השופט עזריה אלקלעי הזמין את באי כוחם של בנימין ושרה נתניהו ושל יגאל סרנה לדיון שהתקיים היום (26.2) באולמו בבית-משפט השלום בתל-אביב–יפו כדי לנסות ולהשיג פשרה בין הצדדים בטרם יחל שלב חקירת העדים. במהרה הובהר כי לא יהיה מנוס מלקיים את התיק עד סופו, כולל חקירת ראש הממשלה ורעייתו בדבר האירוע שעליו כתב סרנה.

בני הזוג נתניהו הגישו תביעה נגד סרנה בגין פוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק הפרטי שלו, ובו טען כי שיירת ראש הממשלה נעצרה בשעת לילה ו"נפלט ממנה בחושך אל כביש 1, בצעקות, גבר לא צעיר שהוא עילת הכל, כי אשה אחת לא רוצה שהוא יישאר איתה".

ראש הממשלה ורעייתו מכחישים כי האירוע אי פעם התרחש, ובאמצעות עו"ד יוסי כהן דורשים פיצוי בסך 280 אלף שקל. סרנה, באמצעות עורכי-הדין אביגדור פלדמן וליאור אפשטיין, טוען כי האירוע אכן התרחש, גם אם לא בדיוק בפרטי הפרטים שפרסם, ולאחרונה זימן לעדות את ראש השב"כ לשעבר יורם כהן כדי להוכיח זאת.

אל הדיון הבוקר הגיע סרנה יחד עם עורכי-דינו, כשהוא מלווה בדוקומנטריסט דורון צברי, המתעד את המשפט. בפתח הדיון פנה השופט אלקלעי לבאי כוח הצדדים ואמר כי לאחר שקרא את תצהירי התובעים ותצהירו של הנתבע הוא חשב כי "יהיה מן הראוי לסיים את התיק הזה בפשרה".

השופט אלקלעי התייחס לעובדה כי סרנה הצהיר ששמע על המקרה המתואר בפוסט שלו מאדם ששמע עליו מאחד מאנשי האבטחה של ראש הממשלה. "מתצהיר הנתבע מסתבר שהוא נסמך על שמועה מכלי שני", אמר השופט. "אני לא רואה איך אפשר להוכיח טענת אמת דיברתי אלא אם כן ראש השב"כ יבוא ויגיד דברים בעלי ערך".

בפנותו אל באי כוחו של סרנה שאל אותם השופט: "אתם סבורים שתוכלו להוכיח את ההגנות?". עו"ד אפשטיין השיב בחיוב, הוסיף כי לא מדובר ב"ריב חניה" וחזר על עמדת ההגנה שלפיה את המקרה הפרטי שעליו כתב סרנה יש לראות בהקשר רחב יותר. "מצטער שבזבזתי את זמנכם", העיר בתגובה השופט אלקלעי לכיוון עו"ד כהן, בא כוחם של ראש הממשלה ורעייתו.

עו"ד כהן אמר כי בהליך הגישור שהתנהל בעבר בין הצדדים הציעו באי כוחו של סרנה שהצדדים יוציאו "הודעת התנצלות משותפת", דבר שכלל אינו מקובל על דעתו. "אנחנו רוצים פסק דין", הודיע עו"ד כהן. "חד-משמעית, נוקב, שהפרסומים האלה כוזבים".

"ובלי פסק-דין", שאל השופט אלקלעי, "במה תסתפקו?". "בפסק דין או בהתנצלות שאנחנו ננסח עם הבעת חרטה כנה ופיצוי כספי". "הייתם מוכנים בלי פיצוי?", בירר השופט אלקלעי, ובא כוחו של ראש הממשלה השיב בשלילה. "ראש הממשלה זקוק לפיצוי?", תהה השופט. עו"ד כהן הסביר כי אין לו סמכות לוותר על הדרישה לפיצוי בלי התייעצות עם התובעים.

כשהשופט שב ופנה לבאי כוחו של סרנה הסביר לו עו"ד אפשטיין כי אם התובעים ימחקו מכתב התביעה שלהם את כל הסעיפים שאינם נוגעים לעצירת מכוניתו של ראש הממשלה, כלומר את הסעיפים היוצאים אישית נגד סרנה וטוענים לרדיפתו אותם, לא תהיה בעיה להתנצל. עם זאת, הבהיר עו"ד אפשטיין, על דפוס היחסים בין בני הזוג נתניהו, כפי שהוא רואה אותם, סרנה יעמוד. "אנחנו לא נמחק כלום", הודיע בתגובה עו"ד כהן. "האיש הזה צריך להתפלל שלא נגיש נגדו עוד תביעת דיבה. הוא רודף אותם וזה יישאר בתיק".

השופט אלקלעי פנה בניסיון אחרון לעו"ד כהן והזכיר לו כי אם אכן התיק יתנהל, וראש הממשלה יזומן לחקירה על תצהירו, יבואו לדיון הרבה יותר עיתונאים מאלה שהגיעו לדיון היום. "אז יבואו", אמר עו"ד כהן. "אתה לא רוצה פסק דין", הכריז עו"ד פלדמן. "אני רוצה פסק דין", התעקש עו"ד כהן, אם כי בהמשך התייחס גם לאמירתו של השופט כי הדיון הבא יהיה מתוקשר הרבה יותר. "ניסיתי להימנע מזה", השיב לו השופט, "ואני מבטיח לאדוני שתקשורת תהיה". "אין שום בעיה עם תקשורת", אמר עו"ד כהן, "אנחנו אוהבים תקשורת, אבל לא קרקס תקשורתי".

56211-03-16