כשנכנסה אתמול (13.7) הדס קליין לאולם בית-המשפט המחוזי בירושלים לקול תקתוק מצלמות צעק אליה פתאום מישהו מהספסלים האחוריים: "הדס, אוהבים אותך, את גיבורה". זה ביטוי מעניין. יש שיאמרו שקליין הפגינה אומץ כשבחרה לדבר בגלוי על פעילות מושחתת שהיתה חלק ממנה, תוך חשיפת פרטים מביכים על שני מיליארדרים שעדיין משלמים את משכורתה. קליין נימקה את בחירתה ב"אזרחות טובה". אבל מסכת החנופה והצ'יפור שעליה היא המשיכה להעיד ביום השני לחקירתה הנגדית ב"תיק 1000" רחוקה מלצייר אותה כדמות מופת.

קליין היתה ועודנה עוזרת בכירה של אדם עשיר כקורח, איש העסקים ארנון מילצ'ן, וסייעה לו במיומנות לתחזק מערכות יחסים מפנקות עם פוליטיקאים ומיליארדרים שאִפשרו לבוס שלה להסתובב ולהסתופף במעגלי הכוח – ובפרט עם ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו, שמוצרי היוקרה שקיבל ממילצ'ן עלו לו באישום במרמה ובהפרת אמונים. אם קליין מזכירה גיבור כלשהו, הרי זהו גיבור הקומדיה "משרתם של שני אדונים": באטלר וירטואוזי העושה שליחויות בשביל שני בוסים עשירים, מתמרן בסבך היחסים בינם לבין נכבדים אחרים, ובשילוב של חנפנות והטעיה מצליח איכשהו לרצות את כולם.

אלא שלקליין היו הרבה יותר משני אדונים. מלבד מילצ'ן, שאיתו היא עובדת 36 שנים; ומלבד ג'יימס פאקר, שבשלב מסוים תומרן על-ידי מילצ'ן לשכור אותה במקביל לטפל בענייניו בישראל; ומלבד בני הזוג נתניהו, שהיו ממטירים עליה תביעות ובקשות – קליין מצאה את עצמה באוקטובר 2016 מול אתגר חדש: לסייע לחוקרי להב 433 בחקירת היחסים בין נתניהו למילצ'ן ופאקר תוך הסתרת הדבר ממילצ'ן, שזומן לחקירה רק חודשיים אחריה, ובשכנועו של פאקר למסור עדות.

ביומה השני של החקירה הנגדית ניסה סנגורו של הנאשם נתניהו, עו"ד עמית חדד, להיאחז בהשלכות הפלונטר הזה – שנשמעו לעתים כקטעי קומדיה דל-ארטה – כדי לפזר רמזים עמומים על כשלים מצד החוקרים, או שמא מצד קליין עצמה. הפרקליט נזהר לא לומר במפורש שקליין היתה צריכה להעמיד את נאמנותה לבוס לפני הצורך לשתף פעולה עם המשטרה – אבל טון הדיבור שלו יצר רושם כזה. עד כדי כך שראש הרכב השופטים, רבקה פרידמן-פלדמן, הציעה לו בשלב מסוים לבחור טון אחר.

עו"ד חדד החזיר את קליין לסוף נובמבר, ליום שבו הגיע מילצ'ן לישראל וקיבל לראשונה זימון לחקירה במשטרה. "התקשרו לארנון לקווי שלו, הגעתי מהחניה", סיפרה קליין. "הוא אמר: 'דברו עם הדס, אני לא יודע כלום'". כשנכנסה קליין לביתו המרווח של מילצ'ן בבית-ינאי היא מצאה אותו לדבריה עם השפופרת ביד. מילצ'ן היה נרגש מהשיחה. לא היה לו מושג שהעוזרת שלו כבר נחקרה בפרשה וסיפרה על משלוחי הסיגרים והשמפניה שהמיליארדר וצוותו מארגנים זה חמש שנים עבור נתניהו.

"ואת לא סיפרת לארנון?", תהה עו"ד חדד. "מה פתאום?", נחרדה קליין. "זה היה מבחינתי שיבוש!". היא סיפרה שהחוקרים ביקשו ממילצ'ן להיחקר למחרת, ומאחר שסבל מג'טלג הוא ביקש להעביר את המועד לצהריים. בעקבות הזימון פנה להתייעץ עם עורך-דינו פיני רובין באמצעות שיחת ועידה. רובין, פרקליט יוקרה של עשירי המשק הישראלי, סייע למילצ'ן בשעתו לקדם בכנסת הקלות במס לתושבים חוזרים. "הוא ידע על מה להתייעץ איתו?", שאל חדד. קליין אמרה שלא, אבל כשהחלה כדרכה לנדב פרטים נוספים חדד קטע אותה וטען שכן. לדבריו, לא רצה לפגוע בחסיון עורך-הדין של רובין.

