לקראת אביב 2016 החלה שני קוסקס לעבוד כאם הבית באחוזתו החדשה של המיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר בקיסריה. הווילה צמודה למעונם הפרטי של בני הזוג בנימין ושרה נתניהו, וכשהועמדה למכירה הציע נתניהו למיליארדר הישראלי ארנון מילצ'ן לרכוש אותה. מילצ'ן העדיף שחברו האוסטרלי יישא בעול. כיום מואשם נתניהו במרמה והפרת אמונים בשל מה שבפרקליטות מגדירים קו אספקה שוטף של טובות הנאה מצד שני המיליארדרים. הווילה בקיסריה היתה, על-פי כתב האישום, אחת מזירות העבירה.

כשקוסקס הגיעה לנהל את משק הבית באפריל 2016, הווילה של פאקר עמדה לפני סיומו של שיפוץ מקיף. הבריכה כבר היתה מוכנה, אך עדיין נותרו פה ושם עבודות קטנות כמו החלפת דלתות עץ בדלתות אלומיניום והתקנת כספת. פאקר עצמו טרם לן בה אפילו לילה אחד והמשיך לישון בדירה הקבועה שלו במלון רויאל ביץ' בתל-אביב. אך היה מי שכבר אז השתמש במתקני הווילה המשופצת: ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מהעדות שנתנה היום (2.11) קוסקס במשפט המו"לים עולה כי נתניהו "פשוט הגיע" יום אחד לווילה בסמוך למועד תחילת עבודתה של אם הבית. "המאבטחים נכנסו בזמן שהיו כל מיני עבודות בבית", סיפרה. "כשהוא הגיע המאבטחים ביקשו להוציא את כל העובדים שהחליפו את דלתות האלומיניום. המנעולן אמר שהוא מעריץ גדול של ביבי, והם נתנו לו להמשיך לעבוד".

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ורעייתו שרה מצביעים בבחירות לכנסת ה-25, ירושלים, 1.11.2022 (צילום: אוליבייה פיטוסי)

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ורעייתו שרה מצביעים בבחירות לכנסת ה-25, ירושלים, 1.11.2022 (צילום: אוליבייה פיטוסי)

כשהבינה כי נתניהו הגיע להתארח בבריכה, סיפרה קוסקס, היא דאגה לו למגבות, לשתייה, לקפה והביאה גם את יומידור הסיגרים. היא הוסיפה כי גם החשיכה את כל הווילונות בבית "כדי שהעובדים לא יראו מה קורה בחוץ", והניחה לצד בריכת השחייה "שמפניירה עם שמפניה וקרקרים עם גבינות ומה שיש לי במלאי".

לפי קוסקס נתניהו המשיך לבקר בחווילתו של פאקר, ולדבריה נהג לעשות זאת גם כשבעל הבית לא נמצא כלל בישראל. בני הזוג נתניהו "היו מגיעים הרבה" לאחוזת פאקר, העידה קוסקס, "בדרך כלל כדי להשתמש במתקני הבית ובאנשים שעובדים בו. להשתמש בבריכה, במתקנים שיש בחוץ, לאכול ולשתות". לדבריה, לרוב היו בני הזוג מגיעים לביתו של פאקר כששהה במקום אחר. במענה לשאלת עו"ד אלון גילדין מהפרקליטות העידה קוסקס כי מלבד בני הזוג נתניהו, אף אדם אחר לא היה מגיע ליהנות מביתו של פאקר כשהוא לא נמצא שם.

קוסקס העידה כי אינה מודעת אף לא לאדם אחד נוסף שקיבל מפאקר קופסת סיגרים סגורה. כשנשאלה אם בני הזוג נתניהו אי פעם הביאו עימם מתנות לפאקר השיבה בשלילה

בפעם הראשונה, כאמור, נתניהו "פשוט הופיע". פעמים אחרות, העידה קוסקס, קיבלה התראה מראש מהדס קליין, העוזרת האישית של פאקר ומילצ'ן. לעתים, הוסיפה, לשכת ראש הממשלה היתה יוצרת עמה קשר ו"אומרת: 'הוא מגיע'", ולפעמים, אמרה, "היה מופיע לי פשוט מאבטח בחצר, ככה הייתי מזהה".

