ניר חפץ, אחד משלושת עדי המדינה במשפט המו"לים, מאיים לחשוף כיצד – לטענתו – קיבל בעל הטור הוותיק חיים משגב בימה קבועה ב"מעריב". משגב, עורך-דין ודוקטור למשפטים, פרסם הבוקר (5.12) בעיתון טור שלפיו "עדותו של ניר חפץ צריכה להיזרק לפח האשפה", וטען כי לעד מדינה אין זכות לפרטיות.

הרקע לקביעה של משגב בעניין הפרטיות הוא בקשתו של חפץ להעיד בדלתיים סגורות על תרגיל חקירה שעל רוב פרטיו מוטל צו איסור פרסום. "זכותו של חיים משגב להביע כל דעה, הזויה ככל שתהיה, ואני, לצערי, מנוע כעת מלהתייחס לתוכנה", צייץ חפץ בחשבון הטוויטר שלו, והוסיף: "אבל זכותו של הציבור גם לדעת מי 'סידר' לגאון הזה בזמנו את הכתיבה ב'מעריב', ואני לא משער, אלא יודע...".

הרמיזה העבה של חפץ מתייחסת לימים שבהם שימש דוברו של הנאשם בנימין נתניהו ונטל חלק במהלך רוחבי שתואר בהרחבה באתר "העין השביעית": איוש תפקידים בתקשורת בשופרות ומועמדים נוחים לטעמו של ראש הממשלה דאז. לפי עדות של חפץ שנחשפה באתר "העין השביעית", ב"מעריב" היו פתוחים להתערבות כזאת – ואף גייסו במסגרתה כותב מאמרים בשם אביהו סופר, פעיל ליכוד ואיש תנועת קבלה לעם, שהִדהד במאמריו מסרים שדומים להם בקעו מסביבת נתניהו.

ב"תיק 4000", שבו נתניהו עומד לדין על לקיחת שוחד, עלו עדויות על בחישות עומק בנוגע לאיוש תפקידים ב"וואלה" ואף פנייה לנתניהו ואנשיו לשם "אישור" מינויים – לרבות מינוי העורך הראשי. באחת ההקלטות שעומדות בבסיס "תיק 2000", מו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס מפציר בנתניהו למסור לו "שניים-שלושה" שמות של בעלי טור ימנים שיכתבו בעיתון ובכך יממשו את הברית שעליה דנו השניים.

האם זה מה שקרה במקרה של ד"ר משגב? לדברי משגב, התשובה שלילית. "אני לא יודע מה ניר חפץ רוצה ממני. לי הוא לא סידר כלום, אני אפילו לא זוכר אם אי פעם דיברתי איתו", אמר משגב בשיחה עם "העין השביעית".

ד"ר חיים משגב (צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב Contento Now)

ד"ר חיים משגב (צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב Contento Now)

משגב הוא תומך מובהק של נתניהו, ומאז שראש הממשלה לשעבר הסתבך בפלילים  – גם של טענותיו נגד המשטרה והפרקליטות. כך למשל כתב שהעמדתו של נתניהו לדין "יכולה לגרור את ישראל עד לסף קריסה", שההחלטה על כך היא "לוליינות משפטית מכוערת" של היועץ המשפטי לממשלה, שהאישומים הם "ניסיון להשתלט על מוסדות השלטון הנבחר שלא באמצעים דמוקרטיים אלא בדרך משפטית קלוקלת", שהפרקליטות אשמה ב"שיבוש המשפט" ושכתב האישום "מחורר" ו"נולד בחטא".

משגב דומה לאביהו סופר בתמיכה שהוא מביע בקייס של נתניהו ובהדהוד דף המסרים שלו. אך בניגוד לסופר, משגב רחוק מלהיות פנים חדשות בעיתון. "אני כתבתי ב'מעריב' עוד בשנות התשעים, במשך כמה שנים", אמר. "לפני כמה שנים התקשרו אלי באיזה יום, וחזרתי לכתוב".

והחזרה שלך לעיתון לא קשורה בשום צורה לנתניהו?

"הטענה היא שכאילו נתניהו שתל אותי ב'מעריב'? זה ממש לא נכון. אני לא חושב שהוא עומד מאחורי זה. אני לא יודע למה ניר חפץ מתכוון, ובמאמר אני גם לא אומר שום דבר רע עליו – האם להאמין או לא להאמין לו. אני מסביר שבגלל הנסיבות שבהן העדות הזאת התקבלה, לדעתי לא צריך לקבל אותה גם אם יש בה אמת".

ניר חפץ סירב להתייחס לטענות של משגב. גם ב"מעריב" בחרו לא למסור תגובה לדברים.

* * *

הציוץ של ניר חפץ

ניר חפץ בטוויטר, 5.12.2021 (צילום מסך)