת • להחלטה צפויות להיות השלכות רוחב על התופעה הפסולה, הנפוצה בכלל התקשורת הישראלית אורן פרסיקו
12.04.2021 סוף זמני לתעמולה ממשלתית סמויה המדינה הודיעה: משרדי ממשלה יפסיקו לגמרי לרכוש סיקור עיתונאי – עד שיגובשו כללים חדשים • הרקע להחלטה: עתירה של עו"ד שחר בן-מאיר, שדרש להפסיק את "שיתופי הפעולה" משום שאינם חוקיים איתמר ב"ז
04.04.2021 שוחד, יחצנים ועיתונות מטעם הכרעת הדין המונומנטלית ב"פרשת ישראל-ביתנו" משרטטת את הכוורת המושחתת שרחשה סביב מפלגתו של אביגדור ליברמן • ומספקת קדימון למשפטם של נתניהו, מוזס ובני הזוג אלוביץ' • פרשנות איתמר ב"ז
24.02.2021 יש לנו תביעה בשבילך חברת התוכן השיווקי טאבולה תובעת 20 מיליון שקל מאתר "וואלה" • ברקע: רכישת "וואלה" ע"י אלי עזור, התחרות העזה בין טאבולה לאאוטבריין ואפילו "תיק 4000" אורן פרסיקו
04.02.2021 חברת החשמל מנסה למכור לנו חשמל בשק הפרסומת של מונופול החשמל עוטפת בירוק את המציאות האפורה של משק האנרגיה בישראל עדי וולפסון
28.12.2020 להפריד את הפרסום מהסמוי איך ראוי לסמן כתבות קנויות? מחקר בינלאומי חדש מעלה שהדרך היעילה ביותר לחשיפת פרסום מניפולטיבי היא בידול גרפי מובהק אביב בר-נוי
09.12.2020 לא "תוכן ממותג", לא "שיתוף פעולה" – פשוט פרסומת מחקר חדש ומקיף של הרשות להגנת הצרכן קובע: הדרך לזיהוי פרסום סמוי – ציון מפורש של הגורם המסחרי שעומד מאחוריו, בתוספת המלה "פרסומת" • החוקרים מבהירים: רוב הציבור לא מצליח לזהות "תוכן שיווקי" • הממצאים הוגשו מטעם היועמ"ש כחלק מהתנגדות לפשרה בהליך ייצוגי נגד ynet איתמר ב"ז