לפי קוסקס, מלבד אירוח כיד המלך בני הזוג נתניהו היו מקבלים גם תשורה בביקוריהם בבית פאקר: קופסאות סיגרים מסוג פרטגס E2 או קוהיבה בהיקה 54 לראש הממשלה וארגזים של בקבוקי שמפניה מואט ורודה לרעייתו. קוסקס העידה כי אינה מודעת אף לא לאדם אחד נוסף שקיבל מפאקר קופסת סיגרים סגורה. כשנשאלה אם בני הזוג נתניהו אי פעם הביאו עימם מתנות לפאקר השיבה בשלילה.

זה בשבילך

באחת ההזדמנויות, העידה קוסקס, היא עצמה מסרה לנתניהו קופסת סיגרים. לדבריה, האירוע התרחש כשנתניהו התארח בבית פאקר. "אני זוכרת את הפעם הזו כי נאלצתי לבטל דייט שהיה מאוד לחוץ ביני לבין בן זוגי, בעלי היום", אמרה קוסקס ושלחה חיוך לבן-זוגה שישב בספסלי הקהל באולם. "זה היה בשישי בערב. הדס אמרה לי שביקשו ממני להכין ארוחה לבני הזוג נתניהו ולבן שלהם וכשהם הגיעו לאכול, בתחילת הארוחה, היתה לי קופסת סיגרים, שמתי אותה בשקית גדולה ונתתי את זה לבנימין נתניהו ואמרתי 'זה בשבילך' והמשכתי להגיש את ארוחת הערב".

לדבריה, פאקר היה באותו היום בחו"ל. מעולם, הוסיפה במענה לשאלות עו"ד גילדין, לא קרה לה שנדרשה לארח לארוחת ערב חברים אחרים של פאקר כשהוא לא נמצא בישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, אשתו שרה ובנם יאיר מצביעים בבחירות לכנסת ה-19, ירושלים, 22.1.13 (צילום: מארק ישראל סלם)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, אשתו שרה ובנם יאיר מצביעים בבחירות לכנסת ה-19, ירושלים, 22.1.13 (צילום: מארק ישראל סלם)

"היו כמה ארוחות ערב כאלה, היו הרבה מאוד ארוחות צהריים, היו הרבה ארוחות בבית הזה, היו הרבה פעמים שניתנו דברים", אמרה קוסקס בהקשר של בני-הזוג נתניהו. "ביום שאמרתי לנתניהו 'זה בשבילך', גם יאיר הגיע באיזשהו שלב". לדבריה, בסופו של הערב יאיר לקח "בידיו החזקות" ארגז של שמפניה ויצא איתו לכיוון בית משפחת נתניהו הסמוך.

כשפאקר שהה בישראל, העידה קליין, היתה מגיעה לביתו מוקדם בבוקר ועוזבת בערב. ובכל זאת היו מקרים שבהם הדרישות של בני-הזוג נתניהו התנגשו בלוח הזמנים שלה.

בעדותה סיפרה כי פעם אחת, ביום שישי בערב, התקשרה אליה קליין בזמן שישבה לארוחת ערב אצל הוריה בקיבוץ משמרות ואמרה לה: "שרה מבקשת שנעביר לה שמפניות". קוסקס השיבה כי זמן רב לא ישבה לארוחת ערב עם משפחתה ולכן אינה מעוניינת להגיע לקיסריה כדי להעביר לשרה נתניהו ארגז שמפניות.

ביום שישי בערב התקשרה קליין בזמן שקוסקס ישבה לארוחת ערב אצל הוריה: "שרה מבקשת שנעביר לה שמפניות". קוסקס השיבה כי זמן רב לא ישבה לארוחת ערב עם משפחתה ולכן אינה מעוניינת להגיע לקיסריה כדי להעביר לשרה נתניהו ארגז שמפניות

כיוון שפאקר שהה באותו מועד בביתו, יחד עם עוזרו האישי איאן מוריס, הציעה קוסקס לקליין שמוריס יעביר את הבקבוקים. "איאן הסתייג מכך ואמר שהוא לא יודע איפה ואיך, אבל דיברתי איתו, אמרתי לו איפה יש בדיוק ארגזים ומה צריך לעשות איתם והוא העביר בסוף כדי שאני לא אצטרך לנסוע עד קיסריה בערב שבת".

