את הדבר הראשון שהדס קליין רצתה לומר בפתח יום עדותה השלישי השופטים לא התירו לה להגיד. הטריגר היה ברור, והעסיק את העיתונות בימים שקדמו לדיון: תחושתה שגורמים המזוהים עם הנאשם בנימין נתניהו מנסים לאיים עליה ולפגוע בעדותה, שכללה עד כה רצף של סיפורי חזירות ברזולוציה גבוהה על בני משפחת נתניהו והתלות שפיתחו בטייקונים שמימנו את סגנון חייהם. "האם יותר לי לומר משהו לבית-המשפט?", שאלה מיד עם תחילת הדיון. "לא", השיבה מיד רבקה פרידמן-פלדמן, ראש הרכב השופטים.

בשבוע שעבר, אחרי הדיון האחרון במשפט המו"לים, פורסמה ברשת תמונה של בית משפחת קליין בהרצליה, כולל הכתובת המדויקת. מאחורי הפרסום עמדו שני אנשי תקשורת מהיקום הביביסטי: הבלוגר אבי וייס, שמתמחה בתיאוריות קשר על תיקי נתניהו, ואיש התקשורת אלי ציפורי, שמגיע מדי יום לדיונים במשפט, מעדכן את עוקביו בנעשה באולם ומטריד עיתונאים שפרסמו חשיפות או ביקורת על ראש הממשלה לשעבר. קליין התלוננה עליו במשטרה בעקבות פרסום כתובתה, ובהמשך דווח שאבטחתה תתוגבר.

בדיון של אתמול (11.7), בזמן שקליין והמאבטחים צעדו לדוכן העדים, ניתן היה להבחין בציפורי יושב במקומו, שומר מרחק ומחייך. בחוץ, ברחוב צלאח א-דין, כמה מפגינים הניפו שלטים וקראו לו להיות חזק. לאורך הדיון קליין הביטה בו מדי פעם במבט רציני. הפרקליט שחקר אותה, עו"ד אלון גילדין, טען בפני השופטים שהיא נסערת, ושיש לאפשר לה להסביר את תחושתה – אבל נבלם גם הוא. השופטת פרידמן-פלדמן אמרה לו שבית-המשפט לא חייב להיענות לכל בקשה של עד, ושהיא ועמיתיה מתרשמים שקליין מדברת בחופשיות. "אם אין בעיה בעדות, לא צריך להתייחס לעניינים שמתרחשים מחוץ לאולם שלנו", הסבירה.

זמן לא רב לאחר מכן הסתיים הדיון. כשקליין יצאה מהאולם נצמדה אליה מפגינה שהמתינה במסדרון, הטיחה בה "איך הגעת לעשר מיליון" (ערך הבית שבו נקב ציפורי בציוץ), הזכירה את מקום עבודתו של בעלה, צעקה לה "מושחתת" והזהירה אותה שבסוף תקבל את מה שמגיע לה. כשאחת העיתונאיות שאלה את קליין האם היא חשה מאוימת, קליין השיבה: "אני חשה שאט נפש, בושה וחרפה". בזמן שהעדה האיצה את צעדיה וחמקה החוצה, המטרידה התיישבה על ספסל וקיללה עיתונאים. בהמשך התלוננה קליין במשטרה גם נגדה.

זה היה היום השלישי והאחרון בחקירתה הראשית של קליין. עו"ד גילדין, שחקר אותה על דוכן העדים, דיבר איתה על שורה של מקרים שבהם הומטרו טובות הנאה על בני משפחת נתניהו. חלקם לא דווחו בעבר, ורובם לא נכללו בכתב האישום. הסנגור של נתניהו ב"תיק 1000", עו"ד עמית חדד, הִרבה לקטוע את העדות ולהשמיע התנגדויות, אך השופטים בדרך כלל דחו אותן ללא דיון מעמיק. אבל גם בלי ההתערבות שלו, כמה מהמקרים שתיארה קליין נותרו כסיפורים שבהם רב הנסתר על הגלוי.

כך קרה למשל כשגילדין שאל אותה על יוזמה שנועדה להוציא את קבוצת "ידיעות אחרונות" מידי משפחת מוזס ולהעבירה לידיים ידידותיות לנתניהו. שני המעסיקים של קליין, ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, היו מעורבים במהלך הזה, שקוּדם בעשור שעבר. מתוקף זה נחשפה קליין למערכת היחסים שלהם עם נוני מוזס, בעל השליטה ב"ידיעות אחרונות" ונאשם מס' 4 במשפט המו"לים.

