החקירה הנגדית של הדס קליין, העוזרת האישית של המיליארדרים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, החלה אתמול (12.7) בשורה של קדימונים, כנהוג בתעשיית הטלוויזיה המסחרית. בא-כוחו של בנימין נתניהו, עו"ד עמית חדד, זרק לחלל אולם בית-המשפט המחוזי בירושלים סדרת טענות אותן הבטיח להוכיח במהלך ימי חקירתה, ואשר יעמידו על ראשה את תמונת המציאות ששרטטה קליין בחקירתה הראשית.

עם זאת, נכון לסוף יומה הראשון של החקירה הנגדית, נראה כי הפרומו הבטיח יותר משהתוכנית עצמה מקיימת. הישגיו המוגבלים של חדד היו בזריעת ספק לגבי השאלה אם נפלו מחדלים בחקירה המשטרתית של הפרשה, ובניסיון לשכנע שבני הזוג נתניהו סברו שהקשר בינם לבין שני המיליארדרים ועוזרתם לא היה אינסטרומנטלי בלבד.

קליין היא עדת מפתח במשפט המו"לים, ועדותה מתמקדת בפרשה המכונה "תיק 1000", במסגרתה מואשם ראש הממשלה לשעבר במרמה והפרת אמונים בשל יחסיו עם שני המיליארדרים שהמטירו עליו טובין יקרי ערך, בדיוורה של קליין. בחקירה הראשית תיארה העדה את מפעל ה"מתנות", בעיקר סיגרים ובקבוקי שמפניה אך גם בגדים ותכשיטים, שמימנו מילצ'ן ופאקר עבור נתניהו ורעייתו שרה.

בכתב האישום העמידה המדינה את שווי טובות ההנאה המצטבר שקיבלו בני הזוג נתניהו משני המיליארדרים על כ-690 אלף שקל, אך בעדותה הראשית פירטה קליין גם על "מתנות" נוספות, בשווי מאות אלפי שקלים נוספים, שבני הזוג נתניהו דרשו וקיבלו ממילצ'ן ופאקר ואשר לא נכללו בכתב האישום.

העדה הדס קליין בבית-המשפט המחוזי בירושלים, 12.7.2022 (צילום: אוליבייה פיטוסי)

העדה הדס קליין בבית-המשפט המחוזי בירושלים, 12.7.2022 (צילום: אוליבייה פיטוסי)

קליין תיארה בעדותה הראשית כיצד נוצר מנגנון משלוחים מסודר שדאג להעביר סיגרים ובקבוקי שמפנייה לבני הזוג נתניהו, ע"י קליין עצמה והנהג יונתן חסון, גם במועדים שבהם לא היה מפגש חברתי בין בני הזוג נתניהו למילצ'ן או פאקר, ואף במועדים שבהם המיליארדרים כלל לא היו בישראל. עו"ד חדד טען כי יראה שהיו רק כמה מקרים בודדים כאלה בכל שנה, אם בכלל, ובדרך כלל בימי הולדת.

קליין טענה כי בכל הקשור לבקבוקי שמפניה, הכמות שהיתה ניתנת לשרה נתניהו בכל פעם עמדה על שניים עד שלושה ארגזים של שישה בקבוקים כל אחד. עו"ד חדד טען כי יראה שפעמים רבות היה מדובר בשלושה בקבוקים ולא יותר.

קליין טענה כי בני הזוג נתניהו מעולם לא העניקו מתנות משל עצמם לשני המיליארדרים, מלבד מחזיקי מפתחות שנתנו לה ולמילצ'ן, וצעצוע שהעניקו לבנו של המיליארדר. עו"ד חדד טען כי ידגים בפני בית-המשפט, בסיוע מסמכים ותכתובות מזמן אמת, כי בני הזוג נתניהו נתנו גם נתנו מתנות נוספות למילצ'ן ולפאקר.

לפחות ביום הראשון של החקירה הנגדית לא קיים עו"ד חדד את הבטחותיו אלה.

האמת מספרת את עצמה

אל אולם בית-המשפט המחוזי בירושלים הגיעו אתמול כתריסר אזרחים, תומכי הנאשם מספר 1 בנימין נתניהו, שבאו בציפייה לראות כיצד "תיק 1000" קורס כפי שלהבנתם קרס גם "תיק 4000", תיק השוחד המרכזי במשפט (שכולו, לשיטתם ולשיטת נתניהו, פרי מזימה קונספירטיבית של כוחות עלומים המעוניינים להזיז את נתניהו מהזירה הפוליטית).