לדברי קוסקס, האירוע התרחש בחודש ספטמבר 2016, באחד הביקורים האחרונים של פאקר בישראל טרם פתיחת החקירה ונטישת נכסיו כאן. אם הבית אמרה שהיא זוכרת את התאריך כיוון שהיתה זו אחת מארוחות הערב המשפחתיות הראשונות שבהן נכח גם בן-זוגה.

במקרה אחר, כשפאקר היה בישראל אבל שהה בדירתו שבמלון רויאל ביץ' בתל-אביב, קוסקס הגיעה לביתה שלה בתל-אביב אחרי יום עבודה ארוך במיוחד. "קיבלתי מהדס שיחה שאומרת ששרה ובנימין נתניהו רוצים להשתמש במתקני הבית, בג'קוזי, במתקן המדורה שיש בחוץ, והדרישה היתה שאסע לשם ואפתח להם את הבית".

קוסקס סיפרה כי שמעה מקליין שהיא הסבירה לבני-הזוג נתניהו שאם הבית עבדה באותו יום מעל 12 שעות עם פאקר ולכן אין כל היגיון שתיסע מתל אביב לקיסריה כדי לפתוח להם את הנכס. תחת זאת היא נטרלה את האזעקה מרחוק באמצעות הטלפון שלה, ואת הוראות ההפעלה לאירוח בני הזוג הנתניהו נתנה למאבטח האישי שלהם.

"הסברתי למאבטח בעצם מה לעשות. הוא שאל איפה נמצאים הדברים שהם מבקשים, והמאבטח היה צריך להוציא את השמפניה, את השמפניירה, את הסיגרים ולהדליק להם את האש. וגם דיברתי באותו ערב עם בנימין נתניהו ששאל אותי איך מדליקים את הטלוויזיה בסלון".

העדה שני קוסקס בבית המשפט המחוזי בירושלים, 2.11.22 (צילום: יונתן זינדל)

העדה שני קוסקס בבית המשפט המחוזי בירושלים, 2.11.22 (צילום: יונתן זינדל)

קוסקס העידה גם על פעמיים שבהם בישלה ארוחות למשפחת נתניהו בכמות שתספיק להם לסוף שבוע שלם והעבירה להם לביתם את האוכל כשהוא ארוז. "הבקשה היתה שיהיו מנות של עוף לשרה נתניהו, מבחר מנות ומבחר תוספות ספציפיות; מנות צמחוניות ודגים לילדים; ומנות של בשר ותוספות לבנימין נתניהו", אמרה. "הכנו בחמישי, סיימנו בשישי ובשישי הגיע מושיקו הנהג של שרה נתניהו לאסוף מאיתנו את כל הקופסאות עם האוכל, והוא גם הביא לנו באותה הזדמנות הרבה חמגשיות ריקות".

"הוא קיבל עוד משהו?", שאל עו"ד גולדין, וקוסקס השיבה: "שני ארגזי שמפניות".

מקרה אחר עליו העידה קוסקס נגע לג'סטין בול, השף הפרטי של פאקר מאוסטרליה. לדבריה, בביקור הראשון של המיליארדר בישראל הוא הביא עמו את השף שלו כדי לבשל עבורו. במהלך הביקור אירח פאקר באחת השבתות את העיתונאי ארי שביט ובת-זוגו תמנע. לדבריה, קליין ביקשה מהשף בול להכין במקביל ארוחה נוספת לבני הזוג נתניהו שאותה יאכלו בביתם.

"את הארוחה היה צריך להכין הרבה פעמים", סיפרה קוסקס, "כי בפעם הראשונה המאבטחים של בנימין נתניהו לא צפו בהכנה של האוכל אז היה צריך לזרוק אותו, בפעם השנייה הם [משפחת נתניהו; א"פ] לא היו מוכנים ואם היה האוכל מתקרר גם צריכים לזרוק אותו ואז הכינו בפעם השלישית ושלחו להם לבית".

