העיתונאי מיקי רוזנטל יתנצל בפני המפיק שי נשר וישלם לו פיצוי בסך 40 אלף שקלים, כך הוסכם במסגרת הסדר גישור בין הצדדים.

לפני כשנה, בתוכנית "אזור בחירה" של רשת 13, אמר רוזנטל: "אני הייתי שותף של בעלה של איילה חסון. הוא גנב לי 200 אלף שקל. אין על זה עוררין, קבעו את זה במוסדות".

לאחר שנשר איים בתביעה נגדו התנצל רוזנטל. "אני מבקש לתקן טעות ולהתנצל", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "בימים האחרונים האשמתי את שי נשר בגניבה, כדי לסבר את האוזן ביחס לביקורת לגיטימית שלי על הדרך שפועלת בה רעייתו - איילה חסון. גניבה היא עבירה פלילית ואילו בין מר נשר לביני היה סכסוך עסקי.

"אני עדיין עומד על דעתי, ששי נשר נטל מעסקינו המשותפים שלא כדין כספים בהיקפים גדולים, ברם בניגוד למה שאמרתי ופרסמתי לא התנהלה בינינו בוררות כהגדרתה בחוק, אלא הליכי פישור, שבסופם קיבלו מנהלי 'קשת' חלק ניכר מטענותי נגד נשר והחליטו למסור לידי את ההפקה וזכויות היוצרים של התכנית 'בולדוזר', שהיתה עד אז בבעלות משותפת של נשר ושלי.

"במקביל, ביקשו ראשי 'קשת' שלא אתבע אותו. נשר לא גנב ממני ואני מתנצל בפניו על השימוש במילה הזו. מכאן עולה שגם איילה חסון אינה גנבת, ברם הביקורת שלי על הפרסום שלה ועל העיתונות שהיא עושה - תקפה ועומדת בעינה".

על אף ההתנצלות הגיש נשר תביעה בסך 464 אלף שקלים נגד רוזנטל, וזאת באמצעות עורכי-הדין דנה בטאט ואופל לוי. לפי נשר, דבריו של רוזנטל "אינם אמת" ועל אף ההתנצלות שפרסם טרם הגשת התביעה כבר "התפשטו 'כאש בשדה קוצים'".

רוזנטל טען להגנתו, באמצעות עורכי-הדין יובל יועז, אילן יונש ורינה ענתי (המעניקים שירותים משפטיים בין היתר גם ל"העין השביעית"), כי דבריו בתוכנית "אזור בחירה" "היו מבוססים על מחלוקת כספית אמיתית בין השניים, מחלוקת שבה עלו טענות קשות מצד הנתבע [רוזנטל] לשליחת ידו של התובע [נשר] לרווחי ההפקה המשותפת, מחלוקת שהגם שלא מוצתה בבירור משפטי, מקנה לנתבע הגנת אמת דיברתי".

היום הודיעו הצדדים לבית-המשפט כי הגיעו להסדר גישור ולפיו רוזנטל יפרסם בטוויטר ובפייסבוק התנצלות בזו הלשון:

"לפני שנה פרסמתי כי שי נשר גנב ממני כספים וכי כך נפסק בהליך בוררות. הדברים האלה שפירסמתי אינם אמת ואני מתנצל בפני שי נשר שאמרתי ופירסמתי אותם. שי נשר לא גנב ממני כספים ולא נפסק כך".

עוד הוסכם כי רוזנטל יקריא את הודעת ההתנצלות בתוכנית "אזור מלחמה" של רשת 13 "במועד השידור הקרוב בהשתתפותו".

בנוסף התחייב רוזנטל במסגרת הסדר הגישור לפצות את נשר ב-40 אלף שקלים, אותם יעביר המפיק לעמותת "נותנים תקווה".

62368-06-23