עו"ד חדד פיזר לאורך יום החקירה הראשון שלו רמזים כאילו באמתחתו ראיות מחץ שימוטטו לחלוטין את הגרסה שהציגה קליין בחקירתה הראשית. פעם אחר פעם הוא הציע לה לחזור בה מגרסתה הקודמת, כדי למנוע ממנה מבוכה, כהגדרתו. פעם אחר פעם התעקשה כי היא עומדת על דעתה. "האמת מספרת את עצמה", אמר עו"ד חדד במהלך יום החקירה, "זה היופי באמת. רק שיתנו לה הזדמנות, יפתחו לה חלון והיא תיכנס לחדר". לעת עתה, מהחלונות שניסה סניגורו של נתניהו לפתוח באולם בית המשפט נשבה רוח בלבד.

"יש לנו מסלול ארוך ביחד אני מקווה שזה יהיה נעים", אמר עו"ד חדד לעדה קליין בפתח החקירה הנגדית, אך כמעט מיד התחיל להרים את קולו באופן מאיים

אם לעו"ד חדד אכן ישנן ראיות חפציות שסותרות מן היסוד את גרסת התביעה, בדומה לראיות שהציג עמיתו לצוות ההגנה עו"ד בעז בן-צור ב"תיק 4000" ואשר קעקעו את מועדי המפגשים בין נתניהו למנכ"ל משרד התקשורת דאז שלמה (מומו) פילבר, הוא לא שלף אותם ביום החקירה הנגדית הראשון. אך דומה כי תומכי הנאשם הסתפקו גם בסיור המודרך שערך עו"ד חדד בחשבון הטוויטר של קליין, עם דגש על סימוני "חיבוב" לציוצים ביקורתיים כלפי נתניהו. די היה בכך כדי לשכנעם כי העדה מונעת מעוינות אישית, ועל כן יש להטיל ספק בגרסתה.

"יש לנו מסלול ארוך ביחד אני מקווה שזה יהיה נעים", אמר עו"ד חדד לעדה קליין בפתח החקירה הנגדית, אך כמעט מיד התחיל להרים את קולו באופן מאיים, עד כדי כך שלא רק העדה ונציג הפרקליטות עו"ד אלון גילדין העירו לו על כך אלא גם השופטים. חדד עודד את העדה להעיר לו בכל פעם שהיא חשה אי-נוחות כתוצאה מהחקירה, אך במקביל שב וגרם לה להרגיש כך עד שנתבקש לרסן את עצמו, ועורר את הרושם שהוא פשוט לא מסוגל לדבר לאורך זמן שלא בקול רם מאוד.

קליין, מצדה, ניסתה להמשיך בחקירתה הנגדית את עדותה בחקירתה הראשית, ובכמה הזדמנויות השיבה לשאלותיו של עו"ד חדד בקצרה, רק כדי לפצוח בסיפור נוסף על החזירות של בני הזוג נתניהו, עם דגש על עוד ועוד התנהלויות מעוררות שאט נפש של שרה נתניהו. עו"ד חדד קטע את התשובות הללו בנחישות, אך השופטים אפשרו בדרך כלל לקליין להשלים את דבריה.

העצות של בן-צור

המסלול הארוך של החקירה הנגדית החל בטענות של עו"ד חדד כלפי המשטרה, לא כלפי קליין עצמה. הסנגור טען למחדלים חמורים, שחלקם נובעים מזדון, שנפלו בחקירה המשטרתית. "ראיות קריטיות שהיו יכולות להוכיח את פיקטיביות הסיפור שסיפרת, שהכמויות לא נכונות, שהשיטה היא לא השיטה, או הושמדו או לא נאספו במכוון", אמר.

עו"ד חדד חזר כמה פעמים במהלך יום החקירה על הטענה כי במשטרה הבהירו לקליין ומילצ'ן כי הם "מוגנים" (קליין הכחישה), והזכיר בהקשר זה את הנכונות של המשטרה לחקור את מילצ'ן על הפרשה, לבקשתו, בשגרירות בלונדון ולא בארה"ב, שם מרכז עסקיו.