ידעתי שזה לא בסדר

בערב פסח של אותה שנה, כשפאקר שהה בחו"ל, קוסקס נסעה לאחותה החולה ששהתה בירושלים כדי להביאה לארוחת החג המשפחתית. בעודה בדרך קיבלה טלפון מקליין שאמרה לה ש"שרה נתניהו מבקשת שיביאו לה שמפניות". קוסקס העידה כי השיבה שאינה יכולה לסייע ועל כן קליין פנתה לנהג יונתן חסון כדי שיבצע את המלאכה. לדבריה, היא נאלצה לנטרל מרחוק את האזעקה בבית פאקר כדי שחסון יוכל להיכנס ולקחת את הבקבוקים.

למחרת, בחג הפסח, נמשכה החגיגה של בני-הזוג נתניהו על חשבון החבר המיליארדר. "אני מגיעה לעבודה", סיפרה קוסקס, "בנימין נתניהו ואשתו מגיעים לשחות בבריכה והדס אומרת לי שהיא ביקשה לקבל שמפניות וסיגרים. בזמן שהם נמצאים בבריכה והבית מוחשך, אנחנו לא רואים מה קורה בחוץ, אני מתבקשת להניח ליד כניסת העובדים שתי שקיות סגורות עם סיגרים ושמפניה". לדבריה הביאה לשם שלושה בקבוקי שמפניה מואט ורודה ובקבוק אחד של שמפניה לבנה, מסוג קליקוט, לצד סיגרים. בהמשך עדותה הסבירה כי נותרו לה במלאי רק 3 בקבוקי שמפניה ורודה וקליין אמרה לה שעליה להעניק לנתניהו ארבעה בקבוקים לכן הוסיפה בקבוק נוסף, שאינו מהסוג החביב על רעיית ראש הממשלה.

"רק לקשור פליז", ביקשה קליין, "היא מתה מפחד". "חחחחח בצדק", השיבה קוסקס. "את עונה 'בצדק'. למה זה?", שאל עו"ד גולדין את העדה קוסקס. "הנה אנחנו פה, לא?", השיבה קוסקס וחייכה חיוך רחב

בחקירתה של הדס קליין הציגה התביעה צילומי מסך של תכתובת ווטסאפ בין קוסקס לקליין על הצורך לספק מתנות לבני-הזוג נתניהו. "נגיד לשרה שיש ציוד בשבילה", כתבה בין היתר קליין לקוסקס. בחקירתה טענה קליין כי "ציוד" משמעו בקבוקי שמפניה. קוסקס אישרה את גרסתה. "אוי הברוך", השיבה קוסקס להוראה שקיבלה מקליין, "חבל שלא הבאנו גם קצת גפילטע".

"מה הברוך?", שאל היום עו"ד גילדין את קוסקס. "הסיטואציה", השיבה אם הבית. "זה לא משהו שאתה רוצה לעשות, וזה משהו שקורה אז אני כותבת 'אוי הברוך' כי זו התחושה שזה מעורר בי".

אחרי שקוסקס שלחה לקליין תצלום שבו נראות שתי שקיות גדולות עשויות אריג פלסטי אטום שבתוכן הוסתרו בקבוקי השמפניה היא כתבה: "שמתי לה בשתי שקיות. לא רואים כלום". "רק לקשור פליז", ביקשה קליין, "היא מתה מפחד". "חחחחח בצדק", השיבה קוסקס.

"את עונה 'בצדק'. למה זה?", שאל עו"ד גולדין את העדה קוסקס.

"הנה אנחנו פה, לא?", השיבה קוסקס וחייכה חיוך רחב.

"איך הרגשת לגבי הנתינה?", המשיך עו"ד גולדין לחקור, "באיזו מידה חששת שאי פעם נושא כזה ייחקר?".

"מההתחלה חששתי", השיבה קוסקס. "חששתי, כן. ידעתי שזה לא בסדר".

השופט משה בר-עם תהה מה בעצם "לא בסדר". קוסקס השיבה "הדרישות הבלתי פוסקות". אחרי שעו"ד עמית חדד, סנגורו של נתניהו, מחה וטען כי לא היו דרישות בלתי פוסקות, אמרה קוסקס: "אני מתארת סיטואציה שאני זוכרת, היו הרבה דרישות. אני הרגשתי שגם הדרישה לדיסקרטיות הופכת את זה לסיטואציה פחות נעימה".

עו"ד גילדין סיים את חקירתו הראשית בשאלה "באיזו מידה קיבלת מבני הזוג נתניהו משהו עבורך?". קוסקס השיבה: "לא קיבלתי".

