בנימין נתניהו והליכוד ממשיכים להפר את חוקי התעמולה – כך נטען בפנייה נוספת שהגישו עו"ד שחר בן-מאיר וד"ר ענת בן-דוד לוועדת הבחירות המרכזית. בעקבות פניות קודמות שהגישו השניים הוקפא באופן זמני ה"ביבי-בוט", יישום מקוון שהופעל בפייסבוק ושבאמצעותו ראש הממשלה ומפלגתו אספו מידע על ציבור הבוחרים, הניעו גולשים לפעולה והפיצו תעמולה בלתי חוקית.

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, ביטל אמנם את החלטתו והשיב לחיים את ה"ביבי-בוט" – אך היום (17.9) לפנות ערב שבו עו"ד בן-מאיר וד"ר בן-דוד ופנו לוועדה בדרישה לחסום שוב את אפיק התעמולה, שנתניהו הגדיר כאמצעי המרכזי שבו מתקשרת המפלגה עם הבוחרים.

בהחלטה שנתן מלצר, ציינו בן-מאיר ובן-דוד, הובהר כי ביטול הקפאת ה"ביבי-בוט" מותנה בכך שנתניהו והליכוד יעמדו בהתחייבות שלפיה לא יפרסמו – "במסגרת הצ'אט-בוט, או בכל מסגרת אחרת" – תכנים שמפירים את הוראות ועדת הבחירות המרכזית. אם לא יעמדו בהתחייבות, ציין יו"ר הוועדה, "הצ'אט-בוט יוסר מחדש מהרשת החברתית עד לאחר פרסום תוצאות הבחירות".

ואולם, טוענים בן-מאיר ובן-דוד, זמן לא רב לאחר מכן עלה נתניהו לעוד שידור ישיר באמצעות עמוד הפייסבוק שלו, ודיבר על "סקרים פנימיים" שלפיהם מפלגת עוצמה-יהודית לא עוברת את אחוז החסימה, ולפיכך כל מי שיצביע לה ישליך את קולו לפח. "דברים אלו הם הפרה מפורשת ובוטה (בפעם המי יודע כמה) של הצו", נכתב בפנייה לוועדת הבחירות המרכזית. "מדובר חד-משמעית בפרסום נתוני סקרים שמטרתם להשפיע על הבוחר בניגוד לחוק".

שלשום, ראוי לציין, הופצו באמצעות ה"ביבי-בוט" תוצאות של סקר מנדטים שערך הליכוד – אף שהחוק הישראלי אוסר על פרסום תוצאות סקרים עדכניים בימים האחרונים שלפני יום הבחירות. במקרה ההוא, השופט מלצר וגם היועץ המשפטי לממשלה קבעו כי הליכוד ונתניהו פעלו בניגוד לחוק. על רקע זה מבקשים בן-מאיר ובן-דוד מוועדת הבחירות להורות על "השתקת הצ'אט-בוט" עד סוף יום הבחירות – כלומר הלילה ב-22:00. השופט מלצר טרם קיבל החלטה בעניין.

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 103KB)