האובססיביות של ארנון

חדד ניסה להיתלות באפיזודה ההיא כדי לבסס את טענתו שקליין היתה, שומו שמים, "בצד של החוקרים". בקטע שהציג מחקירתה ב-13.12.2016, כשהחוקרים מזכירים לה את שיחת הטלפון ההיא אל מילצ'ן, קליין זורקת משהו על ה"אתגר" שעמד בפניה, והנחקרת והחוקרים פורצים בצחוק. חדד ביקש מקליין להסביר את הבדיחה.

"אני עומדת וצריכה להגיד לארנון... צריכה לשחק אותה כאילו אני לא מכירה את החוקרים", אמרה. "למעשה ה'אתגר' שלך הוא לעבוד על מילצ'ן", פירשן הסנגור, ואחר-כך הרחיב: "הם כבר סומכים עליך ב-1 בדצמבר שלא תספרי לארנון, עושים לך אתגרים, עושים בדיחות!".

איל ההון ארנון מילצ'ן (משמאל) עם בנימין נתניהו בעת שהיה שר אוצר, 28.3.2005 (צילום: פלאש 90)

איל ההון ארנון מילצ'ן עם בנימין נתניהו בעת שהיה שר אוצר, 28.3.2005 (צילום: פלאש 90)

מצבה המוזר של קליין נמשך בחודשים הבאים. היא ומילצ'ן נחקרו בלהב 433 במקביל, המשיכו לעבוד יחד, אבל נאסר עליהם לשוחח על תוכן החקירות. אף על פי כן, העוזרת האישית של מילצ'ן סייעה לו, לדבריה, בתיאום מועדי החקירות שלו. רק חקירות באזהרה תיאם מילצ'ן בעזרת עורך-דינו דאז, בעז בן-צור. "היה להם גם את הנייד [של ארנון] ולפעמים דיברו איתו. במקרה אחד אני יודעת שדיברו איתו, כשרצו לבטל את החיסיון של עו"ד פיני רובין". חדד תהה מנין היא יודעת. קליין ענתה שלא היתה על הקו, אבל שמעה את השיחה.

סנגורו של נתניהו הקדיש שעה ארוכה לתירוצים ששימשו את קליין בחודשי חקירתה הראשונים כדי להסוות ממילצ'ן את שהותה בחדרי החקירות. קליין סיפרה כבר שנהגה לומר שהיא הולכת לרופא שיניים. בהמשך החלה לגוון. במקרה מסוים, כשהתירוצים הישנים נשחקו, אמרה לו שהלכה לעשות הפלה.

חדד: "הדס, מה שמוזר לי הוא למה להפריז כל הזמן. למה לספר לארנון סיפור מוזר על הפלה?".

קליין: "אתה מכיר את ארנון?! אתה לא מכיר, לפי מה שראיתי בעיתון לפני יומיים [...] אתה לא מכיר את האובססיביות של ארנון".

לא צריך לצעוק

איך תגידו "אל תהיי שטינקרית" בלי להגיד "אל תהיי שטינקרית"? עו"ד חדד נתן דוגמה נאה בדיאלוג הבא שניהל עם קליין בפתח החקירה הנגדית. "אנחנו יכולים לראות יחס יוצא דופן שקיבלת בחקירה הזאת [במשטרה]!" הוא הטיח בה, והזכיר את היחס הקשוח שהפנו החוקרים לעדים קודמים כניר חפץ ושלמה פילבר (יחס שהסנגורים, ואיתם רבים מתומכי נתניהו, כבר תבעו בגללו את ביטול המשפט).

חדד: "ראינו שהחוקרים היו נחמדים אלייך, אפילו שמו לב שאת מכורה לקפה".

קליין: "זה מה שמדאיג אותי? שאני מכורה לקפה?".

חדד: "שהחוקרים כבר יודעים שאת אוהבת עם סוכר".

קליין: "דווקא בלי סוכר".

חדד: "והציעו לך בייגלה!".

"סיפרת על עצמך, דיברתם על הילדים...", המשיך הסנגור.

קליין: "שאלו, דיברנו, הייתי שם שעות מרובות".

חדד: "היו נחמדים אלייך".

קליין: "באתי לשם, נתתי את העדויות שלי. זה לא היה בצעקות או בניסיון להכריח אותי להגיד דברים. השיחה קלחה". היא אישרה ששוחחה עם החוקרים גם על אביה ועל ילדיה. "לדעתי זה אך טבעי".

