בשבוע שעבר (28.4-4.5) הופיעו בתוכניות החדשות והאקטואליה של גופי השידור המרכזיים בישראל כ-2,600 דוברים, מתוכם רק 56 היו ערבים (כ-2.1%), כך עולה מנתוני מדד הייצוג. המדד, מיזם מתמשך בשיתוף ובמימון עמותת סיכוי, ויחד עם חברת יפעת מחקרי מדיה, בודק מדי שבוע את אחוז הייצוג של האוכלוסייה הערבית בתוכניות החדשות והאקטואליה בערוצים המרכזיים בישראל.

גם השבוע הגיעה לראש הטבלה השבועית תוכנית טלוויזיה מגזינית, הפעם "שישי עם אילה חסון" של חדשות 13, בעריכת גילי ברוש ועמיר רגב. עם זאת, ובניגוד לרגיל, התוכנית המגזינית הגיעה למקום הראשון לא בגלל כתבה שהתמקדה בחברה הערבית. ארבעה דוברים ערבים שולבו בשלל הקשרים שונים לאורך המהדורה. כך, לדוגמה, נראה תא"ל רסאן עליאן, מוביל את משלחת צה"ל למחנות ההשמדה בפולין, בקטע מכתבה ששודרה מוקדם יותר בשבוע שעבר. בסך הכל הופיעו ארבעה דוברים ערבים ב"שישי", כ-18.2% מסך הדוברים הממוצע בתוכנית.

למקום השני הגיעה "אולפן שישי", שמובילה בדירוג המצטבר מתחילת השנה עם ממוצע ייצוג של 14.4%. התוכנית של חדשות 12, שמגיש דני קושמרו ועורך רותם דנון, כללה בשבוע שעבר שני דוברים ערבים, כ-11.1% מממוצע סך הדוברים בתוכנית.

במקום השלישי ניצבת התוכנית היומית הראשונה מבין אלו שנכללות בטבלה השבועית, "קלמן וסג"ל" של כאן 11. התוכנית, בהגשת קלמן ליבסקינד ואראל סג"ל ובעריכת נתנאל בן-שושן, כללה בשבוע שעבר שלושה דוברים ערבים, כ-9.4% מממוצע סך הדוברים בתוכנית.

עוד בלטו לטובה בשבוע שעבר שלוש תוכניות רדיו יומיות: "נכון להבוקר" ו"מה בוער" של גלי צה"ל, ו"סדר יום" של כאן ב'.

מתוך 23 התוכניות המרכזיות שנכללות במעקב השבועי, חמש הדירו בשבוע שעבר את החברה הערבית באופן מוחלט (מדד הייצוג, יש לציין, מתייחס לערבים בעלי אזרחות ישראלית. תושבי מזרח ירושלים והגדה המערבית אינם נספרים):

"שש עם עודד בן-עמי", שעורכת תירזה אליה-זיסמן; "חמש עם רפי רשף" של חדשות 12, שעורך דניאל בשך; "הבוקר הזה" של כאן ב', שמגיש אריה גולן ועורך ינון סרוסי; "6 עם אמנון לוי" של חדשות 13, שעורך אוהד כהן; ו"חדשות הבוקר עם ניב רסקין" של קשת 12, שעורך ניר נוימן. "פגוש את העיתונות" ו"המטה המרכזי" לא שודרו.

* * *

פרויקט "מדד הייצוג" של "העין השביעית" מתפרסם בשיתוף ובמימון עמותת סיכוי ויפעת מחקרי מדיה