ארנון (נוני) מוזס (צילום: רוני שיצר)

מו"ל "ידיעות אחרונות" ונאשם מס' 4 במשפט המו"לים, ארנון (נוני) מוזס (צילום: רוני שיצר)

היא סיפרה שמילצ'ן נמנע מלחייג למוזס באופן ישיר ודרש ממנה להישאר על הקו בזמן ששוחח איתו. "אם הייתי יורדת מהשיחה, הייתי חוטפת אחר-כך צעקות", ציינה. בשלב מסוים, סיפרה קליין, מוזס ביקש ממנה את הטלפון של ארי הרו, ראש הסגל של נתניהו דאז, האיש שהקליט את שיחות הסתרים בין נתניהו למוזס וכיום עד מדינה. "נוני אמר לי שהוא הכי סומך על ארי הרו", אמרה קליין, וציינה שהאמירה מתייחסת למאמצים למכור את "ידיעות אחרונות". אחד המועמדים לרכישה היה ג'יימס פאקר, שהיה שרוי במצב נפשי רגיש, נזקק לטיפול אינטנסיבי ותוך כדי כך נוצל כלכלית על-ידי מילצ'ן ומשפחת נתניהו.

פאקר הגיע לישראל בשעת צהריים. השנה היתה כנראה 2015 או 2016. הוא והפמליה עלו לירושלים לפגישה עם בנימין ושרה נתניהו, ששוחחו עמו על האפשרות שירכוש את "ידיעות אחרונות". כמה שעות לאחר מכן, בערב, אמור היה להתייצב לפגישה עם מוזס בבית "ידיעות אחרונות" הישן בתל-אביב. לו היה משלים את הרכישה, נתניהו היה מרוויח שותף רב-עוצמה במפת התקשורת שביקש להרכיב כדי לבצר את שלטונו. קליין ליוותה את פאקר, אבל לא נכחה בפגישות עם מוזס ובני הזוג נתניהו. בשלב מסוים היה לה ברור שהאיש נקלע לסיטואציה בעייתית. "הוא נכנס לנוני, וכשהוא יוצא משם הוא אומר לי: 'אני לא יכול לעשות את זה'", סיפרה.

"הוא היה במצב לא רע אבל לא במצב קל. בהתרגשות גדולה, נסער", שִחזרה קליין. "הוא רק אמר שהזוג [נתניהו] ביקש ממנו משהו, ושהוא לא מסוגל לעשות את זה". קליין לא פירטה מה היתה הדרישה שהציבו בני הזוג נתניהו למיליארדר הפגיע, וכיצד הגיב לה מוזס. "אמרתי לג'יימס שהוא צריך לעשות רק מה שהוא מאמין בו ולא לחשוש מאף אדם, ושאם הוא לא יכול לעשות – שלא יעשה".

לדבריה, אחרי הפגישה עם מוזס חזר פאקר לבלפור כדי לעדכן את בני הזוג. "כשהוא חזר בערב הוא היה מאוד נסער. מאוד", אמרה קליין. "למחרת בבוקר הוא סיפר ששרה צעקה עליו שהוא לא יכול לעשות את זה". הביקור של פאקר בישראל נמשך יומיים או שלושה. לדברי קליין, האיש היה כה נסער שבדרך לשדה התעופה התעורר צורך לעצור את המכונית בצד הדרך. "הוא לא הרגיש טוב", אמרה, וציינה שהיא לא רוצה לפרט.

בנימין נתניהו וארנון מילצ'ן, 2005 (צילום: פלאש 90)

בנימין נתניהו וארנון מילצ'ן בכנסת, 2005 (צילום: פלאש 90)

מהות הדרישה שהוצבה לפאקר בבלפור טרם נחשפה. מה שכן נחשף הוא שמילצ'ן, שמילא תפקיד פעיל בנסיונות למכור את "ידיעות אחרונות" לטייקונים תומכי נתניהו, חשש כבר אז מדליפת מידע שתפגע במוזס. בחג השבועות של 2016, סיפרה קליין, נפרץ ביתה בהרצליה והכספת שהיתה בו נלקחה. היא הודיעה על כך מיד למילצ'ן, והוא מיהר להרים טלפונים לשורה של מקורבים. "הוא התקשר לשרה נתניהו, התקשר לנוני מוזס, התקשר ליוסי כהן", נזכרה. "הוא אמר שכל אחד מהם מפחד על עצמו, ושאל את יוסי, שהיה ראש המוסד, אם אפשר לבדוק מי גנב את זה".

"דיברת פעם עם מילצ'ן על חשש מכמות המידע שאת מחזיקה?", שאל אותה עו"ד גילדין.

"כן. ארנון אמר ששרה שאלה אם אני יכולה להפוך לשולה זקן", השיבה קליין. שולה זקן היתה יד ימינו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שגוננה עליו כשנחקר עד שזנח אותה, ואז העידה נגדו וסייעה בהפללתו.