חדד: "לא בחקירה הזאת!".

היתה תחושה שאת והחוקרים הפכתם לשותפים, סנט עו"ד חדד בקליין, ובהמשך הקרין לה ולשופטים קטע מחקירתה שבו היא מתרווחת בכסאה, משעינה את ידיה על הראש ונאנחת: "ואי, לא אכלתי היום". "היית נינוחה!" הוא לעג. קליין הסבירה שהגיעה באותו יום לחקירה עם חום גבוה ולא הספיקה לאכול. "היה ברור לכל החוקרים שאתם נמצאים באותו צד של המתרס!", סובב הסנגור את הסכין. ככה ייעשה לאשה שמשתפת פעולה עם המשטרה.

"אני אזרח שומר חוק, ונקראתי לתת עדות", הסבירה קליין אחרי שהשופטת פרידמן-פלדמן הביעה אי-נחת מקו החקירה.

באותו חזית

עו"ד חדד עשה עוד כמה נסיונות דחוקים למצוא סתירות בגרסתה של קליין לגבי תפקודה כמשת"פית של המשטרה. הוא הקרין קטע קצרצר מהחקירה שבו נשמע מפיה של קליין המשפט "אני נדמה לי שאנחנו באותו חזית". "אמרת לפני רגע שלא הרגשת שאתם באותה חזית!", הוא העיר לה. אולם אחרי שהוצג באולם המשך התמליל, לבקשת התובע ב"תיק 1000" עו"ד אלון גילדין, התברר ההקשר שבו נאמר המשפט. "אני אומרת [לחוקר] שאני רוצה שהדברים יהיו ברורים, שאני לא פוגעת באף בנאדם", פירשה קליין. היא והחוקרים היו באותה חזית במובן שהיא והם "רוצים לרדת לחקר האמת".

בקטע אחר מהתמלילים, אחד החוקרים מחמיא לקליין על תשובותיה המפורטות. "כן, אני נורא יסודית, מה אני יעשה", עונה לו קליין. החוקר מציין שלא כל הנחקרים כאלה. "איזה כיף לשמוע", היא עונה. עו"ד חדד תבע מקליין הסברים לשיתוף הפעולה הלבבי. "זה כיף לשמוע שאומרים שאתה בנאדם אמין", היא ענתה.

בחקירה החמיא אחד החוקרים לקליין על תשובותיה המפורטות. "איזה כיף לשמוע", ענתה. עו"ד עמית חדד תבע ממנה הסברים לשיתוף הפעולה הלבבי. "כיף לשמוע שאומרים שאתה בנאדם אמין", הסבירה קליין

בקטע אחר בתמלילים אומרת קליין לחוקרים את המשפט הטריוויאלי "כל אחד עושה את העבודה שלו, וטוב שכך". "אנחנו רואים חילופי תודות", ניתח עו"ד חדד, "זה מה שהיה בחקירות!". קליין: "עמית, בוא אני אומר לך: לא היו מעולם צעקות כי לא היתה סיבה. כי כשנקראתי, נתתי תשובות".

תזה נוספת של הסנגור היתה שהחוקרים לא עשו את מלאכתם נאמנה כשנמנעו מלעמת את קליין עם סתירות בעדויותיה ובעדויות של נחקרים אחרים, "חוץ מאשר לגבי גב' נתניהו". קליין אישרה שאינה זוכרת מקרים כאלה, אבל התובע גילדין אמר שהתמלילים דווקא כוללים דוגמאות מהסוג הזה. השופט עודד שחם העיר שהתביעה תצטרך להגיש את הראיות האופן מסודר. "יש קושי אם תטענו טענה מהסוג הזה. זה מאוד קשה לקבוע ממצאים בסוגיה [...] רוצים לטעון ליחס כזה או ליחס אחר, צריכה להיות תמונה". עו"ד חדד: "יכול להיות שנחליט בסוף, אם נציג המון סתירות בגרסאות, נרצה שכבודכם יראה".

בן-צור אישר

חדד הקדיש מאמץ רב להטיל דופי בדרך שבה קיבלו חוקרי להב 433, באמצעות קליין, את חשבוניות הקנייה של הסיגרים והשמפניה שהעניק מילצ'ן לזוג נתניהו. קליין ביקשה את התיעוד ממנהלת החשבונות של מילצ'ן, שרה שוחט, בדצמבר 2016, בתקופה שבה נאסר עליה לשוחח עם מילצ'ן על החקירות. היא לא יידעה אותו על נטילת המסמכים, ומסרה אותם לחוקרי המשטרה בקלסרים בכמה פעימות, בנקודות מפגש דיסקרטיות. לפי תמליל חקירתה במשטרה ב-13.12, שחדד הציג בדיון, קליין הציגה לשוחט את הבקשה כדרישה ממילצ'ן עצמו.