כמה בקבוקים קיבלה שרה

בחקירה הנגדית לא ניסה עו"ד חדד, סנגורו של נתניהו, לטעון כי מרשו ובת-זוגו מעולם לא הגיעו לבית משפחת פאקר כשבעל הבית שהה בחו"ל. הוא גם לא טען שהם מעולם לא קיבלו מהשכן הקרוב מתנות, ארוחות ופינוקים. תחת זאת התמקד עו"ד חדד בהיקף טובות ההנאה ובמניעי העדה, ופיזר השערות על רצונו של פאקר לארח ביד רחבה את שכניו החברים.

כמו במקרה של הדס קליין, גם בחקירה הנגדית של קוסקס ביקש עו"ד חדד להראות כי אפשר שפאקר, פמלייתו ואורחיו צרכו בעצמם כמויות נכבדות של שמפניה ורודה וסיגרים. מטרתו היתה לצמצם את היקף טובת ההנאה שכביכול קיבל נתניהו בין אם באופן ישיר ובין אם דרך בת-זוגו.

ג'יימס פאקר (צילום מסך)

ג'יימס פאקר (צילום מסך)

ראשית, טען עו"ד חדד, לקוסקס אין כל ידיעה מה עשה פאקר כשהיא לא בביתו. קוסקס הסכימה. שנית, הוסיף, "שמענו על תקופות של פאקר, כאלה ואחרות, היו תקופות שהוא יצא עם נשים". קוסקס נרתעה. "אני לא רוצה לדבר על ג'יימס אם אפשר", אמרה. המעסיק שלה, כך למד כבר בית-המשפט, סובל מבעיות נפשיות שהתבטאו בין היתר בצריכת אלכוהול כבדה.

"אני לא הולך לשאול על מצב בריאותו", הרגיע אותה עו"ד חדד. "אני מקפיד בכבודו יותר מכל מי שמקבל ממנו שכר עד היום. אם הוא יוצא עם נשים לא נתייחס לכמות ולזהות. אנחנו יודעים שהיו תקופות סוערות, אבל כמובן שאם הוא יוצא את לא נמצאת שם". "נכון" השיבה קוסקס.

בעוד קוסקס טענה כי "הרוב המכריע" של בקבוקי השמפניה שרכש פאקר באותה תקופה הגיעו לשרה נתניהו, ואף נקבה במספר 75%, עו"ד חדד טען כי המספר נמוך בהרבה. קוסקס הגישה לחוקרי המשטרה חשבוניות המעידות על רכישת 15 ארגזים של שמפניה ורודה בכל החודשים שבהם עבדה עבור פאקר, 90 בקבוקים בסך הכל. מתוך זה, כך עלה מחקירתה הנגדית, נותרו בבית בקיסריה עם פתיחת החקירה הפלילית שלושה ארגזים, ועוד כשמונה בקבוקים במקרר היין. בדירה של פאקר בת"א נותר ארגז נוסף. בסך הכל, אם כן, מתוך 90 בקבוקים כ-32, למעלה משליש, מעולם לא נפתחו. "וזה לפני שמישהו שתה כוס אחת של שמפניה", הדגיש עו"ד חדד. "נכון", אישרה קוסקס באי-רצון.

ג'יימס פאקר ושמעון פרס (יושבים) בתצלום מחגיגות יום הולדת לפרס, שהוצג על ידי באי-כוחו של נתניהו בבית-המשפט. מאחור עומדים, מימין: יונתן חסון, הדס קליין, יונה ברטל, אמנדה מילצ'ן וארנון מילצ'ן

ג'יימס פאקר ושמעון פרס (יושבים) בתצלום מחגיגות יום הולדת לפרס, שהוצג על ידי באי-כוחו של נתניהו בבית-המשפט. מאחור עומדים, מימין: יונתן חסון, הדס קליין, יונה ברטל, אמנדה מילצ'ן וארנון מילצ'ן

בנוסף לכך היו בקבוקי שמפניה שנצרכו בבית של פאקר בת"א, שם בני-הזוג נתניהו מעולם לא התארחו, והיו מקרים שפאקר אירח בביתו בקיסריה אורחים שאינם בני-הזוג נתניהו והגיש להם שמפניה ורודה. כמו כן קוסקס עצמה העידה על מקרה שבו הנהג חסון העביר שלושה בקבוקי שמפניה ורודה למטוס של פאקר כשהמיליארדר וחבריו עמדו לצאת לטיסה, ללא קשר לבני-הזוג נתניהו.