גם קליין חששה מדליפת מידע. כשהתבקשה להרחיב על היכולת של מילצ'ן לשלוף את ראש הממשלה מתוך סדר יומו העמוס, היא סיפרה שלמעט מקרים חריגים כמו דיון בקבינט נתניהו מיהר לקבל את שיחותיו. "אמרתי לארנון: 'ארנון, יום אחד מישהו לא יאהב את זה ויזכור את זה – אל תעשה את זה. אלא אם כן זה באמת משהו דרמטי למדינת ישראל. אחרת – אני לא אוהבת את זה. אני לא אוהבת שאני מנדנדת להם להוציא אותו, הוא עסוק. זה לא ברמה של בהילות. יום אחד מישהו יגיד שבכוח הזה הוצאת אותו החוצה'".

מחטטים ומכסת"חים

החששות של קליין, והמהלכים שביצעה בעקבותיהם, ממחישים שידעה בזמן אמת שהיא ומעסיקיה צועדים על קרקע מסוכנת ושייתכן שלמערכת היחסים עם משפחת נתניהו יש ממד פלילי. למרות שהכסף שמימן את בני המשפחה הגיע מכיסם של הטייקונים, קליין מילאה תפקיד מרכזי בתיווך בין הצדדים ובהוצאה לפועל של מסכת טובות ההנאה. בהתאם, היא גם מילאה תפקיד במלאכת הכסתו"ח.

כך קרה למשל במקרה שבו שרה נתניהו ביקשה לשפץ את הווילה בקיסריה באמצעות גל גפן, מפקח בנייה שעבד עם פאקר ומילצ'ן. לדברי קליין, שרה ביקשה מגפן להגיע כמה פעמים לבריכה שלה ולייעץ לגבי בעיית איטום. בשלב מסוים גפן סיפר לה ששרה רוצה לזמן אותו לפגישה עם מנכ"ל ראש הממשלה, כנראה כדי להסדיר את העסקתו בשיפוץ. הוא שאל אותה מה לעשות. "אני אמרתי שלא", אמרה קליין. "אמרתי שאני לא מוכנה שתשב לפגישה רשמית עם החשב הכללי, עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה – אתה בכל זאת עובד שלנו, אני לא רוצה שאחר-כך ישאלו מה הקשר. מה, אתה נותן מתנה? אתה בא לשם לתת ייעוץ? לא רוצה".

קליין התקשרה לשרה נתניהו והודיעה לה שגפן לא יוכל לבוא לפגישה. "היא רק שמעה את זה, ואני חטפתי. חטפתי בליל של צעקות וצרחות מגברת נתניהו", העידה. "היא התחילה לצרוח שבגללי היא תאחר לעבודה, שהיא תפוטר, שאין לה את השכר שלי, ושהיא תתאבד ותכתוב במכתב שזה בגלל ארנון ובגללי".

עו"ד חדד, סנגורו של נתניהו, התפרץ לדבריה וטען שמדובר ב"בליל של שקרים מתועבים". אך השופטים דחו את התנגדותו, וקליין המשיכה בסיפור. היא אמרה שכעבור שעה או שעתיים קיבלה שיחה מבנימין נתניהו וסיפרה לו על שיחת הגערות של אשתו. "מר נתניהו אמר לי שאסביר לארנון ולג'יימס, ושהוא יסביר להם גם, שיש להם ייעוץ משפטי ומותר. 'תנו לה את מה שהיא מבקשת, למעט דברים כמו דירה. אל תצטרפו לצד השני ששוחט אותה. זה דברים שמותרים, אנחנו בדקנו'".

עו"ד עמית חדד, סנגורו של בנימין נתניהו ב"תיק 1000", עם עורכי-הדין אלון גילדין וקרן צבירן-לצטר מהפרקליטות. בית-המשפט המחוזי בירושלים, 5.7.2022 (צילום: אוליבייה פיטוסי)

עו"ד עמית חדד, סנגורו של בנימין נתניהו ב"תיק 1000", עם עורכי-הדין אלון גילדין וקרן צבירן-לצטר מהפרקליטות. בית-המשפט המחוזי בירושלים, 5.7.2022 (צילום: אוליבייה פיטוסי)

למרות הבקשה של קליין ומילצ'ן, העידה קליין, גפן הגיש למשרד ראש הממשלה הצעת מחיר לתיקון הבריכה ולשיפוצים נוספים בווילה הפרטית. העלות היתה לדבריה 120 אלף שקל – סכום שיצר בעיה ביורוקרטית עבור נתניהו. "עברו כמה חודשים, ובערב ההודעה של המשטרה על ההמלצה בעניין תיק המעונות שרה נתניהו התקשרה אלי", סיפרה קליין. לדבריה, שרה אמרה לה שצריך לבקש מגפן להוזיל את ההצעה משום שהתקשרויות בשווי למעלה מ-100 אלף שקל דורשות יציאה למכרז. "כשיצאתי, שרה שאלה אותי אם הבאתי שמפניה", ציינה קליין. "אמרתי שלא הבאתי היום, מכיוון שראיתי את ההמלצה על תיק המעונות ואמרתי שבטח יהיו פה עיתונאים וצלמים".