עו"ד בעז בן-צור (צילום: יונתן זינדל)

קליין אישרה שלא אמרה לשוחט את האמת, ומיהרה להדגיש כי "בכל שלב אני נעזרת בעורך-דין שלי", דהיינו עו"ד בן-צור, שכזכור עבר מאז לייצג את נתניהו. "אני אומר לך שארנון נחקר במשטרה, והוא יכול להחליט אם למסור את המסמכים שלו או לא!", הטיח חדד בקליין. לדבריו, היא נטלה את המסמכים מאחורי גבו. "אני מבקשת להגיב לזה", התרגזה קליין. "אני הקפדתי הקפדה יתרה שארנון לא ידע על מה אני נחקרת. כשאני יוצאת מחקירת המשטרה, ארנון אומר לי: [החוקרים] מכירים אותך, יודעים את השם שלך". כשחדד המשיך לדחוק בה, ענתה: "מה נראה? שאני אגיד לארנון שהתבקשתי למסור קלסרים של חשבונות?!".

ברקע קו החקירה עמדה מחלוקת בין התביעה להגנה באשר לחוקיות ההנחיה של החוקרים לקליין. אחרי שקליין הוצאה מן האולם טען התובע גילדין כי העדה אינה מודעת לעובדה שלמשטרה היה באותה עת צו לתפיסת מסמכים ממילצ'ן. הסנגור חדד דחה זאת, והתעקש שקליין התבקשה לקחת מסמכים "במרמה", ללא אישור היועץ המשפטי לממשלה; הצו שהזכיר התובע אינו רלבנטי לחשבוניות שליקטה.

השופט שחם הציע לחדד להגיש לבית-המשפט בקשה קונקרטית באשר לאיסוף המסמכים.

לוגיקה בוליאנית פשוטה

הקואופרטיביות של קליין עם חוקרי המשטרה, ביקש סנגורו של נתניהו להראות, ניתנה בתמורה להגנה מהעמדה לדין – דבר שעלול, לכאורה, לצבוע את גרסתה בצבעים מוטים. קליין ומעסיקה מילצ'ן, שהיעדרם מכתב האישום כשותפים לעסקת שוחד גרם לכמה גבות להתרומם, לא חתמו על הסכמי עד מדינה עם הפרקליטות כמו חפץ ופילבר. ביום החקירה הקודם טען עו"ד חדד בפני קליין כי החוקרים הודיעו לה מפורש שהיא "מוגנת". קליין הכחישה. הסנגור ביקש להפריך את הגרסה הזאת.

חדד: "שללת נחרצות את הדבר הזה. את בטוחה?".

קליין: "זה מה שאני אומרת".

חדד: "בטוחה?".

השופטת פרידמן-פלדמן: "היא אמרה שהיא בטוחה".

כעת הציג חדד קטע מתמליל שיחה בין קליין לחוקר עידן אדירם בחדר החקירות. השניים מדברים על מסירת החשבוניות, קליין תוהה מה תעשה אם מילצ'ן ישאל אותה ביום מן הימים מדוע מסרה את הקלסרים, ואדירם אומר לה: "את מוגנת לחלוטין איתנו".

למקרא התמליל נאנחה קליין אנחת רווחה, והסבירה שהמלה "מוגנת" אינה מציינת מעמד של עדת מדינה, כפי שהבינה את שאלתו של חדד, אלא מתייחסת לצידוק שקליין תוכל לתת למילצ'ן על לקיחת המסמכים בלי ליידע אותו. "כי זה לא נעים", הסבירה את מבוכתה מהמעשה. "זה לא נעים לעשות עבירה!", עקץ חדד. שום עבירה, ענתה קליין, היא צייתה להוראות החוקרים. השופט בר-עם ריחם על חדד ועזר לו להבין את הכוונה של קליין.