עו"ד בעז בן-צור, סנגורו של בנימין נתניהו ב"תיק 4000", בכניסה לאולם משפט המו"לים. בית-המשפט המחוזי בירושלים, 11.5.2022 (צילום: יונתן זינדל)

עו"ד בעז בן-צור, סנגורו של בנימין נתניהו ב"תיק 4000", בכניסה לאולם משפט המו"לים. בית-המשפט המחוזי בירושלים, 11.5.2022 (צילום: יונתן זינדל)

עוד הדגיש עו"ד חדד כי שתי החקירות הראשונות של קליין במשטרה לא הוקלטו ותחת זאת ישנו רק רישום של השאלות שנשאלה והתשובות שסיפקה. לדבריו, היעדר התיעוד מונע מההגנה לדעת כיצד נוסחה בדיוק גרסתה הראשונה. בנוסף טען כי החוקרים שאלו אותה על המתנות שסיפקו מילצ'ן ופאקר לנתניהו כבר בחקירתה הראשונה, על אף שהיועמ"ש אביחי מנדלבליט אישר לחקור את סוגיית המתנות רק כמה שבועות לאחר מכן.

כדוגמה להעלמת ראיות, או התעלמות מהן, הזכיר עו"ד חדד דו"ח אקסל שהוכן בזמן אמת על-ידי עובדת אחרת של מילצ'ן במטרה לאמוד את היקף ה"מתנות" שהעביר המיליארדר לבני הזוג נתניהו. לפי הדו"ח הזה, טען עו"ד חדד, היקף ה"מתנות" באותו מועד עמד על פחות מ-200 אלף שקל, אולם המשטרה לא איתרה את הדו"ח.

משמעותית יותר היתה העובדה כי המדינה לא ביקשה מקליין להציג הודעות ווטסאפ או SMS שקיבלה ושלחה לצורך תמיכת גרסתה, וכי המדינה אף נמנעה מלממש צו חיפוש שהוציאה בספטמבר 2016 כדי לתפוס ולעיין בטלפונים ובמחשבים של קליין. מבחינת עו"ד חדד, זו עדות לכך שהמשטרה לא רצתה לחקור ברצינות את הטענות של קליין, מחשש שתגלה ראיות מזכות לנתניהו.

בהמשך החקירה הנגדית, קליין אישרה לעו"ד חדד כי כשהגיעה למשטרה למסור עדות הקפידה להשאיר את שני מכשירי הטלפון שלה מחוץ לחדר החקירות, בביתה או ברכבה. לדבריה, עשתה זאת בעצת בא-כוחה דאז עו"ד בעז בן-צור, שבהמשך הפך לסנגורו של נתניהו. במקום לספק לחוקרים את מכשירי הטלפון שלה לעיון, שכנעה אותם בעצת עו"ד בן-צור כי תבצע בהם חיפוש לפי רשימת מילים שיספקו לה החוקרים, ותחזיר להם את הממצאים.

ג'יימס פאקר בראיון (צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב של 7NEWS Spotlight)

ג'יימס פאקר בראיון (צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב של 7NEWS Spotlight)

בחקירה הראשית הוצגו עשרות חשבוניות שמצאה קליין בתיבת המייל שלה בעקבות אותו חיפוש, ואשר תיעדו בזמן אמת רכישת סיגרים ובקבוקי שמפניה שלדבריה הועברו לבני הזוג נתניהו. אך בחשבון הווטסאפ שלה לא מצאה דבר.

לפי קליין, הסיבה לכך היא שאינה מגבה את חשבון הווטסאפ שלה, וכל ההודעות אובדות לה בכל פעם שהיא מחליפה מכשיר, מה שקורה לעתים מזומנות יחסית כיוון שמכשירי הטלפון שלה, דגמים שונים של אייפון, לא עוטים כיסוי מגן והמסך שלהם נוטה להישבר. הנוהל אצל מילצ'ן, הוסיפה, הוא שלא מתקנים מכשיר טלפון שהמסך או חלק אחר בו נשבר והוא יוצא מכלל פעולה, אלא קונים כל פעם מכשיר חדש.