אחרי הפגישה, סיפרה קליין, היא שוחחה עם מילצ'ן ופאקר. הוחלט שגפן יסרב לכל מה ששרה נתניהו תציע לו. לדבריה, מילצ'ן ביקש שהיא תשוחח על כך עם בנימין נתניהו – והיא אכן עשתה זאת, אחרי שביקשה מראש שאשתו לא תיקח חלק בפגישה. קליין סייעה בתיווך פגישה בין נתניהו לטוני בלייר, ראש ממשלת בריטניה לשעבר, ובשוליה שוחחה אישית עם ראש הממשלה. "סיפרתי לו, והוא נתן יד חזקה על השולחן ואמר: 'זה לא יקרה, זה לא נורמלי. זה לא יקרה, הבקשה הזאת. תשכחי מזה'. הוא שאל אם הבאתי סיגרים, ואמרתי שלא".

קליין חשבה שבכך הסתיימה המחלוקת, אבל לדבריה למחרת התקשרה אליה שרה נתניהו, צעקה עליה שוב ודרשה לדעת מדוע עירבו את בעלה. הן קבעו להיפגש בקיסריה, אך כשקליין הגיעה למקום שרה לא היתה שם. אבל בנימין נתניהו כן היה שם והזמין אותה להיכנס. "כמובן, עם סיגרים", העירה. "אמרתי לו ששרה מאוד כעסה עלי על מה שאמרתי, והוא אמר לי שכנראה לא הבנתי נכון". קליין רצתה לספר כיצד הסתיימה המחלוקת על שיפוץ הווילה, אך הופסקה על-ידי עו"ד גילדין.

החששות מפני חשיפה עלו גם בהקשר של מערכת היחסים עם פאקר והמשברים הנפשיים שפקדו אותו. במקרה אחד מ-2016, סיפרה קליין, פאקר הגיע לישראל לטיפולים נפשיים ובעקבות ייעוץ משפטי חתם על שני מסמכים שנועדו להגן על סובביו: באחד נכתב שהוא הגיע ארצה מרצונו החופשי, ובאחר נמנו האנשים שרשאים להיחשף למידע הרפואי שלו. "היתה טענה שאולי הארוסה שלו, מריה קארי, תגיד שחטפנו אותו", הסבירה קליין.

"ג'יימס ביקש להכניס לוויתור על הסודיות את מר נתניהו, את ארנון מילצ'ן ואת לכלן מרדוק, הבן של רופרט מרדוק", סיפרה. משפחת מרדוק, שמחזיקה באימפריית תקשורת חובקת עולם שכוללת את רשת פוקס-ניוז, ה"וול סטריט ג'ורנל", ה"טיימס" הלונדוני והצהובון "סאן", היא חלק מחוג המקורבים והשותפים העסקיים של פאקר ומילצ'ן (מקורה של משפחת מרדוק באוסטרליה, כמו משפחתו של פאקר).

ג'יימס פאקר בראיון (צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב של 7NEWS Spotlight)

ג'יימס פאקר בראיון (צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב של 7NEWS Spotlight)

לדברי קליין, בשלב מסוים חשף מילצ'ן בטעות פרטים אינטימיים על מצבו של פאקר. "מישהו בתעשייה שלנו  – אני לא רוצה לפרט מי – נחשף לזה כי ארנון לא בכוונה אמר משהו, ונהייתה דרמה מאוד גדולה. מר פאקר כעס מאוד שהפרו את החיסיון הרפואי שלו". לדבריה, פאקר הסיר את שמו של מילצ'ן מהמסמך שהתיר לו להיחשף למצבו הרפואי. מילצ'ן, לדבריה, אמר שבני הזוג נתניהו דורשים שהיא תספר מה מצבו של פאקר – אבל היא סירבה. משיחותיה עם מילצ'ן ועם בנימין נתניהו הסיקה קליין ששרה ביקשה לפטר אותה על רקע זה, אבל נענתה בשלילה בנימוק ש"היא יודעת יותר מדי דברים".

"כמה ימים אחרי כן קיבלתי שוב טלפון מארנון. הוא אמר שעוד מעט ביבי עומד להתקשר אלי ולבקש את מספר הטלפון של הפסיכיאטרית שמטפלת בג'יימס פאקר. אמרתי שאני לא מאמינה שזה יקרה". אבל זה אכן קרה. נתניהו השיג את המספר של הפסיכיאטרית, אך היא סירבה להפר את הסודיות של המטופל. לפי תיאור שפִרסם בעבר רביב דרוקר, נתניהו ביקש לוודא שפאקר לא חשף "דברים רגישים" שסיפר לו.

אחד מאותם "דברים רגישים" עשוי להיות הדרישה לממן את שכרו של חבר קרוב של יאיר נתניהו, רומן אברמוב, אחד משני שותפיו למסע הזנאות שנחשף ב-2018. לפי עדותה של קליין, שרה נתניהו ביקשה ממנה באופן אישי לדאוג לאברמוב לעבודה, וגם בנימין נתניהו היה מעורב במהלך.