עו"ד עמית חדד, סנגורו של בנימין נתניהו ב"תיק 1000". בית-המשפט המחוזי בירושלים, 6.7.2022 (צילום: אוליבייה פיטוסי)

עו"ד עמית חדד, סנגורו של בנימין נתניהו ב"תיק 1000". בית-המשפט המחוזי בירושלים, 6.7.2022 (צילום: אוליבייה פיטוסי)

עו"ד חדד ניסה, לאו דווקא בהצלחה, להציג גם סתירה אחרת בדברי קליין. לאורך חקירתה היא הדגישה שהיא זו שהציעה לחוקרי 433, בדצמבר 2016, להשיג עבורם את חשבוניות הקנייה של מוצרי היוקרה שנרכשו עבור הזוג נתניהו, במקום שיסתמכו על זכרונה. עו"ד חדד ביקש להראות שהרעיון נבע מהחוקרים עצמם. הוא הציג פתק בכתב ידה שאותו מסרה לחוקר עידן אדירם כשהעבירה לו אחד מהקלסרים, במפגש בחניון של מרכז קניות ברעננה.

בפתק נאמר: "לכבוד עידן, להב 433. במענה לדרישתך וכפי שנתבקשתי לעשות הריני מצרפת שני תדפיסי כרטיסי אשראי וחשבונית אחת. יצוין כי מדובר בבדיקה שנעשתה במהירות. הדס קליין".

"את כותבת 'כפי שנתבקשתי'!", ציין עו"ד חדד. קליין הסבירה שבחרה בניסוח בהתאם לייעוץ המשפטי שקיבלה.

חדד: "אז זה מצג שווא כשאת כותבת כך?".

קליין: "זה לא מצג שווא. זה לא נראה לי... אני לא יודעת לייחס עכשיו למה כתבתי כך או אחרת. אבל את המסירה אני יזמתי".

חדד: "אז זה מצג שווא?!".

קליין: "תיקח את זה איך שאתה רוצה".

חדד: "אני לוקח את זה בלוגיקה בוליאנית פשוטה".

בתגובה לטון המאשים של הסנגור הדגישה קליין שכל המסמכים שהעבירה למשטרה עברו תחת עינו של עו"ד בן-צור.

חדד: "אני יכול לבדוק את זה איתו?".

קליין: "את הדבר הזה? בהחלט!".

חדד: "אז זו לא היתה יוזמה של המשטרה?".

קליין: "זו היתה יוזמה שלי, איך לבסס את הנתונים".

השופט בר-עם: "זו היתה יוזמה שלה, ואז היא התבקשה לעשות את זה".

עו"ד עמית חדד ניסה להיאחז בקושי חדש: "בחשבוניות שאת מוסרת כתוב ארנון מילצ'ן, לא כתוב הדס קליין!". קליין השיבה: "ברור שלא כתוב הדס קליין, אני קניתי אותם?!"

מאמציו של עו"ד חדד להעלות רמזים שקליין "הסתירה" מהחוקרים את האמת, ולתמוה מדוע הם לא מחו שהיא מייחסת להם בקשות שלא ביקשו, לא שכנעו את השופטים. כמה דקות אחר כך הוא ניסה להיאחז בקושי חדש: "בחשבוניות שאת מוסרת כתוב ארנון מילצ'ן, לא כתוב הדס קליין!".

"ברור שלא כתוב הדס קליין, אני קניתי אותם?!".

השופטת פרידמן-פלדמן: "עו"ד חדד, הנושא מוצה...".

דוגמה נוספת לשיתוף הפעולה של קליין עם החוקרים היא הסיוע שהגישה להם, ולא צלח לבסוף, לשכנע את מעסיקה השני, ג'יימס פאקר, למסור מידע למשטרה. קליין סיפרה על כך כשעו"ד חדד ביקש ממנה להיזכר בתוכן חקירותיה הראשונות בלהב 433, שמהן לא נרשמו תמלילים. "מומי, ואולי גם עידן, ביקשו ממני לדבר עם מר פאקר ולבקש ממנו לתת עדות פתוחה. נדמה לי שזה היה בדצמבר". קליין לא ידעה לומר אם חקירת פרשת המתנות כבר התפרסמה אז בתקשורת, אבל אישרה לעו"ד חדד שהיה "רחש בחש" שאולי הגיע לאוזני פאקר.

התובע עו"ד אלון גילדין משוחח עם העיתונאית אילנה דיין לפני דיון במשפט המו"לים בבית המשפט המחוזי בירושלים, 13.7.2022 (צילום: יפתח בריל)

חדד הציג תמלילים משיחותיה בנושא עם החוקרים. "השיח הזה עם פאקר, הניסיון להביא אותו, זה חזר הרבה... כמה פעמים. אמרת לחוקרים שכבר די, שפאקר כועס עלייך". קליין: "הרגשתי שאני כבר מותחת את החבל יותר מדי, שלא נעים לי, ואז אמרו: תעזבי את זה". חדד הציג קטע מדבריה שהוקלט בזמן אמת, והוכיח בעיקר את מהימנות הזיכרון המאוחר של העדה. "עידן ביקש ממני לדבר עם ג'יימי [פאקר]", היא אומרת לחוקר, "אני משחקת באש, אני מרגישה שהוא כועס עלי".