ממילא, הדגישה, התקשורת בינה לבין בני הזוג נתניהו בנוגע למשלוחי סיגרים ובקבוקי שמפניה נעשתה בעל-פה, ולא בכתב. בפעם היחידה שאב הבית של נתניהו כתב לה הודעה עם דרישה לקבלת בקבוקי שמפניה לגברת נתניהו, קליין התרעמה על כך, אב הבית ננזף והבהיר כי לא יעשה זאת שנית.

"אני אומר לך שאת רצית להסתיר את הטלפונים שלך", הטיח עו"ד חדד בקליין. "אתה אומר", השיבה. "אם אגיד לך שאת השלכת לבריכה", הציע עו"ד חדד. "אני בחיים לא השלכתי לבריכה", הצהירה העדה. "הדס, לא לבריכה, למקום אחר!", הרעים קולו עו"ד חדד והבטיח: "אנחנו עוד נגיע לזה". קליין הביעה מורת רוח, טענה כי עו"ד חדד הכפיש אותה, אך ציינה כי פאקר, שסבל מבעיות נפשיות, נהג להשליך מכשירי אייפד ומכשירי אייפון, גם כאלה ששייכים לה, לבריכה בביתו בקיסריה.

ידידות, צביעות וטירוף

"מה שיפה בהודעות בטלפון נייד זה שיש אותן בשני הצדדים", אמר עו"ד חדד, והחל להציג לקליין ולבית-המשפט תכתובות בין העדה לבין שרה נתניהו, אשר נשלפו ממכשיר הטלפון של רעיית ראש הממשלה לשעבר.

עו"ד חדד הציג צילום מסך של מייל מג'יימס פאקר ששלחה קליין לשרה נתניהו.

במייל כתב פאקר כך:

Sister Sara gave me some wonderful presents

I am so grateful

Pls make sure she knows how touched, appreciative and moved that i am.

They mean the world to me.

I am so happy to be an Israeli resident

Jame XXXX"

עו"ד חדד הדגיש כי פאקר כינה את נתניהו "אחות" והודה לה בחום על מתנותיה. הסנגור הודיע לקליין כי "הגברת נתניהו קנתה גם קנתה מתנות למר פאקר בסכומים לא מבוטלים", עליהם הודה במייל שהציג. לדבריו, היו אלה מתנות שקשורות לירושלים ולמדינת ישראל. אמנם, ציין, המתנות לא עלו סכומי כסף הדומים לאלו שמר פאקר השקיע במתנות לבני הזוג נתניהו, אך "קשה לקנות מתנות למיליארדר, והגברת נתניהו מצאה מתנות". לפי עו"ד חדד, פאקר הרגיש "אסיר תודה" לשרה נתניהו על המתנות, "כי מיליארדרים בדרך כלל לא מקבלים מתנות ולכן הוא התרגש".

עם זאת, מלבד המייל הבודד הזה, לא הציג נכון לאתמול עו"ד חדד עדות למתנה כלשהי שנקנתה לפאקר, ודווקא המייל עצמו מציין לקראת סופו את מה שאולי היה עבור פאקר המתנה הגדולה מכולן, לא צעצוע, מחזיק מפתחות או חפץ אחר, אלא רישום ביורוקרטי בעל משמעות כלכלית. בעדותה שלשום ציינה קליין כי פאקר קיבל מהרשויות בישראל תעודת תושבות לצרכי מס, וביקש ממנה להדפיס ולמסגר אותה כדי לתלותה ביאכטה שלו ובבתיו ברחבי העולם.

עו"ד חדד הציג גם עדויות למתנה שקיבלה לכאורה אמנדה מילצ'ן, בת זוגו של המיליארדר, משרה נתניהו: שרשרת זהב שבה שובץ מטבע עתיק. מלבד זאת טען הסנגור כי שרה נתניהו העניקה לבני הזוג מילצ'ן גם פמוטים, ספר אמנות ומתנות רבות לילדים. קליין הכחישה כל ידיעה על כך.

הסנגור הציג לקליין תצלום של אמנדה מילצ'ן ושרה נתניהו עומדות זו לצד זו כשמילצ'ן עונדת שרשרת. לדבריו את השרשרת קיבלה מנתניהו. קליין העידה כי היא מכירה את התצלום אך לא את השרשרת או את הטענה כי ניתנה במתנה מנתניהו למילצ'ן.