קליין תיארה כיצד הגיעה לביתו של פאקר בקיסריה, הממוקם בצמידות לווילה של בני משפחת נתניהו ונרכש על-פי דרישתם, ומצאה שם את ראש הממשלה, בנו יאיר וחברו רומן. לדברי קליין, הם העלו על הקו את יו"ר החברה האוסטרלית של פאקר, רוב רנקין, שבדיוק "בילה על האונייה של ג'יימס בים התיכון", וביקשו ממנו לדאוג לג'וב של אברמוב. המשימה הוכתרה בהצלחה. אברמוב מונה ל"מנהל שיווק עסקי" בחברת CPH של רואה החשבון זאב פלדמן, ששימשה מעין צינור לתגמול עובדים של מילצ'ן ופאקר. להערכת קליין, שכרו עמד על כ-30 אלף שקל בחודש.

סיפורים חזיריים

בחלק אחר של הדיון התבקשה קליין להרחיב על הנוהג של שרה נתניהו לדרוש ולקבל מתנות יקרות ערך. ג'יימס פאקר, סיפרה, מימן לשרה אספקה קבועה של תיקי יוקרה. על מלאכת הרכישה הופקד איאן מוריס, העוזר האישי של פאקר, שהסתובב איתו ברחבי העולם. "איאן היה רוכש בחו"ל כדבר שבשגרה תיקים לגברת נתניהו: שאנל, גוצ'י, כל מיני מותגים כאלה". לדבריה, כשבדקה את תגיות המחיר גילתה שמחירי התיקים נעים בין 1,500 ל-4,000 דולר.

במקרה אחר מילצ'ן רכש עבור ראש הממשלה חולצות של מותג היוקרה Brioni. קליין סיפרה שלמילצ'ן יש דירה במלון סאבוי בלונדון, ומתחתיה פועלת חנות בגדים. "יש שם מוכר בשם ז'אן פול, והוא הודיע לנו שיש מבצע", אמרה. "הוא אמר ש'יש לנו מחיר מיוחד לחבר שלכם' – אני לא יודעת אם ארנון אמר לו מי החבר". לדבריה, כשמילצ'ן הגיע לישראל הוא הביא איתו כעשר חולצות, כל אחת במחיר שקליין העריכה ב"מאות שטרלינגים". הם הכניסו אותן לתיק ספורט גדול ומסרו אותו לנתניהו.

גם קליין נטלה חלק בשופינג. "שרה ביקשה שארכוש למר נתניהו מעיל, והגדירה לי איזה", סיפרה. לדבריה, שרה נתניהו הסבירה שבעלה נזקק למעיל כדי ללבוש בזמן שהוא מסייר בצפון מתוקף תפקידו כראש ממשלה. המעיל שנרכש, מתוצרת The North Face, עלה 1,712 שקל. קליין סיפרה שמסרה אותו לבני הזוג כשביקרו את מילצ'ן באחוזתו במושב בית-ינאי, אך התבקשה להחליפו משום שהמידה היתה גדולה מדי.

שרה נתניהו בהגיעה לבית-משפט השלום בירושלים לדיון במשפטה בפרשת המעונות, שבסופו הורשעה בפלילים. 7.10.2018 (צילום: יונתן זינדל)

שרה נתניהו בהגיעה לבית-משפט השלום בירושלים לדיון במשפטה בפרשת המעונות, שבסופו הורשעה בפלילים. 7.10.2018 (צילום: יונתן זינדל)

כמה ימים לאחר מכן, אמרה, שרה נתניהו ביקשה ממנה לרכוש עוד ארבעה מעילים, "כדי שיהיה גם לה ולילדים". לדברי קליין, אשת ראש הממשלה "הורידה טיקט מאיזשהו מעיל שנתניהו קיבל בביקור בחו"ל ולא נתנו להם להשתמש בו" ונתנה לה אותו כדי שתדע מה לקנות. קליין הלכה לחנות של רשת Columbia בנתניה ורכשה ארבעה מעילים שעלו להערכתה כ-9,800 שקל. גם במקרה הזה, לדבריה, שרה לא היתה מרוצה. היא ביקשה להחזיר לחנות שלושה מתוך ארבעת המעילים. בשורה התחתונה קיבלה משפחת נתניהו חמישה מעילים, ומתוכם שמרה שניים שנועדו לשימוש ראש הממשלה.