"מה שאנחנו רואים פה הוא שאת אומרת שג'יימי מרגיש ש'אני לא בצד שלו'", פירש עו"ד חדד. "התחושה של ג'יימי היתה, לאור השיחות ביניכם – וזה מה שהבנת, כי אנחנו מדברים על התודעה שלך – שאת בצד של המשטרה". קליין הסתייגה מהניסוח, והדגישה שהבטיחה לפאקר בשם החוקרים כי "לא יאונה לו כל רע" מפני שמדובר בחקירה פתוחה (של עד שאינו חשוד). "הרגשתי שזה לא כל-כך ענייני, ובזה זה נגמר", סיכמה.

קנו לעצמכם מתנה לחג

כמו ביום החקירה הקודם, הסנגור חדד הציג שורה של התכתבויות ווטסאפ בנאליות למראה בין קליין לשרה נתניהו. הוא חתר בעיקר לשני יעדים: לשכנע שהקשר בין מילצ'ן וקליין ובין הזוג נתניהו היה חברי, ולא תועלתני; ולהראות שמתן הסיגרים והשמפניה התרחש לעתים קרובות בחגים ובאירועים, לא טובת הנאה מושחתת אלא מנהג חברתי רגיל וטבעי.

כרבות מהראיות שעו"ד חדד התעכב עליהן בחקירתו הנגדית, לא היה ברור אם הן מחלישות או דווקא מחזקות את התזה העיקרית בכתב האישום, שלפיה מילצ'ן ועובדיו יצאו מגדרם כדי להרעיף פינוקים על הזוג נתניהו. הדוגמאות למתנות שניתנו באירועים היו אנקדוטליות ולא התחילו לגרד את מסכת המקרים הארוכה שקליין העידה עליה, שנתמכת במסמכים. אבל התכתובות פותחות צוהר מעניין לעולמן התרבותי והרוחני של הנפשות הפועלות.

יום לפני ליל הסדר של שנת 2015 כתבה קליין לשרה נתניהו: "ערב נהדר, יקירה. מחר אתקשר ואגיע כמובן כשיהיה לך נוח. ארנון ביקש...".

"מה שאנחנו רואים כאן הוא שאת התקשרת ביוזמתך", ציין עו"ד חדד. "את קוראת לשרה 'יקירה' ומקווה שיהיה לה נוח. את מגיעה כדי לתת מתנה שכוללת שמפניות, וזה קורה בסמוך לליל הסדר. זאת אומרת: ארנון שולח דרכך מתנה לפסח!".

הדס קליין: "כשאני ראיתי את העדות במשטרה של שרה נתניהו, אז זה לא נקרא חברה... שאני גנבתי!... אבל את זה כבר תשאל את ארנון. זה לא נקרא חברות!"

קליין ניצלה את ההזדמנות כדי להעמיד את המלים החביבות בהקשרן: בערב ליל הסדר הקודם, כפי שקליין כבר סיפרה, דרש מילצ'ן מהנהג יונתן חסון להעביר לזוג נתניהו משלוח שמפניה דחוף שגרם לו לאחר לסעודת החג. "לכן שנה לאחר מכן אמרתי שהפעם זה לא יקרה", הסבירה קליין. המלים "כשיהיה לך נוח" נועדו למנוע הסתבכות שנייה. "אבל מה שלי חשוב הוא שהפעם כשהחלטתם לתת את השמפניות, זה היה לרגל חג הפסח", אמר עו"ד חדד. קליין: "במקרה הזה זה היה בפסח, היו גם במקרים אחרים".

במקרה אחר כתבה נתניהו לקליין: "הדס יקרה, מזל טוב וחיבוק גדול ליום ההולדת, המון אושר והגשמה", ונענתה בתשובה מתקתקה באותה מידה.

חדד: "הגברת נתניהו שולחת לך ברכות ליום ההולדת!".

קליין: "נכון, נכון".

חדד: "חיבוק גדול!".

קליין: "נכון, נכון".

חדד: "מה שאנחנו רואים מכאן הוא ששרה חברה שלך, טורחת לספר דברים אישיים על שמחת החג".