מימין: אמנדה מילצ'ן ושרה נתניהו בתצלום משותף, שהוצג בדיון משפט המו"לים מתאריך 12.7.22

כשעו"ד חדד ציין שהתצלום הזה, ואחרים כמותו שמתעדים את בני הזוג נתניהו יחד עם בני הזוג מילצ'ן, תלויים בביתו של מילצ'ן בבית ינאי, אמרה קליין: "אתה יודע איך הן תלויות". לדבריה, "אם הזוג נתניהו מגיע, ארנון אומר 'מהר, מהר, מהר, להוריד את כל התמונות של שמעון פרס וכל היתר ולשים את התמונות של נתניהו".

הערה זו של קליין חוללה פרץ צחוק גדול באולם בית-המשפט המחוזי בירושלים, אך עו"ד חדד דווקא נראה מרוצה. מבחינתו, היה זה רגע השיא במהלך חקירתי ארוך שהוביל בו את קליין, כדי להראות שמנקודת מבטם של בני הזוג נתניהו, המיליארדרים שסיפקו להם מתנות אכן היו חברים טובים, ולא אינטרסנטים שמנסים לשחדם.

כדי להוכיח זאת, הראה עו"ד חדד דוגמאות נוספות ליחס לבבי לכאורה מצד קליין כלפי שרה נתניהו. "כן, אני אדם נעים וזו העבודה שלי", הסבירה קליין בעדותה, "שירותית מאוד". לדבריה, אמנם היו מקרים שבהם ספגה צעקות משרה נתניהו, אולם בדרך כלל היחסים התנהלו בנעימים. "אני עובדת ועושה את העבודה שלי, כמו שמוכר בחנות נעליים לא בטוח שהוא מת עלי אבל הוא יחייך אלי", אמרה.

עם זאת, הדגישה, כשבאחת ההזדמנויות שבהן הגיעה עם ארגזי שמפניה לשרה נתניהו, וזו ביקשה ממנה לחתום עבורה על תצהיר משפטי מטעמה שיסייע לה בפרשת המעונות, תצהיר שיעיד על יחסי חברות ביניהן, סירבה קליין נחרצות.

שרה נתניהו (צילום: מארק ישראל סלם)

שרה נתניהו (צילום: מארק ישראל סלם)

ובעוד כלפי חוץ הפגינו הן קליין והן מילצ'ן חיבה גלויה לבני הזוג נתניהו, מאחורי גבם צחקו עליהם לא אחת. לדוגמה, הזכירה קליין, את הבדיחה כי "ביום שאחרי ביבי", כלומר אחרי שיחדל להיות ראש ממשלה, בני הזוג נתניהו יפתחו "חנות חינאווי בירושלים" כדי למכור את כל בקבוקי השמפניה שקיבלו.

כשעו"ד חדד שב ותהה האם אכן לא היתה חברות עמוקה בינה לבין שרה נתניהו השיבה קליין: "אתה מכיר את המושג צביעות? זה חלק מהיחסים עם הרבה מאוד אורחים אצלנו".

"את אומרת שהיית צבועה?", חידד עו"ד חדד.

"לא, זו העבודה שלי", השיבה קליין.

"העבודה שלך להיות צבועה?", שאל עו"ד חדד.

"מה לעשות, חלק מהפעמים", השיבה קליין.

"להיות צבועה זו מילה מכובסת ל'לשקר'?", תהה עו"ד חדד.

"ממש לא, השיבה קליין, "זה להיות נעימה ונחמדה גם כשנראה לי דברים שהם לא..." וכאן סימנה בידה תנועה סיבובית ליד הראש, לאות טירוף.

שרה היקרה

הרגעים ביום החקירה שבהם קולו של עו"ד חדד היה הרך ביותר הגיעו כשהקריא תכתובות ווטסאפ בין קליין לשרה נתניהו. הודעות שרוצפו בשלל גילויי חיבה הדדיים.

"יום טוב הדס. נשיקות, ד"ש חם ונשיקות לארנון ואמנדה. מתי הם מגיעים?", כתבה נתניהו לקליין בינואר 2015. קליין השיבה תוך שימוש בביטוי "שרה היקרה" ומסרה לגברת נתניהו "יום נפלא". "יום נפלא גם לך ונשיקות", כתבה בחזרה נתניהו לקליין.