אף שחלק מהעסקאות הללו מתועדות בחשבוניות ובעדויות, אף אחת מהן לא כלולה בכתב האישום. חוץ מאספקת שמפניה וסיגרים בשווי כ-700 אלף שקל, האישומים ב"תיק 1000" כוללים רק עוד מקרה מפורש אחד של קבלת מתנה אסורה – שרשרת וטבעת בשווי כ-11 אלף שקל שנרכשו עבור שרה נתניהו ב-2016 בחנות תל-אביבית בשם "אגס ותמר" לבקשתה ולבקשת בעלה. מעדותה של קליין עולה שהיו עוד שלושה מקרים לפחות של רכישת תכשיטים עבור שרה, ובהיקף כספי גבוה בהרבה.

במקרה אחד מ-2011 הוזמנו מסטודיו ברמן ממושב היוגב עגילים שעוצבו במיוחד עבור שרה נתניהו. עלותם הסתכמה בקרוב ל-15 אלף שקל, וקליין הבהירה שגם במקרה זה מדובר בבקשה של שרה, ושהיא הועברה דרך מילצ'ן. קליין טיפלה בהיבטים הטכניים של הרכישה, ובתו של מילצ'ן אלינור טיפלה בצד האמנותי. לדברי קליין, האב סמך על בתו בעניינים אסתטיים משום שהיא אמנית בעיסוקה.

בשלב מסוים, סיפרה, אלינור מילצ'ן התקשרה אליה ואמרה שהיא חוששת מפני העתיד. הבת של מילצ'ן הזכירה את שמה של אתי קנר, שעבדה עם משפחתה ונכללה ברשימת עדי התביעה אך מתה לפני שהספיקה להעיד. "אתי אמרה לה: 'את תיחקרי יום אחד, ותצטרכי גם לספר על מה שנתת'", אמרה קליין. "ארנון ידע מזה, והוא אמר שלא נבלבל את המוח – 'לא נשאלים, לא מדברים'".

בהתכתבויות בזמן אמת נמסר לסטודיו שהעגילים נועדו לאשתו של מילצ'ן, אמנדה. כשקליין נשאלה על כך, היא אמרה שזה חלק מהרגלי הדיסקרטיות שהיא ועמיתיה אימצו לעצמם. במקרה נוסף מ-2004, שלא עלה בדיון אך דווח בתקשורת לפני שנים אחדות, מילצ'ן רכש לשרה נתניהו שרשרת וצמיד בשווי 8,600 דולר ברשת ה' שטרן.

לדברי קליין, אשת ראש הממשלה קיבלה תכשיטים שנרכשו מכספו של פאקר בשתי הזדמנויות שונות. מקרה אחד אירע לדבריה בפברואר 2015. "שרה נתניהו התקשרה אלי ואמרה שהיא ומר נתניהו נוסעים לוושינגטון בסמיכות ליום הנישואים שלהם, שהיא מבקשת 'מתנה יפה' ושאני אגיד לארנון שזה יום נישואים – לא יודעת אם עגול, אבל כבר מספר מרשים. אני מתקשרת לארנון, מעדכנת אותו, וארנון אומר: 'בואי נרים טלפון לג'יימס פאקר, נחלוק'".

המסר הועבר לפאקר בשיחת ועידה. "ג'יימס ישר אומר: 'כן, בטח, מה שתגידו, אני אקנה ב-10,000 דולר'", שִחזרה קליין. "אמרתי: 'ממש לא, זה המון כסף'. ארנון אמר: 'תקנו משהו קטן'. חשבנו על משהו בסביבות 5,000 דולר". לדבריה, למחרת קיבלה טלפון מאיאן מוריס, ששהה לצד פאקר בארצות-הברית. "והוא אומר לי: 'שמעי, קניתי תכשיט מדהים לגברת נתניהו', והוא מתאר אותו ואומר לי את הסכום, ואני מאוד נרעשת. אמרתי לו: 'זה מטורף'".

לדבריה, שווי הצמיד היה 50 אלף דולר. "אחר-כך איאן אמר שקיבל הנחה, 42 אלף דולר", ציינה. לפי השער היציג בעת ההיא, עלות הצמיד הסתכמה בכ-160 אלף שקל. לדברי קליין, מילצ'ן "נרעש מהסכום" והחליט לא להשתתף בעלות המתנה. העלות הכספית של הצמיד, ששילב שני סוגים של זהב ושלל יהלומים, נחשפה על-ידי מערכת "עובדה" בשנה שעברה.

הצמיד שקיבלה שרה נתניהו, מתוך שידורי ערוץ 12 (צילום מסך)

הצמיד שקיבלה שרה נתניהו, מתוך שידורי ערוץ 12. אף שבכיתוב נטען שמילצ'ן קנה את התכשיט, בדיווח נטען שפאקר מימן את הרכישה, כפי שהעידה קליין בבית-המשפט (צילום מסך)

למרות העלות הגבוהה, שרה נתניהו לא היתה מרוצה. "הצמיד הזה ניתן לגברת נתניהו", סיפרה קליין. "אני לא הייתי פיזית כשהוא ניתן, אבל לימים כשביקרתי אצלה היא ביקשה ממני להחליף אותו כי מר נתניהו אמר לה שזה 'רומני'". קליין סיפרה כיצד באה לבקר את אשת ראש הממשלה ("הבאנו שמפניות", ציינה), ובהגיעה הבחינה בשרה נתניהו יורדת אליה כשבידיה תיק גדול. עד מהרה התברר שהתיק מכיל מטפחות שנרכשו על-ידי גורם בלתי ידוע. "היא אמרה: תנסי להחליף לי את המטפחות האלה", נזכרה קליין.