"אני אמרתי לארנון פעם שאם יפסיק לתת, היא כבר לא תהיה חברה שלי", עקצה קליין, וחשפה אולי חלק מהמניע הנפשי שהקל עליה לחשוף ברבים את התביעות המושחתות של הזוג נתניהו. "כשאני ראיתי את העדות במשטרה של שרה נתניהו, אז זה לא נקרא חברה... שאני גנבתי!... אבל זה כבר תשאל את ארנון. זה לא נקרא חברות!". בכך התייחסה קליין לעדותה של נתניהו, שטענה שקליין והנהג חסון פשוט גנבו את ארגזי השמפניה שנקנו בכספם של המיליארדרים.

עו"ד חדד לא הרפה, ואיים על קליין שיציג לה ראיות שיפריכו את גרסתה שהמתנות ממילצ'ן לנתניהו היו מענק חד-צדדי. באחת מהודעות הווטסאפ ששלחה קליין לשרה נתניהו אחרי ליל הסדר היא מודה על "תשורה" שקיבלה ממנה. הנה, טען חדד, את קיבלת ממנה בושם.

תכתובת ווטסאפ בין הדס קליין לשרה נתניהו, 3-4.4.2015

קליין: "אני קיבלתי בושם?! מעולם לא קיבלתי בושם משרה נתניהו".

חדד: "אז מה זו התשורה?".

קליין לא היתה מסוגלת להסביר את כוונתה. היא פסלה את האפשרות שהתייחסה שם למחזיק המפתחות שנתנו לה הנתניהוז, המתנה היחידה שקליין זכרה שהיא אישית קיבלה מהם.

"גב' קליין, את קיבלת מתנה, את זה אנחנו רואים!", הכריז עו"ד חדד, וסיכם: "כשאני שאלתי אותך אם קיבלת מתנה, אם זה היה חד-צדדי, אמרת שהיה חד-צדדי. עכשיו אנחנו רואים הודעה שקיבלת מתנה".

מריה קארי לא מאוד מעניינת

בסדרה אחרת של הודעות ווטסאפ קליין שימשה צלע במשולש עם ג'יימס פאקר ושרה נתניהו. באחת מהן, מ-7.4.2015, העביר פאקר לשרה לנתניהו באמצעות קליין לינק להרצאת TED שלדעתו תעניין את ראש הממשלה. שרה בתשובתה בירכה את קליין ליום הולדתה.

חדד: "מה שמעניין אותי הוא שההרצאה הזאת – את הקשבת לה? זה דווקא די נחמד...".

קליין: "אתה יודע כמה הודעות כאלה [אני מקבלת]? מכל העולם".

חדד: "...הוא מספר כאן על שיטות פוליטיות, שדמוקרטיה זו לא השיטה היחידה, זו באמת הרצאה מאוד מעניינת. הוא מבקש להעביר את זה למר נתניהו כי זה סוג השיחות שהיו להם, על פילוסופיה ופוליטיקה".

בהודעת ווטסאפ אחרת, מיוני 2015, קליין שולחת לשרה נתניהו תמונות ממפגש משותף של הנתניהוז, המילצ'נים, ג'יימס פאקר ולכלן מרדוק – בנו של איל התקשורת רופרט מרדוק, המקורב לפאקר ולמילצ'ן. חדד חקר את קליין על נסיבות צילום התמונה: מי עוד היה במפגש (לא זוכרת), האם פאקר בא ארצה לבד (סביר שלא, הוא נהג לבוא עם צוות), האם היתה ארוחת ערב (בטח, תמיד), האם היא נעדרת מהתמונה כי היתה הצלמת (כנראה שלא, היא לרוב לא מצלמת) וכן הלאה.

וכאן שלף חדד את הראיה ה"מרשיעה", תגובתה של שרה נתניהו להודעה: "תמונות יפות בכללי. אני נראית לא טוב ממש, אני יושבת ליד ג'יימס, לדעתי אסור לי לעמוד ליד ג'יימי אלא אם כן מצלמים בישיבה". "אשלח רק אותה למיכל", מרגיעה אותה קליין, "למרות שאני חושבת שאת נראית נפלא גם באחרות". התובע גילדין תהה על מה קליין מתבקשת להגיב. "זה שיח שמלמד על קרבה", הסביר חדד לקליין. "היא משתפת אותך בדברים שהם יחסית אישיים".

באותו חודש נעזר מילצ'ן בשירותי התיווך של קליין כדי לשלוח לשרה נתניהו תמונות של פאקר, חמוש במשקפי שמש, על סיפון יאכטה בלב ים. קליין מוסיפה "נשיקות ונתראה מחר". "זו תמונה לא מהארץ", חידדה העדה. "למה לארנון היה חשוב להעביר את התמונה הזו?", שאל חדד. "אני יודעת? תשאל את ארנון".