עו"ד חדד טען כי פאקר ופמלייתו נהגו להצטייד דרך קבע בבקבוקי שמפניה ורודה כשיצאו מישראל במטוס. קוסקס אמרה כי המטוס בדרך כלל מצויד, וכי היא מודעת רק למקרה אחד שבו נדרשה לספק בקבוקים לקראת טיסה, אך עו"ד חדד הציג מכתב שקיבל יום קודם לכן מבן טילי, אחד מחברי פמלייתו של פאקר, שכתב לו כי בירר את הסוגיה ושמע מאחד מאנשי צוות המטוס כי יין ושמפניה היו מועברים למטוס מביתו בישראל "בהזדמנויות רבות".

עו"ד חדד לא הדגיש בפני העדה כי טילי התייחס במכתבו לתקופה שבין השנים 2014-2016. קוסקס, כזכור, עבדה עבור פאקר חודשים ספורים בלבד, מאפריל 2016 ועד לסוף אותה שנה אז פרצה החקירה הפלילית בפרשה.

בנימין ושרה נתניהו מצביעים בבחירות הכלליות לכנסת, 17.3.2015 (צילום: מארק ישראל סלם)

בנימין ושרה נתניהו מצביעים בבחירות לכנסת ה-20, ירושלים, 17.3.2015 (צילום: מארק ישראל סלם)

עו"ד חדד חקר ארוכות את העדה על משפט אחד שאמרה לחוקרי המשטרה כשנשאלה בחקירתה הראשונה על צריכת השמפניה בבית פאקר. "אנחנו לא מחזיקים את זה בשבילה בוא נגיד ככה", אמרה קוסקס, כשהיא מתכוונת לשרה נתניהו. "גם אורחים שותים את זה, האוסטרלים שותים את זה, יש עוד אנשים ששותים את זה". קוסקס טענה כי נכון שפאקר היה שותה מהשמפניה אם היתה מוגשת לאורחים שישבו לצדו בשולחן, אך באופן עקרוני נהג לשתות טקילה ווודקה.

לבסוף, לאחר חקירה תקיפה של עו"ד חדד, הודתה קוסקס כי בחקירתה במשטרה בשנת 2016 זכרה את מצב העניינים טוב יותר מהיום, וטענה כי לא שיקרה כשאמרה שהיו עוד אנשים ששתו מהשמפניה הוורודה. מבחינת עו"ד חדד, למעט 15 בקבוקים שקוסקס העידה מידיעה אישית כי הגיעו לידיה של שרה נתניהו, כל יתר 75 הבקבוקים מצאו את דרכם למקומות אחרים.

זה לא נראה לך מגעיל?

בשלב זה ניגש עו"ד חדד לחקור את העדה על המניעים שלדבריו גרמו לה בהמשך הדרך לשנות את גרסתה ולנפח את היקף המתנות שהעביר פאקר לבני-הזוג נתניהו. הסנגור של נתניהו הקריא קטע מחקירתה במשטרה שבו אמרה שהיא "מאוד שמאלנית". השופטת רבקה פרידמן-פלדמן העירה כי "זה לא בלב העניין" אך עו"ד חדד התעקש. "תכף נראה שיש פה עניינים שהם בלב לבו של העניין", אמר. השופטת אפשרה לו להמשיך בקו החקירה.

עו"ד חדד הציג קטע נוסף מחקירתה של קוסקס במשטרה שבה אמרה על בני-הזוג נתניהו: "ההורים שלי כל כך שונאים אותם, חבר שלי שונא אותם, כולם שונאים". "'שנאה מקלקלת את השורה', אמרו הרבה לפנינו", הסביר עו"ד חדד את הצורך לחקור את העדה על היחס של בני משפחתה לנתניהו. "זו העמדה שלך!", הטיח עו"ד חדד בקוסקס, שאישרה. "עמדה של שנאה! לא בגלל שעשו לך משהו חלילה, אישית". "הם לא עשו לי שום דבר אישי", השיבה קוסקס בלאות, ונראה היה שבשלב זה רצתה מאוד כבר לסיים את חקירתה הנגדית.