לדבריה, באותה הזדמנות הציגה לה שרה את התכשיט היקר וביקשה להחליפו בשל רומניוּת יתר. "אמרתי שאני לא מאמינה שזה אפשרי שעם כל-כך הרבה יהלומים מישהו יסכים להחזיר. מיאנתי לקחת את התכשיט, לא הוצאתי אותו מהבית שלה". במקום זה, קליין לקחה את התיק עם המטפחות. היא קיוותה שהעוזר של פאקר יצליח להחליף אותן במהלך מסעותיו בעולם. "הבאתי את זה לאיאן, אבל הוא אמר לי: 'אל תעשי צחוק, אני לא יכול להחליף מטפחות ישנות'".

במקרה אחר איאן מוריס רכש מכספו של פאקר שרשרת וצמיד בחנות ה' שטרן במלון מצודת דוד הירושלמי, שבו שהתה פמליית המיליארדר האוסטרלי. העלות המדויקת לא הוזכרה בדיון, אבל קליין העריכה אותה ב"עשרות אלפי שקלים". לדבריה, הנהג יונתן חסון מסר את המתנה לבני הזוג, ואחרי זה הם נפגשו עם פאקר לארוחת ערב. אבל כעבור זמן מה שוב הגיע תלונה. "במפגש הבא, שרה אומרת לי שיש לה בדיוק סט כזה", אמרה קליין. "היא שאלה אם אני יכולה להחליף לה אותו – ומתארת לי מה היתה רוצה לקבל במקום".

קליין הלכה לחנות אחרת של רשת התכשיטים, במדרחוב ממילא הסמוך, עברה "פרוצדורה שלמה" כדי להעביר את הקנייה על שמה ולמנוע מצב שבו מוריס – אזרח זר – הזדכה על המע"מ וגם קיבל את כל כספו בחזרה. היא החליפה את התכשיטים בתכשיטים חדשים ונשארה עם זיכוי של כ-300 שקל. בהמשך התברר ששרה נתניהו לא היתה מרוצה גם מהתכשיטים החדשים וביקשה לבצע החלפה נוספת.

עו"ד בעז בן-צור (צילום: יונתן זינדל)

עו"ד בעז בן-צור (צילום: יונתן זינדל)

כשקליין נחקרה לראשונה במשטרה, היא לא סיפרה על המקרה האחרון. היא דיברה עליו רק בהמשך, כשנקראה להשלמת חקירה. עו"ד גילדין ביקש ממנה להסביר מדוע עשתה זאת. קליין סיפרה שנזכרה בכך רק אחרי שברשת התכשיטים התקשרו כדי להזכיר לה שיש לה זיכוי. לדבריה, היא התקשרה לעורך-הדין שייצג אותה אז ושאלה אותו מה לעשות. "הוא אמר לי: 'נחלק את התשובה לשלוש. אם זה עיתונאים, נכחיש. אם זה המשטרה, כחלק מהחקירה, אז כמובן שאת חייבת לספר. ואם זה באמת זיכוי אמיתי – תעזבי את זה, תשכחי מזה".

עורך-הדין של קליין ומילצ'ן בתקופה ההיא היה בעז בן-צור, שכיום מייצג את נתניהו ב"תיק 2000" ו"תיק 4000". לדבריה, עצתו לשמור על ראש קטן ולא לסייע לחקירה מיוזמתה חזרה על עצמה גם כשנזכרה בצמיד בשווי למעלה מ-40 אלף דולר שנרכש עבור שרה נתניהו. "האמירה הברורה של עו"ד בעז בן-צור היתה ש'הם לא חברים שלך (המשטרה; א"ב), את לא תרימי טלפון מיוזמתך ותגידי. אם תישאלי שוב על תכשיטים, את תאמרי'", אמרה. "באיזשהו שלב הוא גם אמר לי ש'הם רוצים להגיע לסכום של מיליון שקל, ואת לא צריכה לתת את זה'".

אחרי שבן-צור עבר לייצג את נתניהו קליין התייעצה עם עורך-דין אחר, גיורא אדרת. "אני מספרת לו על הדברים האלה, והוא אומר לי חד וחלק: תיזמי פגישה עם הפרקליטות. יזמתי שיחה עם ליאת בן-ארי ועם אלון גילדין והצוות, ונקראתי להשלמת חקירה".