כמה ימים אחר כך, ב-7.2.15, שלחה קליין לנתניהו ציור ומכתב שהכין שמעון מילצ'ן, בנו הקטן של המיליארדר, שהיה אז להערכתה כבן שש. "בוקר טוב ושבת שלום שרה", כתבה לה קליין, "שמחתי מאד להפגש ולראותך אתמול, כתמיד. ארנון ביקש שאעביר לכם את שיעורי הבית ששמעון המתוק הכין. מדהים! נשיקות ושבת שלום".

תכתובת בין הדס קליין לשרה נתניהו, 7.2.2015

תכתובת בין הדס קליין לשרה נתניהו, 7.2.2015

לצד ציור של דמות פרושת ידיים כתב הילד שמעון מילצ'ן כי לו היה נשיא מדינת ישראל היה מנסה לגרום לחמאס להפסיק לירות טילים על המדינה. "איזה יופי", השיבה שרה, "גם הכתב שלו יפה וגם מה שכתב.. שמחתי גם לראות אותך.. נשיקות ושבת שלום".

כשעו"ד חדד הציג זאת לקליין היא טענה כי אמנם היא שידרה לגברת נתניהו מסר של נשיקות ואהבה, אך המפגש שאליו הן מתייחסות בתכתובת, מיום קודם לכן, 6.2.15, לא היה מפגש רעים נעים. היה זה המקרה שכבר תיארה קליין בחקירתה הראשית, שבו נאלצה לעזוב את בעלה במלון קינג-דייוויד בירושלים ולהיסחב עם ארגזי שמפניה למעון ראש הממשלה כדי לספק את התצרוכת הקבועה.

קליין הסבירה כי ניסחה את ההודעה ששלחה לשרה כפי שניסחה כי זה "חלק מההתנהלות שלנו מול משפחת נתניהו ואנשים אחרים שאנחנו לא מתים עליהם, אבל זה חלק מהעבודה שלי".

חודש לאחר מכן, כשנתניהו נשא נאום מול חברי איפא"ק, קליין שלחה לשרה נתניהו הודעה שבה החמיאה על הנאום ובאותה הזדמנות איחלה לה יום נישואין שמח. היא גם כתבה לה: "אני התרגשתי מהאהבה הגדולה שביניכם". לקראת הנאום שנשא באותו החודש נתניהו בקונגרס האמריקאי כתבה קליין לרעייתו "מרגש! שולחת אהבה ממרחק גיאוגרפי אבל מקרבה גדולה בלב".

"באמת הרגשת שיש לך אהבה לגברת נתניהו?", שאל עו"ד חדד את קליין, "באמת הרגשת קרבה גדולה בלב?". העדה, בתשובה, אמרה כי לשרה נתניהו אמנם "תכונות טובות" (קליין ציינה אחת: חמלה), אבל "אהבה זה דבר גדול". לדבריה, כתבה את שכתבה מכורח, ולא כדי לבטא את תחושותיה האמיתיות.

" את הרגשת אהבה לגברת נתניהו כן או לא?", דרש עו"ד חדד תשובה, וקליין השיבה בשלילה. "חיבה?", שאל עו"ד חדד. "למה לא", השיבה קליין.

בהזדמנות אחרת, כשהסנגור שאל את קליין מדוע הביעה הזדהות עם המצוקות של שרה נתניהו, השיבה: "מה רצית שאני אענה לה? אני עונה לשרה מה שהיא רוצה לשמוע".

בנימין נתניהו וארנון מילצ'ן, 2005 (צילום: פלאש 90)

בנימין נתניהו וארנון מילצ'ן, 2005 (צילום: פלאש 90)

לדבריה גם מילצ'ן נהג כך. דוגמה אופיינית, אמרה, אירעה לקראת בחירות 2015. לפי עדות קליין, שרה נתניהו ביקשה לוודא שהיא, מילצ'ן וכל בני ביתם יצביעו למען הליכוד ובנימין נתניהו. מילצ'ן, שמוכר כאיש שמאל, וקליין, שהעידה כי היתה חברת מפלגת העבודה (עד שעו"ד בן-צור המליץ לה לבטל את חברותה עם פתיחת החקירה הפלילית), שיתפו פעולה. לדבריה, מילצ'ן אף הבטיח לשרה נתניהו כי וידא שקליין תצביע לבעלה, בדק האם גם הנהג יונתן יסכים ואמר כי יארגן אוטובוס כדי לקחת את תושבי בית-ינאי לקלפי עם הוראה ברורה להצביע לנתניהו. קליין הבהירה כי היו אלה דיבורים בעלמא.