ג'יימס פאקר בצילום מסך מתוך כתבתו של רביב דרוקר בערוץ 10, 2016

ג'יימס פאקר (צילום מסך מתוך כתבה של רביב דרוקר בערוץ 10, 2016)

בערבו של 27 ביוני נערך במעונו של מילצ'ן בבית-ינאי אירוע נוצץ אפילו במונחים מילצ'ניים: בת זוגו של פאקר, הזמרת מריה קארי, הגיעה ארצה, ואנשיו של מילצ'ן אִרגנו לכבודם סעודה רבת משתתפים שאף הניבה כתבות רכילות בעיתונים. "את היית באירוע. התכוננתם אליו? ספרי מה עשית שם". קליין: "הזמנו מאבטחים, כנראה היו שם שפים – בטוח היו שם שפים". חדד השתוקק לשמוע מי עוד בא. "אני אומרת לך שאני לא זוכרת בדיוק מי היו המשתתפים. באמת שאני לא זוכרת". אחרי זמן קצר נזכרה פתאום באורח אחד: השחקן יו ג'קמן.

"גברתי, מריה קארי לא מאוד מעניינת", השבית חדד את השמחה. "מה שמעניין הוא שלקראת האירוע קניתם הרבה אלכוהול". "ברור שכן!", אישרה קליין את המובן מאליו. מילצ'ן לא רכש אלכוהול רק עבור שרה נתניהו, אלא גם כשערך נשפים מרובי משתתפים באחוזתו.

עו"ד עמית חדד: "מה שמעניין הוא שלקראת האירוע קניתם הרבה אלכוהול". הדס קליין: "ברור שכן!". מילצ'ן לא רכש אלכוהול רק עבור שרה נתניהו, אלא גם כשערך נשפים מרובי משתתפים באחוזתו

למחרת היום ביקרה קארי בירושלים, ובערב התארחה עם בן זוגה לסעודה בבית ראש הממשלה. חדד הציג לקליין התכתבות עם נתניהו לקראת האירוע. קליין אמרה שבאותו ערב לא הגיעה בעצמה לבלפור. "את זוכרת אם ארנון הגיע?". קליין לא זכרה, אבל אחרי שחדד הציג לה את שמו של הבוס בכתבת רכילות, אישרה: "הוא לא היה מפספס אירוע כזה, מניחה שכן". "לארוחה כזו אני מניח שהביאו שמפניות, בטח הביאו יין לבן גם!", חותם חדד את המהלך.

כשחדד עבר להתעמק בתכתובות מסוף אוגוסט, שבה מחמיאים מילצ'ן ופאקר לנתניהו על עמידתו האיתנה בקונגרס האמריקאי נגד הסכם הגרעין עם איראן, השופטים כבר איבדו סבלנות. "יכול להיות שאנחנו מגיעים לנקודת המיצוי", רמז השופט עודד שחם. "לכן אנחנו עוברים על כל ההודעות...", החל חדד לתרץ, אבל שחם הבהיר: "לא דיברתי על ההודעה. דיברתי על ערך החקירה של העדה". את ההודעות, לדבריו, ההגנה יכולה להגיש בכתב.

לחשן באולם

רגע מביך מאוד שנרשם בדיון סיפק לתומכי נתניהו אישור לכאורה כי קליין היא עדה מחושבת, ושהתשובות שלה לא נמסרות בתום לב. בעיצומם של חילופי דברים בין הסנגור לקליין קפץ לפתע השופט בר-עם וקרא לעבר אחד הנוכחים באולם: "סליחה, אדוני לא יפריע! צא החוצה! זה דבר מאוד חמור מה שעשית!". עוד לפני שיושבי האולם הספיקו להבין במי מדובר הוצא האיש מן האולם.

בר-עם הסביר לעמיתיו כי עקב במשך כמה דקות אחרי מעשיו של האיש, שישב ביציע סמוך מאוד לדוכן העדים, וראה שהוא מעווה העוויות לעברה. קליין הסבירה במבוכה שמדובר בידיד משפחה בשם אודי נאור, שהגיע לדיון עם אחותה. היא התעקשה שכלל לא ראתה אותו לפני כן (טענה תמוהה, בהתחשב בכך שישב סמוך אליה).

עו"ד חדד ניצל את ההזדמנות כדי להזכיר שיום לפני כן סיפרה קליין על יועץ תקשורת שנכח בדיון. קליין אישרה, ואמרה שהיועץ היה אלירן ברקת, ידיד של בתה.

חקירתה הנגדית של קליין צפויה להימשך בשבוע הבא.

67104-01-20

משפט המו"לים

להורדת הקובץ (PDF, 1.67MB)