פילבר חיכה על הצוק

לאורך חלק מהתקופה שעליה העידה קליין היה מילצ'ן אחד מבעלי ערוץ 10, שחברת החדשות שלו פרסמה שורה של תחקירים על פרשות השחיתות של נתניהו, קשריו עם בעלי הון והתענוגות שמימנו לו ולבני משפחתו. בעדותה סיפרה קליין שמילצ'ן כל הזמן נהג לומר שהוא סופג הפסדים מהשקעתו בערוץ (הסכום שבו נקבה בהקשר זה היה 50 מיליון דולר), וציינה שבשלב מסוים הבין שהערוץ הוא "בור ללא תחתית" והפסיק להזרים כספים להפעלת הערוץ.

נציג הפרקליטות לא התעמק בסוגיה הזאת, ולא שאל את קליין האם ייתכן שהפסקת התמיכה הכלכלית בערוץ שפגע בנתניהו קשורה ליחסיו עם מילצ'ן. עו"ד גילדין הזכיר את התוכנית של נתניהו להקים ערוץ מסחרי חדש שיאחד את חברות הטלוויזיה קשת ורשת. לפי כתב האישום, מילצ'ן אמור היה לקבל דריסת רגל משמעותית בערוץ החדש ולנצל אותה כדי לוודא שכלי התקשורת החדש ורב העוצמה יתמוך בראש הממשלה. אך גם הנושא הזה לא זכה להרחבה יתרה.

קליין סיפרה ששלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת שנתניהו מינה אחרי בחירות 2015, הוזמן לכמה פגישות בנושא. באחת מהן השתתפו גם ראש הממשלה ושר התקשורת נתניהו, מילצ'ן, איש אמונו זאב פלדמן ואודי אנג'ל, מבעלי רשת. פילבר עצמו, שהפך בהמשך לעד מדינה, כבר סיפר כיצד הוא ונתניהו עמלו על עיצוב מחודש של מפת התקשורת הישראלית על-פי האינטרסים של ראש הממשלה. לפי התיאור של קליין, בפגישה אחרת שאליה הוזמן הוא סירב להיכנס כל עוד נתניהו לא נוכח. "פילבר חיכה בחוץ שעתיים לפחות עם המכונית שלו על המצוק של בית-ינאי. הוא לא הסכים להיכנס", אמרה.

בסוף נתניהו לא הגיע. לדברי קליין, השפית של מילצ'ן הכינה לקראת הפגישה ארוחת ערב – והוא מצא את עצמו יושב ואוכל אותה עם אשתו אמנדה, בלי האורחים. "ארנון מאוד כעס", אמרה. בהודעה שהגיעה מבלפור נמסר שג'יימס פאקר, שנכח במקום, מתבקש לעלות לירושלים ולהיפרד מבני הזוג נתניהו לפני שהוא עוזב את הארץ. "הוסיפו לי הערה שגם נביא את האוכל", ציינה קליין.

מפגינים למען אלי ציפורי מביעים את תמיכתם מחוץ לבית-המשפט המחוזי בירושלים בפתח חקירתה של העדה הדס קליין. 11.7.2022 (צילום: יונתן זינדל)

מפגינים למען אלי ציפורי מביעים את תמיכתם מחוץ לבית-המשפט המחוזי בירושלים בפתח חקירתה של העדה הדס קליין. 11.7.2022 (צילום: יונתן זינדל)

בשולי הדיון סיפרה קליין כיצד סייע מילצ'ן לטוויית הקשר בין בנימין ושרה נתניהו ליוסי כהן ונטל חלק בקידום המינוי שאחריו התמנה לראש המוסד. "יוסי היה מיועד להיות מנכ"ל של אחד המשרדים, משרד המודיעין או משהו כזה, אבל רצה להיות ראש מל"ל", סיפרה קליין. לדבריה, מילצ'ן שוחח עם כהן כמה פעמים, וגם עם בנימין נתניהו, ולאחר מכן התקשר אליה וביקש ממנה להעביר לכהן מסר: "תשאלי אותו אם שרה אוהבת אותו, ספרי ליוסי מה שרה אומרת עליו".

המינוי של כהן לתפקיד ראש המטה לביטחון לאומי אושר בקיץ 2013. לטענת קליין, מילצ'ן תפר את המינוי בזכות שיחה עם "הזוג נתניהו". כעבור זמן מה, סיפרה, מילצ'ן פגש את ראש המוסד דאז תמיר פרדו וסיפר לו בשמחה על המינוי. "תמיר אומר לו: 'עשית דבר רע למדינת ישראל. זה לא בסדר'. ארנון נבהל ואמר לו: 'אני אתקן את זה'". מקץ שלוש שנים החליף כהן את פרדו בראשות המוסד. הוא כיהן כהונה מלאה תחת נתניהו, והוזכר כמחליפו האפשרי בראשות הליכוד ביום שבו יפרוש או יישלח לכלא.

67104-01-20

משפט המו"לים

להורדת הקובץ (PDF, 1.18MB)