נוני מוזס, מו"ל "ידיעות אחרונות", מנהל את אימפריית התקשורת שלו כארגון פשע וגובה "פרוטקשן" מתאגידים מסחריים; ב"כלכליסט", למשל, דרשו מקבוצת בזק חבילת חסויות בסך 400 אלף שקל כדי להימנע מפרסום ביקורתי על הקבוצה – כך נטען בחילופי דברים בין שאול אלוביץ', בזמן שהיה בעל השליטה בקבוצת בזק, לאילן ישועה, מנכ"ל "וואלה" באותה עת. הדברים צפו אל פני השטח היום (18.5) במשפט המו"לים, במהלך חקירתו הנגדית של העד ישועה. ב"כלכליסט" פרסמו בטוויטר הכחשה נמרצת שלפיה מדובר ב"שקר מתועב, חולני והזוי, שאין לו כל יסוד במציאות".

לפי תכתובת שהוצגה בפני ישועה בבית-המשפט המחוזי בירושלים בידי עו"ד מיכל רוזן-עוזר, הסנגורית של איריס אלוביץ' (בת זוגו של שאול אלוביץ'), ב-26 ביולי 2016, בשעה עשר בבוקר, התכתבו שאול אלוביץ' וישועה בווטסאפ על רקע כוונת מערכת "וואלה" לדווח על סקר שהניב תוצאות בלתי מחמיאות לחברת הכבלים Hot, המתחרה של yes מקבוצת בזק.

"אולי לא כדאי להסתבך עם Hot", כתב אלוביץ' לישועה.

"החלטה שלך", השיב המנכ"ל לבעל השליטה. "זה סקר של 'וואלה'. Hot וסלקום לא שמים ב'וואלה' שקל אחד ומחרימים אותנו. אני לא צריך להיות נחמד איתם. נוני (מוזס, בעל השליטה בקבוצת 'ידיעות אחרונות', הכוללת גם את 'כלכליסט'; א"פ) הורג אותם אם הם רק מעזים לא לשים חודש אחד את התקציבים אצלו. אנחנו נחמדים ומנומסים".

במלים אחרות, ישועה תיאר בשיחה זו מצב עניינים שבו ארנון (נוני) מוזס, העומד בראש קבוצת "ידיעות אחרונות", מתנקם בשתיים מחברות התקשורת הגדולות בישראל אם הן נמנעות מלהזרים לו תקציבי פרסום בהיקף שנראה לו ראוי.

בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ', היום בבית-המשפט המחוזי בירושלים, בדיון במשפטם באשמת נתינת שוחד לראש הממשלה, בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל)

בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ', היום בבית-המשפט המחוזי בירושלים, בדיון במשפטם באשמת נתינת שוחד לראש הממשלה, בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל)

"השאלה היא אם כדאי להסתבך עם Hot", שב וכתב אלוביץ' לישועה. "אתה לא מסוגל להגיד להם מה ש'כלכליסט' אמרו לנו: תנו לנו חסויות ב-400 אלף שקל בשנה ולא נכתוב נגדכם". בעל השליטה אלוביץ' מייחס לקבוצת "ידיעות אחרונות" שיטות מאפיוזיות של גביית דמי חסות, בדמות תקציבי פרסום (חסויות) עבור הימנעות מפרסום דיווחים ביקורתיים.

ישועה הסביר בעדותו כי אלוביץ' דרש ממנו לפעול בשיטה של "כלכליסט", כלומר לסחוט את התאגידים הגדולים במשק כדי שיזרימו תקציבי פרסום ל"וואלה" בתמורה להימנעות מסיקור ביקורתי.

"עובדתית זה בוצע", העיד ישועה. "יחסי הסחיטה האלה מול 'כלכליסט' בוצעו".

"אני עומד לפרסם פה סקר שהוא לרעת Hot", הוסיף ישועה בבית-המשפט, והסביר את התכתובת: "אני מתלונן ש-Hot לא שם אצלי כסף, הוא רוצה שאני אסחט את Hot, הוא אומר לי, 'אתה לא מסוגל להגיד להם מה ש'כלכליסט' אמרו לנו'. אגב, בזק עשתה את זה ואחר-כך שאול ואיריס התלוננו ש'כלכליסט' לא מספקים את הסחורה".

כאמור, ב"כלכליסט" פרסמו תגובה פומבית למידע שעלה מהדיון במשפט המו"לים. לפי "כלכליסט", "הדברים ששאול אלוביץ' ייחס ל'כלכליסט' הם שקר מתועב, חולני והזוי, שאין לו כל יסוד במציאות. אנחנו דוחים בשאט נפש גם את הנסיונות העלובים להפיץ את השקר מצד מתחרים מסוג מסוים, שהאינטרס שלהם לפגוע בנו מביש וברור לכל".