"זו העמדה שלך!", הטיח עו"ד חדד בקוסקס, שאישרה. "עמדה של שנאה! לא בגלל שעשו לך משהו חלילה, אישית". "הם לא עשו לי שום דבר אישי", השיבה קוסקס בלאות, ונראה היה שבשלב זה רצתה מאוד כבר לסיים את חקירתה הנגדית

אבל עו"ד חדד המשיך והטיח בה כי בהמשך חקירתה במשטרה אמרה שסביבתה הקרובה "מתעבת" את בני הזוג נתניהו וציטט קטע אחר מחקירתה שבו אמרה כי היא מתביישת בעבודה שלה אצל פאקר משום שהיא "מגיעה מקיבוץ".

קוסקס ניסתה לטעון כי הבושה נבעה רק מה"הקשר של בני הזוג נתניהו" ולא מעצם עבודתה אצל פאקר אולם עו"ד חדד הקריא מחקירתה במשטרה שם אמרה: "כשיצאו הכתבות של רביב [דרוקר; א"פ], החברות שלי אמרו לי 'מה, זה לא נראה לך מגעיל? באמת ידעת דברים כאלה?'. ואז חבר שלי ראיתי את הזעזוע בעיניים שלו. 'זה מה שאת כאילו?'". בתשובה לשאלת החוקר המשטרתי מה הבעיה לעבוד במשק בית השיבה קוסקס "אצל טייקון", והסבירה: "אנחנו באים מאזור שבו אין הערכה לזה. אנחנו מאמינים בצדק חלוקתי, את העבודות גמר שלי כתבתי על אזרחי ג'יסר א-זרקא וזה מה שעשיתי אחר כך? זה מביך אותי".

"אגב", נעץ עו"ד חדד את השיפוד האחרון, "עד היום את עובדת אצל ג'יימס" (עוד קודם לכן ביסס עו"ד חדד כי מאז שנת 2016, כשפאקר יצא מישראל לבלי שוב, קוסקס ממשיכה לקבל ממנו משכורת מלאה עבור תחזוקת הווילה בקיסריה, שכוללת בעיקר ניקיון, הזמנת גננים ואנשי בריכה). "נכון", השיבה קוסקס תוך גלגול עיניים לעבר בן-זוגה.

את הציטוט החריף ביותר של קוסקס בחקירתה ניפח עו"ד חדד הרבה מעבר למידותיו. כשקוסקס הראתה לחוקר המשטרתי את התכתובת שלה עם קליין על בקבוקי השמפניה שיש להשאיר לשרה נתניהו בשקיות אטומות, היא אמרה לחוקר שיש לה שם גם תצלום של השקיות והוסיפה: "אני העדה שתפיל את המשטר". כשהקטע הוקרן בבית המשפט ניתן היה לראות כי קוסקס מחייכת ונהנית להמתיק סוד עם החוקר.

"מה זה המשטר?", שאל עו"ד חדד.

"אוי זה שטויות. נו, זה נאמר בבדיחות הדעת", השיבה קוסקס.

"מה זה 'משטר'?", התעקש עו"ד חדד. "איזה משטר? בבדיחות או לא בבדיחות. מה זה 'להפיל את המשטר'?. 'אני העדה שתפיל את המשטר'. איזה משטר?".

"אוי…", השיבה קוסקס.

"מה 'אוי'?", שאל עו"ד חדד. "איזה משטר? את המשטר בצפון קוריאה? את המשטר הנוראי שהיה בליבריה? איזה משטר?".

"כן, גברתי", סייע השופט משה בר-עם לסנגור.

"שוב... אני אומרת...", הגיבה קוסקס.

"למה התכוונת?", שאל בר-עם.

"ברור שאת המשטר הנוכחי, את השיטה הנוכחית", השיבה קוסקס.

"איזה משטר?", שאל שוב עו"ד חדד.

"של משפחת נתניהו", השיבה סוף סוף קוסקס.

"של בנימין נתניהו", תיקן אותה עו"ד חדד.

"של משפחת נתניהו", התעקשה קוסקס.

67104-01-20

להורדת הקובץ (PDF, 1.74MB)

משפט המו"לים