במקביל הביעה קליין בתכתובות בזמן אמת הזדהות עם החששות של שרה נתניהו, בין היתר מפני ארנון (נוני) מוזס. העוזרת של מילצ'ן שמעה מאשת ראש הממשלה כי מו"ל "ידיעות אחרונות" מממן את אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה מני נפתלי, ועושה יד אחת עם ארגון V15 כדי לנסות ולהדיח את נתניהו מראשות הממשלה. לפי קליין, שרה נתניהו אף נהגה לשלוח את מילצ'ן לשוחח עם מוזס בדבר שלושה פוליטיקאים שפועלים מטעמו נגד ראש הממשלה דאז. קליין תיארה זאת בעדותה כחלק מתחושת רדיפה שממנה סבלה שרה נתניהו ואמרה: "ריחמתי עליה".

אחרי שעו"ד חדד הציג לקליין עוד כמה הודעות נוטפות מתיקות, הוא שב וחקר את העדה על האופן שבו תפסו בני-הזוג נתניהו את יחסיהם עם מילצ'ן. קליין ניסתה להגיד כי למילים ששלחה "אין יותר מדי משמעות", וכי בסך הכל היתה זו "מציאות מדומה", אך בסופו של דבר נאלצה לאשר לעו"ד חדד כי לפחות המצג שמשפחת נתניהו ראתה מול עיניה היה של חברות קרובה.

עולמות מקבילים

באחת ההודעות שהציג עו"ד חדד הודתה שרה נתניהו לקליין על "הספר היפה" שקיבלה ממנה, אך למרות שחלק מההודעות שהוצגו בבית המשפט נכתבו ממש בסמוך להעברת מתנות יקרות ערך ממילצ'ן ופאקר לבני-הזוג נתניהו, המתנות לא הוזכרו בהן. כך למשל בתכתובת שאירעה סמוך לרכישת התכשיט בשווי כ-40 אלף דולר עליה העידה קליין בחקירתה הראשית.

כשעו"ד חדד שאל את קליין מדוע לא ציינה בהתכתבויות שלה עם נתניהו כי המתנה היקרה בדרכה אליה השיבה העדה: "לא אכתוב דבר כזה". כשהסנגור ביקש להבין מדוע הסבירה קליין: "לא כותבים כזה דבר, כי זה מזעזע בעיני".

העדה הדס קליין בבית-המשפט המחוזי בירושלים, 12.7.2022 (צילום: אוליבייה פיטוסי)

העדה הדס קליין בבית-המשפט המחוזי בירושלים, 12.7.2022 (צילום: אוליבייה פיטוסי)

היתה זו דוגמה אופיינית לפער שבין שני העולמות המקבילים בחקירתה של קליין. בעולם אחד, זה שנשלף מזיכרונה של העדה אך אין לו ביטוי בתכתובות בינה לשרה נתניהו, קליין מספקת לראש הממשלה משלוחים קבועים של סיגרים ולרעיית ראש הממשלה ארגזים על גבי ארגזים של בקבוקי שמפניה, שלל תכשיטים ותיקים יקרי ערך. בעולם האחר, שמקבל ביטוי נרחב בתכתובות הווטסאפ, היחסים בינה לבין שרה נתניהו הם יחסי חברות וחיבה, הזדהות וקירבה.

קליין העידה כי הפער אינו מקרי. לדבריה, בכוונה תחילה הקפידה לא להתכתב על משלוחי ה"מתנות". העדה לא פירטה האם פעלה כך בשל בושה ומבוכה או משום חשש לפליליות המעשה. כך או אחרת, ההימנעות מהתכתבויות בזמן אמת על מפעל התשורות של המיליארדרים מסייעת כעת, שנים אחרי המעשה, להגנת הנאשם.

67104-01-20

משפט המו"לים

להורדת הקובץ (PDF, 2.57MB)